{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
333 visninger | Oprettet:

Sidpull eller hackamore?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i dejlige mennesker smiley

Hvad vil i vælge som første gangs bidløs hovedtøj??
Overvejer og købe en til når jeg rider tur smiley da jeg godt vil ride lange ture hvor der kan være pauser med græs til hesten og jeg synes ikke at hesten skal spise græs med bid i munden smiley
Men hvad vil i mene vil være bedste? Det skal lige ponyen er meget følsom smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidpull eller hackamore??
  • #4   13. feb 2013 Det afhænger 100 % af hesten. Hvis du ikke er vant til at ride bidløst så vil jeg anbefale dig at starte med at prøve sidepull, men det er ikke sikkert det er det bedste. Nogle heste bliver signalforvirrede og stressede fordi det ikke giver så tydeligt signal, til dem er en hackamore bedre. Du skal dog tænke på at en hackamore fungere ca ligesom et stangbid og skal bruges med forsigtighed.

    Det kan kræve lidt træning inden du kan bruge den på tur fordi stopsignalet skal geninstalleret. Det er dog uanset hvilken slags du vælger.

    Du kan købe hovedtøjer hvor biddet kan klipses af når du holder pause uden af hovedtøjet skal tages helt af.


  • #5   13. feb 2013 Mange tak allesammen! Jeg vil helt sikkert købe mig en sidepull hvis jeg skal købe det!!

  • #8   13. feb 2013 Tænker bare er det ikke mere behageligt for hesten på tur uden bid hvis den nu kommer til og tage en tot græs smiley

  • #12   13. feb 2013 Ja men har altid gerne ville prøve det:) ikke at jeg skal gå over til bidløs men måske sådan noget alla 75% bid og 25% bidløs smiley har stor stor respekt til både bid og bidløs!! Hvis det bliver brugt rigtigt!
    Er enig med dig Lama! Også så det bliver en god oplevelse for både hesten og ponyen!


  • #15   13. feb 2013 Kazan fungere super med bid og han er meget følsom så jeg er bange for og sidde og hiv, men min underviser siger at jeg er for blød i hånden smiley

  • #17   13. feb 2013 Nej hun er super god og forstår virkelig og kigge på om hesten har det godt eller om den ikke har det godt! Med for blød menere jeg, at jeg ikke er god til og bruge mine hænder helt rigtigt.

  • #18   13. feb 2013 Ja det er det jeg ikke er god til smiley men min underviser er super god til HELE tiden og rette så bidet ligger så stille så muligt smiley

  • #20   14. feb 2013 Ja jeg synes også det er vigtigt ikke og være hård i hånden, det er vigtigt og finde den perfekte balance! Både så det er behageligt for hesten og for rytteren:)

Kommentér på:
Sidpull eller hackamore??

Annonce