{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

ridning, ikk motion {{forumTopicSubject}}

Den fik jeg afvide i mandags da jeg skulle have lagt styrketræningsprogram i fitness centeret.
at man ikk fik motion når man red, og at man heller ikk brugte muskler, at man bare sad der og klemte en smule med lårene i følge ham træneren der skulle lave mit program..

åha kom ikk med den over for mig, det er farligt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ridning, ikk motion
  • #1   16. nov 2012 Han burde da ikke være ansat som træner, når han kommer med sådan en påstand..

• #2   16. nov 2012 Nåjaaaa, man bruger jo overhovedet ikke sine mavemuskler, benmuskler i hele benet, eller armmusklerne.

Psh.. hvad er det dog for en træner du har? Prøv du at bede ham om at gå til ridning, og han vil se noget anderledes på det.

Håber I allesammen kan mærke ironien i det øverste stykke.

• #4   16. nov 2012 jeg sad også bare og tænkte WHAT?? fint nok og være til fitness men kom fandme ikk og påstår ridning ikk er motion

• #5   16. nov 2012 spurgte ham om han nogensinde havde været oppe på en hest.

• #6   16. nov 2012 Haha, han ved vist ikke noget om ridning... smiley

• #7   16. nov 2012 Da jeg var i praktik ved politiet, synes de at det var vildere at jeg red, end hende pigen der træner så sindsyg meget bænk pres, og styrketræning generelt - fordi ridning jo er hårdest! smiley

Men det er jo en individuel sag, om hvor hårdt det er, alt efter om man egentlig rider eller man bare sidder på hesten..

• #8   16. nov 2012 Til et vist punkt, vil jeg give ham ret.. Ridning er ikke konditions træning eller den form for motion du skal have for fx. at tabe dig meget. Det er fandes god styrketræning, der tager han ihvertfald fejl smiley
    Men jeg har redet mere eller mindre hver dag de sidste 8 år, på 'vilde' heste der var hårde at ride, men kan sgu ikke engang løbe ud til postkassen, haha smiley

• #9   16. nov 2012 Hvorfor er det så lige at man bliver pisse øm efter at man har redet hvis man har holdt en længere pause smiley

• #10   16. nov 2012 Så vil jeg gerne vide hvorfor filen jeg puster efter 10 minutters trav på min undervisers hest. Puha Ja jeg er i dårlig kondi. men så er det vil også motion og træning når jeg rider ham og får pusten op smiley

• #11   16. nov 2012 Tjaa... og hvorfor mon man kan komme op og svede, ved at ride virkeligt seriøst? Kommer i hvert fald som regel op og svede, når jeg rider på Prins, når jeg rider seriøs dressur med trensebiddet. Puuuuha.... svære krikke x3

• #12   16. nov 2012 som sad bare og tænkte.. jaja det er godt med dig du.. det er fint du ligger et program til mig, når du ikk ved en skid om mig og mine muskler.. det kunne den gamle programligger da finde ud af, og at jeg faktisk kunne tage flere kg end mange andre nybegynder

• #13   16. nov 2012 Når man rider styrker man ikke sine rygmuskler, og det kan være en god ide at gå i fitness for at få dem styrket! smiley

• #14   16. nov 2012 går nu der ned for at få ALLE muskler styrket, og få noget mere motion, især fordi jeg lige for tiden ikk har nogen hest og ride på...

• #15   16. nov 2012 Jo, man styrker sine rygmuskler når man rider.. Min fys' sagde at grunden til at min ryg ikke er værre end den er , er fordi jeg har redet hele mit liv og har styrket mit ryg derigennem, så jo ryggen bliver i den grad brugt smiley

• #16   16. nov 2012 Nogle muskler bruger man jo smiley Synes selv jeg ret fede lår i forhold til min krop, men fik a vide at det var fordi jeg red smiley
    Men puha er i dårlig form, rideformen er der smiley

• #17   16. nov 2012 Jeg synes heller ikke, at ridning er motion. Ellers er der noget helt galt, hvis jeg får sidestille og ondt i musklerne.
    Jo, man bruger muskler under ridning, men det er ikke motion for mig. Det vil svare til at gå en tur, man bruger muskler, men kommer ikke rigtig i form af det. Selvfølgelig er der nogle undtagelser smiley

Motion er hård fysisk træning, hvor man presser sig selv enten styrke- eller konditionsmæssigt, og det gør jeg bestemt ikke under ridning, men det gør hesten.
    Det er svært at ride, og det kræver meget af rytteren, så vi sidder ikke bare på hesten, men motion er det heller ikke i min verden.

• #18   16. nov 2012 Tror meget det kommer an på hestens rygsving, og hvilken trænings grad du træner på.
    man forbrænder nogle kalorier - det GØR man!.
    men nogle heste er ligesom at sidde på en sofa, de har ingen rygsving og derfor kræver det næsten ingenting at sidde på dem...
    - Man taber sig ved at holde balancen! fordi man koncentrere sig- fx taber man sig mere om vinteren fordi det er glat i forhold til om sommeren (ved ikke hvorfor)

hvis hesten er svær at sidde på kræver det mange muskler både i lår,mave og du træner virkelig også numsen meget når man rider smiley ..

når du sveder taber man sig - så er det sgu ligemeget hvilken form for sport du udøver så det er bare noget pjat det han siger.. ! mener gennemsnitlig så skal du ride i 30 minutter i go "tempo" for at forbrænde 100 g. hvor du skal gå i 20 min og løbe i 10...

• #19   16. nov 2012 Du gav ham vel den udfordring at han skulle komme ud og prøve hyppen smiley
    Evt en god omgang spring..

Puha efter sådan en springtime...

• #20   16. nov 2012 Da jeg kom ned på et Tennessee Walker stutteri, da jeg skulle lære at ride racen, skal jeg ellers love for at jeg var smadret - og ligeså var min veninde.

Vi ellers hverken galoperede eller travede de første 3 dage, med red udelukkende skridt og flatwalk (en gangart der minder om langsom tølt).
    Der kan man snakke om at man bare sidder, da der ca. ingen rygbevægelse er, men alligevel gik vi på trediedagen rundt og lignede nogen der havde skidt i bukserne.

Synes du skulle tage at invitere din træner til at komme op at ride en enkelt time med skridt og trav alene. smiley

Kommentér på:
ridning, ikk motion

Annonce