{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Salg af kat. Tage katten tilbage? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige solgt en killing og inden personen kom og hentede den fortalte jeg at den muligvis havde øjenbetændelse. Hun kom og så på den og bestemte sig for at tage den alligevel da hun mente det nok BARE var øjenbetændelse.
Nu to dage efter skriver hun at det ser værre ud og hun vil gerne aflevere den tilbage da det jo er dyrt at tage den til dyrlægen og hun er bange for den smitter de andre katte hun har.

Er jeg helt galt på den når jeg mener at jeg ikke skal tage den tilbage fordi hun jo er blevet informeret om at katten muligvis var syg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af kat. Tage katten tilbage?
  • #1   14. aug 2012 Jeg ville nu også tage den tilbage igen . Og så bade øjnene i kamillete,det hjælper tit .Så kan hun jo købe den igen når den er rask smiley .

  • #2   14. aug 2012 Aldrig bade øjne i kamillete, det ødelægger hornhinden. brug saltvandspipetter...


  • #4   14. aug 2012 Marlene . Hvor står det ?

  • #5   14. aug 2012 Var da godt jeg ikke havde den basisviden for nogle år siden,da jeg kurede et helt kuld med kamillete ....

  • #6   15. aug 2012 Jeg har så også hørt det med kamillete. Problemet er at jeg lige har haft en killing til dyrlægen fordi jeg troede den havde øjenbetændelse og det viste sig i stedet for at være en kæmpe rids inde i øjet og det kostede det hvide ud af øjnene. Hun har skrevet at den killing jeg solgte til hende nu ser ud som den jeg tog til dyrlægen og jeg har ikke råd til at tage endnu en kat til dyrlægen hvis det er det samme der er galt med den.

  • #7   15. aug 2012 Sådan er det at have dyr... er de syge, skal de behandles, det er vores ansvar som ejer!
    Forstår ikke de mennesker der siger 'jeg har ikke råd til at tage den til dyrlægen' - nej, men så tag dig råd, dyret skal ikke lide af den grund.

    Overtog selv for 1½ år siden en smuk skovkat, der viste sig at have kraftig loppeallergi (det glemte tidligere ejer lige at sige) og det koster mig 800 kr hver 2.-3. mdr. i sprøjter, men jeg valgte at tage katten ind og sørger selvfølgelig for den har det godt.

    Det er lidt det samme med dem, som ikke neutraliserer deres katte og når så der er killinger, så bliver de druknet, eller efterladt i papkasser rundt omkring... Det er da virkelig også en human måde at spare de knap 2000 kr. et indgreb koster.

    Sorry, jeg spammer din tråd - men bliver bare harm over de kommentarer om ikke at have råd, om det så er katte, heste eller hunde.


  • #8   15. aug 2012 Jeg tager mig også råd til det for jeg havde heller ikke råd til at tage den anden til dyrlægen. Det dyrlægebesøg har gjort at jeg nu ikke kan betale for min bil og ikke kan købe mad eller noget andet resten af måneden. Så jeg gør hvad jeg kan for mine dyr

  • #9   15. aug 2012 Jamen, det er da super at høre!! Hvis den er meget dårlig, er det måske en ide at få den aflivet i stedet. Det kan du jo foreslå køber, evt. at hun kan vælge en anden killing i stedet...

  • #10   15. aug 2012 Jeg har virkelig også overvejet at tage den tilbage for jeg tænker da meget over hvad for et liv den vil få hos dem. Men jeg har ikke engang penge til at betale købsprisen tilbage

  • #11   15. aug 2012 Altså nej du behøver ikk tage den tilbage da hun jo fik afvide den havde det og hun så selv killingen.. jeg ville dog nok ikk sælge sådan en killing i første omgang.. men jah om du tager den tilbage eller ej det må du selv om..

    måske den bare havde bedst af og blive aflivet på ordenligvis nu der ikk rigtig er nogen som har råd til og have den..


  • #12   15. aug 2012 Så se om de vil gå med til en afdragsordning,er jo muligt du selv kan kurere katten.
    Jeg har lige købt en hest plus udstyr som skulle passe til hesten,gør det bare overhovedet ikke,ikke engang med god vilje, hun har heller ikke råd til at tage udstyret tilbage og det gør mig meget vred at der ikke engang er vilje til at løse problemet.


  • #13   15. aug 2012 Nej du skal ikke tage killigen tilbage, men personligt ville jeg gøre det også få den tjekket hos dyrlægen. Er det meget alvorligt er det da hellere ikke værre end at man aflive det lille pus.Så har den i det mindste ikke ondt.

Kommentér på:
Salg af kat. Tage katten tilbage?

Annonce