{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

Mændenes rettigheder under graviditet. {{forumTopicSubject}}

Hvad mener i om det?
De har jo i grunden ikke meget at skulle have sagt.

Hvis ikke de ønsker barnet, har de blot værsgo at betale x antal de næste 18 år.....

Og ja, jeg er skam indforstået med at hvis man er gammel nok til at have sex også må være gammel nok til at tage ansvar af ens handlinger.... Men det må da stadig være grotesk og frustrerende ikke at have noget at skulle ha' sagt - hvad mener i?...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mændenes rettigheder under graviditet.
  • #1   23. nov 2012 Når man ser det fra det perspektiv, er det jo på en måde lidt grotesk.
    Personligt mener jeg at et barn skal have både en støttende mor og en støttende far. De kan godt være at det er kvinden der er gravid, men for barnets egen skyld, burde de blive enige smiley


  • #2   23. nov 2012 jeg er nok lidt gammeldags, og mener at vi alle har ansvar for at beskytte os selv. Ergo vil du ikke have børn må du prøve på at beskytte dig, ja det kan ske gummi springer. Men alt i alt har vi alle et ansvar.

    Min bror har et barn han ikke ønskede, så han betaler bare,, det er frustrende for ham, men som han selv siger han kunne have beskyttet sig


  • #3   23. nov 2012 jeg er af den holdning, at vil de ikke have børn må de jo sørge for og beskytte sig, jeg mener man som par bør snakke holdninger igennem engang imellem for og forstå og vide hvad hinandens holdninger er, og så man er enige om hvem der står for prævention og hvordan.

    Jeg ved man ved uheld kan blive gravid alligevel, og der er det meget godt og kende hinandens holdninger, hvad man så ville ønske.

    Jeg ville ikke selv kunne få en abort med min kæreste, og har altid haft den holdning, men var han ikke med på et barn, så ville jeg ikke tvinge ham til og være en del af det og ej heller at han så skulle betale til det barn efterfølgende, hvis han stadig ikke vil ses med det når det kom til verden.

    et barn kan ikke redde et forhold, hvis ikke et forhold køre i forvejen, så kommer det heller ikke til det i mine øjne ved og få et barn, så om et barn skal sættes i verden må være noget man sammen skal være enige om.

    Jeg ville være trist hvis jeg var mand og fik det trukket ufrivilligt ned over hovedet at skulle have et barn, så derfor syntes jeg det må være op til manden også om han har lyst til og være en del af det.


  • #4   23. nov 2012 Som du selv siger - så er præventioner ikke altid sikre.... Og har man beskyttet sig, men Madammen alligevel blive halv-tyk, så....??

    Jeg ville da være møg frustreret hvis jeg var mand, og bare fik hægtet et barn på mig, som jeg under ingen omstændigheder kunne slippe fra. Hvadenten det er min kone/kæreste - en flirt, eller en engangs.

    Så mænd burde da også have noget at sige....


  • #5   23. nov 2012 Selvom vi tvinger fædrene til at betale, synes jeg det er fint at de kan vælge om de vil være en del af barnets liv. Prøv at tænke, hvis man blev tvunget til at tage sig af barnet, som man faktisk slet ikke ville ha. Hvordan ville barnet ikke føle, når det skulle på samvær hos far, når barnet godt kan mærke at det slet ikke er elsket af sin far? - Så synes jeg det er bedre at faren bare kan betale og så selv vælge om det vil være en del af barnets daglige liv.

    Grunden til at mænd ikke har så meget at skulle ha sagt, er nok bare de fysiske love, i og med at barnet bliver udviklet i kvinden og kvinden derfor har mest at skulle ha sagt, da en eventuel abort kan skade hendes krop. Hendes krop - hendes beslutning!


  • #6   23. nov 2012 Uanset hvordan den vendes og drejes, skal der to til at danse tango.


  • #7   23. nov 2012 Nu blev jeg gravid som 17 årig g må sige at hvis hans far havde sagt at han ikke ville have ham havde jeg fået ham selv, men det er også under særlige omstændigheder fordi jeg er blevet erklæret steril...

    Jeg har den holdning at kan du søge a kan d også sige B..

    Dog synes jeg ikke at man sm kvinde skal påtvinge mænd noget..

    Hvis min eks ikke ville have haft banditten havde jeg klaret mig på egen hånd, det ville jo. Såkaldte være mit valg og det ville han ikke skulle "bøde" under. Dog er det vigtigt for mig at et barn har både mor og far i sit liv.



  • #8   23. nov 2012 Jeg er vokset op med både en mor og en far i hjemmet. Min far kunne nu ligeså godt ikke have været der, for han var dælme ikke meget far for min søster og jeg.
    Min far tog ansvaret for sit uheld, men for mig at se kunne han lige så godt have ladet være og give min mor pengene istedet.
    Jeg har nu klaret mig meget fint selvom min far ikke rigtig har været der, så jeg ser intet problem i at det er kvinden der bestemmer. Om han er der eller ej har ikke så stor betydning som nogle tror. Børn har ikke nødvendigvis brug for to forældre. De kan sagtens vokse op og klare sig fint uden den ene..


  • #9   23. nov 2012 LadyBS, der er jeg ikke enig med dig.
    Det er vigtigt for et barn at have begge roller udfyldt i sit liv, ellers giver det problemer på lang sigt, enten på den ene eller anden måde...


  • #10   23. nov 2012 hvad har du af forslag ? tvangs abort?, ret til at ikke betale, så tror jeg nok mange vil lige pludselig sige " jamen jeg vil ikke have barnet" selv om det er SÅ lidt de betaler i forhold til hvad er barn koster, OG de kan trække det fra, og hvis man er på kontanthjælp vil man få det yderlig i ydelse som man skal betale i børnepenge ... så har ikke så ondt af dem. På den front Så de 600 kr de i realiteten vil ende med at betale, er små ting i forhold til alt det moderen skal, både økonomisk og generelt

    Hvad så hvis vi vender den om, han vil have det og hun vil ikke? har han så noget at sige ? skal han være med til at bestemme ?


  • #11   23. nov 2012 Jeg syntes det burde være sådan at hvis manden fra start valgte fra, så var der intet bidrag og hente for moderen, for jeg syntes det må være en påmindelse ved hver betaling for manden og skulle betale til det barn han aldrig har ønsket.

    Jeg er nok lidt dobbeltmoralsk på det punkt, for jeg ville ikke kunne få en abort bare fordi manden ikke er med på det, det er kvindens krop det går ud over, så derfor er det klart også hendes valg i sidste ende, men kan også godt se det fra mandens side og derfor bør de kunne frasige sig alt, hvis de fra start siger nej til og være med omkring barnet.

    hvis han så ombestemmer sig, så mener jeg selvfølgelig hans skal bidrage.


  • #12   23. nov 2012 Tja, man kan jo ikke tvinge en kvinde til at få en abort...
    Jeg er ret splittet i den her, for på den ene side synes jeg manden skulle have lov at vælge om han vil være far. Omvendt, så tror jeg bare der er rigtig mange mænd der ville vælge at løbe fra ansvaret...

    Derfor vil jeg nok til sidst holde mig til, at det er hver parters EGET ansvar at sørge for det ikke går galt. Så siger tøsen fx. at hun er på p-piller, så er det stadig mandens ansvar at bruge et kondom, hvis han ikke vil være far!



  • #13   23. nov 2012 Vi tager trods alt en beslutning for ham, der har betydning resten af hans liv - uden han har mulighed for at sige til eller fra.


  • #14   23. nov 2012 hmm... fik min datter efter kort tid med hendes far... ikke planlagt ikke ønsket, men absolut elsket mere end noget andet... vi beskyttede os, men til trods for det var jeg gravid efter 14 dg... (samme var gældende med min søn (med samme far) også her var der både piller og gummi, men stadig også en lille purk der ville til verden...) min holdning da jeg fandt ud af at jeg var gravid med min datter : Du skrider nu eller du bliver resten af livet...

    vi har nu været sammen i knap 13 år og er lige lykkelige og forelskede.. ja vi har da haft op og nedture men vi snakker om det - eller jeg råber han snakker, og vi går på kompromis og får det til at fungere... og ingen af os har nogesinde fortrudt...

    Han fik valget og traf selv beslutningen om han ville fortsætte som en del af vores liv eller om han ville meldes helt ud... jeg var gravid og en abort var ikke en mulighed. Han valgte som det jo tydeligt fremgår at blive, for siger man A siger man også B og heldigvis for det!

    Mener at man er to om at træffe den beslutning, men i dette tilfælde fandt jeg først ud af det så sent at valget var truffet for mig... Derfor skulle min mand stadig have lov at træffe sit valg...! det er sådan det skal være...

    min far sagde til mig: du var ikke planlagt ikke ønsket og fra min side aldrig elsket... tak for lort... han er heldigvis død og begravet, men det er derfra jeg fik min holdning! uden tvivl...!


  • #15   23. nov 2012 jeg er helt enig i et barn har bedst af og have både en mor og en far (biologisk eller ej) i sit liv, men de færreste lever jo også alene resten af livet fordi de har fået et barn, så den faderrolle kan sagtens erstattes af en "ny" far som er indstillet på og være der for barnet når moderen møder en ny, det kender jeg nogle der har gjort, og det fungere rigtig godt.

  • #16   23. nov 2012 han kan jo godt sige fra, han kan helt undlade at være en del af barnets liv, ingen må tvinges til det, MEN han skal betale og det synes jeg faktisk er fair nok. Det er så lille et beløb når alt kommer til alt...

  • #17   23. nov 2012 ^^ og går det galt, ja, så er det kvindens krop, og den kan kun hun bestemme over, og det ved manden godt, så ingen big surprise der..

    Nu blev mine forældre skilt da jeg var 4 år, jeg har set min fra hver anden weekend indtil jeg blev teenager, men ser nu heller ikke problemet i at blive opfostret kun af moderen...


  • #18   23. nov 2012 jeg er opvokset med min far, som så var alkoholiker, jeg var lykkelig da min mor gik fra ham ... så to forældre er sq ikke altid lykken

  • #19   23. nov 2012 JTK:

    Ja, vi tager en stor beslutning, men når man vælger at have sex, så ved begge parter godt hvad der kan ske, og manden ved også godt, at hvis det går galt, så er det ikke ham der har det sidste ord...


  • #20   23. nov 2012 at min datter ikke var ønsket lyder nok lidt forkert... hun var ikke planlagt og jeg var ikke klar til et barn, hverken fysisk psygisk eller økonomisk, men jeg blev så klar til det som tiden skred frem... og hun var savnet og længe ventet da hun endlig valgte at gøre sin entre,OG ØNSKET og hun var absolut det hele værd og er det stadig, på trods af at hun er på vej ind i teenagealderen med alt hvad dertil hører...

  • #21   23. nov 2012 Hedegaarden: hold da op, jeg ved ikke hvor jeg havde gjort af mig selv hvis min far havde sagt sådan til mig, så tror jeg selv jeg havde kottet alt kontakt med ham, det siger man bare ikke til sine børn uanset hvad om man har det sådan eller ej...

    forstår godt dit valg da det blev din egen tur og der er jeg helt enig med dig selvom jeg ikke har haft denne oplevelse i bagagen. håber du er kommet dig over denne oplevelse med din far.


  • #22   23. nov 2012 Jeg siger ikke at begge skal være sammen resten af livet, men det e vigtigt for et barn t have en fader figur i sit liv.. Ja faren kan sagtens erstattes, men jeg synes også at barnet har krav på at vide g kende sit ophav..

  • #23   23. nov 2012 Synes egentlig der kom et ret godt spørgsmål den anden vej


    HVAD NU HVIS HAN GERNE VIL BEHOLDE OG HUN IKKE VIL????


  • #24   23. nov 2012 Der sker tit det at når piger blir gravide blir de også ret egoistiske. Jeg ville ikke have et barn som faren ikke ønskede. Min lillesøster er resultat af det...

  • #25   23. nov 2012 Hedegården: jeg havde nemlig snakken med en kammerat om hvad han vil sige til at en pige blev gravid og hun fik en abort uden at fortælle ham det, der sagde han nemlig at han vidste godt han ikke kunne tvinge pigen tilat beholde, MEN han ville sq gerne have noget at sige ..

  • #26   23. nov 2012 ja min far var squ ikke noget at skrive hjem om... dybt begravet i alkohol halvdelen af tiden og vi måtte flytte gang på gang fordi han drak alle vores huslejepenge op,...
    Jeg har dog fået en masse godt ud af det og lever nu lykkelig og glad med min lille familie. Heldigvis fandt jeg så også lige drømmemanden på vejen og så er det eventyr vist skrevet ;O)


  • #27   23. nov 2012 Slf. har manden da også noget at skulle have sagt . Det synes jeg ihvertfald.

  • #28   23. nov 2012 Godt spørgsmål Hedegaard. Her har faderen ikke noget at skulle have sagt.

    Jeg ville personligt aldrig lade mig presse til en abort, fra en fyrs side af, jeg ville beholde barnet.

    Mht. tilskuddet, er jeg rimelig splittet. Jeg synes jo at det er rimeligt, man tager det ansvar det er, at have samleje, og dermed også de mulige konsekvenser heraf.

    Vil så sige, at hvis fyren ikke ville have barnet, go jeg ville, ja så skulle jeg skam nok klare både med og uden hans penge. Selvom lidt ekstra i kassen selvfølgelig ville være en klar fordel.


    På den anden side, så er penge altså bare et fantastisk bindemiddel, for det gør altid lidt ondt, at skulle af med penge.
    Hvis fyrene ikke skulle betale børnebidraget, så ville det måske være lidt for nemt, at være ligeglad med bare at have sex til højre og venstre. Der er jo også andre problemstillinger, end graviditet, i ikke at beskytte sig. Eksempelvis kønssygdomme.


  • #29   23. nov 2012 åhh det er svært.. Hvis det var mig der blev gravid ved en vupser, og faren ikke ønskede barnet, jamen så havde jeg nok valgt at opforstre ham/hende selv. En abort er jo et ret stort indgreb hos kvinden, og mange er ødelagt mange år efter, hvis ikke hele livet efter en abort. Det er vel derfor kvinden har rettigheden til at sige ja til barnet, også må faren til barnet enten selv sige ja, eller vælge at betale børnebidrag.. Men det er et svært dilemma..

  • #30   23. nov 2012 Jeg har samme holdning som mange andre - kvindens krop, kvindens valg.
    Jeg VED at jeg ville ikke kunne klare psykisk at få en abort, hvis "uheldet" nu var ude, og har også gjort det klart for min kæreste, at jeg vil beholde, hvis jeg bliver gravid.
    Synes dog også, at faderen skal have en mulighed for at vælge helt fra - altså, slet ikke at skulle betale osv. hvis han fra start siger nej.

    Må derudover erklære mig enig, med Inge-Lise - jeg er skilsmissebarn, og min lillebror således, og vi har begge manglet den her "faderrolle" i vores liv.
    Dog tog det hårdere på min lillebror, end på mig, og han blev en aggressiv lille s*tan. Nu har min mor fundet en ny, og han har "overtaget" faderrollen omkring min lillebror, og nu er han (min lillebror) faldet godt til ro smiley


  • #31   23. nov 2012 på den anden side er en baby meget stærkt knyttet til sin mor også er det lidt synd hvs baby kun er der mest for farens skyld...

  • #32   23. nov 2012 Det er kvindens valg da det er hende der har et lille liv i maven som er en del af hende. Hendes krop skaber den jo. Og ja det kan svipse med kondom p-pille osv. Men har manden sagt a er han også nød til at sige b. Det er ikke ham der skal have fjernet et liv fra sin mave. Siger den enlige mor, der har været alle disse tanker igennem. Ville ikke undvære min guldklump for noget

  • #33   23. nov 2012 Har samme tråd på Hundegalleri - og der beskrev en mine tanker super godt.

    JEG mener at det er BEGGES ansvar at beskytte sig.
    Skulle en graviditet ske på trods, så må de to parter sætte sig ned og snakke sagen igennem.
    Beslutter moderen, at HUN gerne vil beholde barnet, men FADEREN ikke vil -
    så må moderen vurdere om hun ønsker at fortsætte UDEN faderen, også skal han heller ikke stå til rådighed økonomisk....


  • #34   23. nov 2012 mener heller ikke at min mand skulle have betalt hvis han havde valgt at gå... vi var lige gode om det og han fik lov at træffe sit valg... han ville så heller ikke få muligheden for at være en del af hendes liv ej heller fremover... han ville end ikke stå på fødselsattesten...! og det var ud fra det han valgte at træffe den beslutning han gjorde...



  • #35   23. nov 2012 Jeg er af den indstilling at blev jeg gravid ved et ups og faren ikk ville have barnet men at jeg ville.. SÅ hvis faren holdt på han ikk ville have noget med barnet og gøre.. ville jeg IKKE kræve penge af ham.. Sys ikk det fair og bestemme over en anden person om han skal være far eller ej også skulle betale til et barn han ikk ønsker.. ønsker vi kvinder ikk et barn jamen så få vi en abort.. mænd kan ikk vælge derfor sys jeg at det er unfair nå kvinder få et barn med en fyr som ikk vil..

    Jeg kender et par stykker som har snydt nogle fyre og derved blevet gravid med vilje mod deres vilje..


  • #36   23. nov 2012 Jeg kender også nogle der snyder sig til graviditet - fordi de ønsker eet barn, eller fordi de vil have ekstra penge i lommen om måneden - heldigvis for at de bliver klogere.... ELLER fordi de vil have støtte af kommunen og det er SYGT og forkert.


  • #37   23. nov 2012 Og nej prævention er bare ikk altid sikker.. Min søster blev gravid på en spiral..

    Og jah så kunne man have brugt kondom oven i men helt ærligt..Sys også det er for meget det samme med piger som "siger" de er på ppiller og derved snyder dereskæreste eller B ven eller hvad de hygger med..


  • #38   23. nov 2012 Jeg går ind for at hvis manden ikke ønsker barnet og ikke vil have noget med det at gøre, jamen fint nok, så skal han ikke betale noget for barnet.

    Hvis kvinden derimod vil have barnet, så må hun også selv tage ansvaret.

    Hvis man så antager kvinden ikke vil og manden vil, vil jeg sige at kvinden skal have lov til at sige nej tak, så må manden finde en ny kvinde.

    Håber det er forståeligt smiley


  • #39   23. nov 2012 Det er MEGET forkert..
    Jeg sys det er så svinsk.. Men som sagt jeg sys altid kvinden har det sidste valg om de vil have barnet eller ej.. det jo deres krop men sys så også de skal være så voksne og sige ok det mig som vil have det han vil ikk jeg gør det mdo hans vilje så det også fair han ikk skal betale til noget JEG vil have.. Hvis manden så engang skulle få interesse for barnet som nogle få jah så de hoste op med nogle penge men det andet er svineri.

    Vil så sige der hvor man har besluttet og få barnet også fordi forælrende bliver uvenner altså måske midt i graviliteten.. så må han også op med pengen for der kan man ikk løbe fra det


  • #40   23. nov 2012 Hvem skriver du til Camilla L?

  • #42   23. nov 2012 http://www.craigslist.org/about/best/sea/274495936.html

    Ovenstående er en morale historie fra the USA, og ja, fyren er en dum sk*d, men kvinden i historien er altså heller ikke rigtig oveni.
    I USA er det åbenbart meget normalt at narre folk ind i en graviditet, specielt mænd, men mon ikke det ændrer sig, hvis der kom en p-pille til mænd på markedet?


  • #43   23. nov 2012 det er lidt noget pjat at barnet er mere knyttet til moderen. ud over evnen til at laktere så kan mænd faktisk opfylde alle babys krav lige så godt om mor, jeg kender flere om er opdraget, opvokset ved far, og ja nogle kender ikke mor., Grunden til at MOR er den "bedste" i verden for mange babyer er at far ofte ikke har barsel, og går ikke hjemme med barnet så længe, og ofte tager vi kvinder også lidt patent på det at være MOAR ... min far, som så godt nok var alkoholiker, i perioder at mit liv, gik hjemme med min lille bror en lang periode, det har knyttet dem sammen, til trods for han var et fjols.

    Min egen mand har et barn med en hvor de ikke var sammen da hun fødte og barnet har været ved ham hver anden weekende og ferier siden han var en 5-6 uger .. han blev ikke ammet, så min mand kunne jo på alle plan tilfredsstille sønnike som han mor. Og der har aldrig været noget og jeg synes at det er sq en fed ting at den hans eks har delt med ham, at hun faktisk har delt den oplevese med ham og ikke bare taget patent på den fordi hun er mor, og hun har født og de bor ikke samme og bla bla bla


  • #44   23. nov 2012 Lige en lille historie om manglende kvinde-morale:

    Har i hørt historien der var i Mads og monopolet om kvinden der var gravid, ca 7 måneder henne tror jeg og nu var kommet i tvivl?
    Sagen var lidt den, at hun omkring undfangelsestidspunktet havde været utro med en der beskrives som "lige så sort som natten de elskede i".
    Hun er dansk.
    Og kæresten er rødhåret og hele lortet..

    Hun spurgte om hun skulle fortælle ham den rødhårede kæreste om affæren eller ej..
    Hvad gør man så?


  • #45   23. nov 2012 Team nullerdut:

    Man tager ansvar for sine handlinger!
    Det da den ringeste undskyldning for at få en sen abort


  • #46   23. nov 2012 Calla:
    Det var ikke det hun var interesseret i, mere om hun skulle fortælle sin rødhårede kæreste om affæren med ham den mørke.. smiley


  • #47   23. nov 2012 håber... :O)) det er vel alt man kan gøre...!

  • #48   23. nov 2012 Tja hvis barnet er sort haha få hun jo nok et problem..

  • #49   23. nov 2012 Camilla:
    Ja.. Hvordan faen bortforklare man den?


  • #50   23. nov 2012 Hahah Kan man jo ikk så må sandheden jo komme på bordet hehe ikk andet for

  • #51   23. nov 2012 Kan man ikke få sådan en faderskabstest? smiley

  • #52   23. nov 2012 Jeg har oplevet det hele. Frivilligt abort, spontan abort og er gravid i 7 måned nu.

    Frivilligt aborten blev aftalt mellem mig og min ekskæreste, da vi hverken havde tiden, økonomien og modenheden med os. Og jeg kan absolut ikke anbefale kvinder den løsning. Jo, kroppen tager skade af det, men det gør ens personlighed også. Selvom jeg ikke ønskede barnet tog det hårdt på mig. Jeg endte med fødselsnedeture, samt med at forholdet til min daværende kæreste gik i stykker fordi vi undgå emnet. Her var jeg på p-piller.

    Spontan aborten skete med min nuværende kæreste. Barnet var ikke planlagt, da vi kun havde været sammen i 3-4 måneder. Men vi valgte at beholde det, da jeg ikke ville gennemgå en frivillig abort igen. Men tabte desværre barnet i 10 uge :-(. Vi snakkede sammen om det, og ville se om vores forhold ville kunne klare den hindring. Det styrkede vores forhold og da vi havde været sammen i 8-9 måneder blev vi enig om at prøve igen. Nu er jeg gravid i 7 måned og faderen ønsker det her barnet mere end noget andet pga vores tidligere tab.

    Min pointe med mine historier er at den ene fyr ønskede overhovedet ikke barnet, og synes derfor hellere ikke at han skulle betale børnebidrag hvis jeg havde beholdt barnet, det er jo ens egen beslutning og når den er taget følger der spørgsmål med økonomi, bolig osv som man er alene om.
    Min nuværende kæreste sagde at ville jeg ikke have barnet ville han gerne have barnet også selvom jeg ikke ønskede kontakt med barnet. Så JEG synes personligt at man kan kunne snakke om det, da det påvirker begge parter.


    Hilsen en der glæder sig til sin lille pige kommer til verden smiley


  • #54   23. nov 2012 Jeg har oplevet det hele. Frivilligt abort, spontan abort og er gravid i 7 måned nu.

    Frivilligt aborten blev aftalt mellem mig og min ekskæreste, da vi hverken havde tiden, økonomien og modenheden med os. Og jeg kan absolut ikke anbefale kvinder den løsning. Jo, kroppen tager skade af det, men det gør ens personlighed også. Selvom jeg ikke ønskede barnet tog det hårdt på mig. Jeg endte med fødselsnedeture, samt med at forholdet til min daværende kæreste gik i stykker fordi vi undgå emnet. Her var jeg på p-piller.

    Spontan aborten skete med min nuværende kæreste. Barnet var ikke planlagt, da vi kun havde været sammen i 3-4 måneder. Men vi valgte at beholde det, da jeg ikke ville gennemgå en frivillig abort igen. Men tabte desværre barnet i 10 uge :-(. Vi snakkede sammen om det, og ville se om vores forhold ville kunne klare den hindring. Det styrkede vores forhold og da vi havde været sammen i 8-9 måneder blev vi enig om at prøve igen. Nu er jeg gravid i 7 måned og faderen ønsker det her barnet mere end noget andet pga vores tidligere tab.

    Min pointe med mine historier er at den ene fyr ønskede overhovedet ikke barnet, og synes derfor hellere ikke at han skulle betale børnebidrag hvis jeg havde beholdt barnet, det er jo ens egen beslutning og når den er taget følger der spørgsmål med økonomi, bolig osv som man er alene om.
    Min nuværende kæreste sagde at ville jeg ikke have barnet ville han gerne have barnet også selvom jeg ikke ønskede kontakt med barnet. Så JEG synes personligt at man kan kunne snakke om det, da det påvirker begge parter.


    Hilsen en der glæder sig til sin lille pige kommer til verden smiley


  • #55   23. nov 2012 Hold da op Sidsel - du har da prøvet lidt af det hele...!
    Held og lykke med jeres små guldklumper


  • #57   24. nov 2012 Tulle - så det du siger er at kvinden kan blive tvunget mod sin vilje, til at gennemføre graviditet og føde barnet blot fordi faderen vil have det ?

  • #58   24. nov 2012 Men moderen kan heller ikke påtvinge samvær til fadere, og hun kan ikke nægte det, så selv om ( lige som jeg) har en datter og faderedyret var med på det, og fælles forældremyndighed og det hele , IKKE gider sit barn så er der INTET jeg kan gøre, men kommer han så måneden efter og siger NU gider han godt .. så må jeg ikke nægte ham det,. og tror i ikke lige min eks har udnyttet det tit, så sent som for en uge siden melder han bare ud, den og den weekend vil han ikke have tøsen. nå men jeg har planlagt noget helt tilbage i marts, det er bare ærgerligt, fordi nu er det mit "problem" og DEt er jeg træt af, jeg mener når de sige rJA jeg vil se barnet så skal de satme også leve op til ansvaret og ikke bare smide det når det er belejligt

  • #59   24. nov 2012 Tulle:

    I forhold til at jeg siger, at manden ikke har noget at skulle have sagt, er ang. om kvinden skal have en abort eller ej, for det kan manden ikke bestemme.

    Personligt hvis jeg blev gravid og ville beholde barnet, ville jeg give faren den mulighed, at enten være der og dele forældremyndigheden (og håbe det ikke ende som i Tinas situation) eller sige fra, og så angive faren som ukendt, så jeg selv får forældremyndigheden og faren ikke kan komme, når han om måske 2 år synes han vil være far, og "kræve" at se sit barn... (det ihvertfald mit håb, at jeg kan gøre det sådan hvis jeg skulle blive gravid)


Kommentér på:
Mændenes rettigheder under graviditet.

Annonce