1.908 visninger
|
Oprettet:
Rygeforbud på tog perroner {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og ser tv avisen på tv2, og for ganske få minutter siden, havde de et indslag om at fra Juli 2014, er det forbudt at ryge på tog og bus perroner.
Jeg synes det er helt hen i vejret :D. Først tager de rygningen inde i togende, det er også fair nok, men ligefrem perronerne? Amen altså, man er jo udenfor ;). Men kan vel nok godt høre at jeg er ryger
Hvad synes i om det? Og skriv gerne om i er ryger eller ikke ryger
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.559
White Lies - Jeg møder dagligt folk der stille sig til at ryge 1-2 meter fra mig, så jeg let kan lugte røgen. Ganske vist puster de sjældent røgen lige i hovedet på mig, fordi de stille sig med ryggen til. Men det ændrer jo ikke på, at deres røg stadig går lige i hovedet på mig.
Så ja, jeg møder dem dagligt, ellers ville jeg jo nok ikke skrive det.
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.208
okt 2004
Og de ødelægger det for alle de rygere, der godt kan tage hensyn osv., men det er jo bare ærgerligt. Man kan jo ikke lave et lovforslag der siger, at alle mandlige rygere ikke må ryge på perroner.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
Men helt fair efter min mening, jeg gider ikke have røg i lungerne ufrivilligt. Det kan være farligt - det kan hestelugt altså ikke..
dec 2011
Følger: 187 Følgere: 255 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.231
Tror ikke mange rygere tænker over, hvor ubehageligt det er. Selvom man står et godt stykke væk, kan vinden sagtens blæse røgen lige hen i hovedet på en, og synes ikke at det er fair at man som ikke-ryger skal vade rundt for at undgå det.
Folk der lugter, er slet slet ikke det samme. Det er ikke skadeligt, og det hindrer ikke folk i at trække vejret. At man så måske ikke har nær så meget lyst til at trække vejret i nærheden af en alkoholiker, det er så en anden ting.
Men jeg ville heller ikke have noget imod, hvis det blev forbudt at drikke på perronerne. Jeg drikker ikke selv, og synes at lugten af alkohol er afskyelig.
Men at sammenligne tobaksrøg med arbejdstøj, det synes jeg bare slet ikke man kan. Det er jo ikke kun lugten der er problemet. Og der er ikke tale om "en lille smule røg" for de der dagligt venter på tog morgen og aften. Og jeg ved ikke med idag (det er efterhånden nogle år siden jeg sidst kørte i tog), men dengang jeg kørte regelmæssigt i tog og med bus, synes jeg det var ofte at man måtte flytte sig for at undgå rygernes røg.
Vil rygerne klage, så forhør jer om eventuelle rygerum. Så kan I sidde derinde og tygge på hinandens røg - Cozy
feb 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 294
2. Når folk er afhængige af koffein og drikker en kop kaffe/the ved siden af dig er du jo ikke i fare for at indhalere farlige giftstoffer.
3. Jeg kan stadig ikke se noget argument for at ryge, smager det godt, synes i det dufter dejligt? Svaret er nok ofte nej; du bliver hurtigt afhængig af det skidt.
4. Hvorfor overhovedet prøve at argumentere for noget der dræber mennesker hver dag?
5. Hvorfor skal den passive ryger vige for rygeren der udsætter dem for noget man kan få kræft af?
6. Ok, du begyndte at ryge i femte klasse fordi det var sejt, men nu er du et voksent menneske og må tage ansvar for dig selv og dine omgivelser. Men jeg kan da godt forstå at det er synd at du er nødt til at styre din rygetrang mens du venter på dit tog/bus?
jan 2008
Følger: 50 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 87 Svar: 2.389
Det lød sandelig småligt, men ærlig talt. Har jeg ikke fat i et eller andet?
okt 2004
Hvis det ikke er sådan det skal forstås, så kan jeg slet ikke se, hvorfor du overhovedet har brug for at konstatere det, i denne sammenhæng. Så giver det jo ingen mening at sige det.
KNL - Jo, det har du nemlig.
okt 2004
okt 2004
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 684
okt 2004
Du kan jo bare lade være med at svare mig, det kan da ikke være så svært - eller hvad?
okt 2004
Jamen så er der da heller ingen grund til at være nedladende overfor mig, når du nu selv gør det.
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 565
CTS
Du har simpelthen en noget så underlig holdning til rygere ! ååh gud
okt 2004
Ja sorry, men kan sgu ikke se at det er underligt, at man ikke vil skades af andres dårlige vane.
Synes da mere det er underligt, at man har et behov for at lade sin dårlige vane gå udover andre.
mar 2013
okt 2004
Nanna - Du må da kunne forklare sådan en påstand?
(og helt enig)
mar 2013
Hvordan skal jeg kunne forklare sådan en påstand, for lige meget hvad man skriver, så modsiger du det og er ikke enig
dog var du trods alt enig med mig i en ting .
okt 2004
Men nej, sorry, jeg kan ikke se hvorfor det er underligt at man ikke vil skades af andres dårlige vane - men det synes du jo åbenbart er underligt, så det kan du vel forklare?
Ellers må du tage det i dig igen.
mar 2013
skal man forklare alt, eller kan man ikke komme med en kommentar uden at uddybe det i en roman ?
Jeg bestemmer helt selv hvad jeg har lyst til at skrive..
om jeg så vil skrive at jeg lige har slået en fis, jamen ved du hvad?? så gør jeg da det...
Men en forklaring, kan du slå op i en ordborg efter, den har nok mere tålmodighed end jeg har til at diskutere med dig omkring rygning og den vil sikkert ikke modsige dig i den meget fastslået holdning
okt 2004
Jeg kan jo desværre ikke slå op i en ordbog, hvad du mener med det.
Jeg siger ikke at jeg vil diskutere det med dig. Jeg vil bare have svar på de ting du 'beskylder' mig for.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.026
Jeg som ryger bryder mig slet ikke om at folk ryger mig op i hovede, det er bybt ubehageligt. Når jeg ryger offentlige steder tager jeg hensyn, hvis der er mange mennesker så stille jeg mig et sted hvor der ikke er nogen eller få stykker, hvis der kun er nogle få stykke og jeg ryger hvor vinden taget røgen mod en der står tæt på mig, rykker jeg gerne væk eller om på den anden side så røgen kommer væk..
Men jeg er nu osse sådan at jeg vil ha min smørg.
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.666
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
nov 2006
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 44 Svar: 752
Hold Danmark Rent har lavet undersøgelser om affald og skrald i offentligerum. Her har de bl.a. lavet undersøgelser med cigaretskod. De har lavet undersøgelser på stationer og busstop-steder.
''60% kan finde på at smide deres cigaretskod på stationer og ved
busstop''
(link fjernet)
Da jeg selv har lavet en rapport om cigaretskod i offentlige rum har jeg desuden også selv observeret at folk er ligeglade med de opsatte skraldespande og bare smider deres skoder. Udover dette, har jeg foretaget interviews med forskellige typer mennesker - unge som gamle. Her ser de fleste ikke cigaretskoder som skrald - utroligt nok. Mange ser det forkert at smide plastik/papir på gaden, men et cigaretskod der endda endda kan ligge og svine i op til 5 år er fuldstændig okay at smide.
Hvis man så selv lige står på togperronen og kigger ned på skinnerne ligger der rigtig mange skoder fra folk der lige har smidt deres cigaret af inden de stiger ind i toget.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk raser sådan, i har trods alt et helt år til at vende jer til det nye forbud.
Og pyha, nogle af jer rygere der siger at i bare vil ryge der alligevel selvom forbudet er trådt i kraft. DET ER SIMPELTHEN SÅ RESPEKTLØST!
Og ja rygere bliver generaliseret fordi de FLESTE simpelthen er så respektløse overfor fremmede. Jeg oplever tid at hvis man eksempelvis sidder i nogle af de aflukkede læskure hvor der er skiltet for man ikke må ryge - så gør de det alligevel. Og når man så beder dem stoppe - så kommer de med en eller anden barnlig kommentar eks. ''og hvad vil du gøre ved det?'' eller ''og hvad så, jeg er da ligeglad''.
Iøvrigt synes jeg at det er et virkeligt dårligt indlæg fra trådstarters side fordi hun ikke linker til nogen form for dokumentation om det kommende forbud. Det kunne endda være man kunne finde mere info om forbudet samt argumentation til hvorfor dette forbud træder i kraft.
(link fjernet)
- Det er godt nok BT, så ved ikke helt hvor troværdig den er - man skal jo trods alt være kildekritisk.
jun 2008
Følger: 113 Følgere: 109 Heste: 5 Emner: 28 Svar: 296
okt 2004
Der er jo stor forskel på at hestetøj lugter, og så at rygning er skadeligt.
nov 2006
Det lyder godt :b
Det koster trods alt kommunen nogle penge at ryde op - og de penge kunne jo være bedre tjent et andet sted
nov 2006
»Selv om tobaksrøgen forsvinder hurtigere udendørs end indendørs, har målinger vist, at under halvtage, ved bygninger, ved læhegn og tæt på en, der ryger, kan mængden af de kræftfremkaldende stoffer nå samme niveau som ved indendørs rygning,« siger Inge Haunstrup Clemmensen. ((link fjernet)
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.032
Men desværre er ikke alle rygere særlig hensynsfulde og der hvor jeg kan blive irriteret er når det regner og man venter på bussen og så står alle rygerne under det lille halvtag - så har jeg valget mellem røgen og regnen og så bliver det altså normalt regnen jeg vælger
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.666
mar 2013
ulovligt ? hmm.. Det tror jeg næppe..
i § 152. er det ulovligt at videregive private oplysninger, hvis man som læge eller lign har tavshedspligt. Hvis man bryder den lov omkring fortroligene oplysninger, kan man straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.
Jeg ser ingen steder i lovgivningen at det er disederet ulovligt ikke at kunne uddybe sin mening og forklaring..
Og hvad er det jeg har "beskyld" dig for? ikke at være enig med mig? det er da ikke en beskyldning da du trods alt ikke er det..
1 - det er ytringsfrihed!
2 - Jeg har retten til at holde min kæft (IKKE ulovligt)
3 - Hvor står det at det er ulovligt ikke at uddybe sine meninger?
okt 2004
Det du har citeret, har jo ikke noget med det at gøre, så det er klart, at du ikke kan læse noget om det der.
Du har beskyldt mig for at have en underlig mening.
Ja, du har ytringsfrihed og også ret til ikke at sige noget - men at påstå noget om andre, som man ikke kan bevise (forklare/uddybe) er ulovligt, og hører ikke ind under hverken ytringsfrihed eller retten til at holde mund.
okt 2004
mar 2013
Bagvaskelse, en. vbs. til bagvaske: grov og ondsindet bagtalelse.
Injurie (latin: injurie, uret, fornærmelse) betegner en ærekrænkelse.
Er vi for det første enige om at jeg hverken har krænket dig eller været grov eller ondsindet
Hvis du vil melde mig for ikke at uddybe min grund til at jeg synes du har en underlig holdning.. jamen så gør det da
for det andet så er vi en "debat" omkring rygning? hvis jeg ikke kan komme med en kommentar omkring jeg synes du har en underlig holdning .. jamen så smid mig dog i fængsel
okt 2004
Jeg har vidst ingen steder nævnt, at jeg vil melde dig.
Hvor, hvornår eller hvordan man gør det, er jo for så vidt ligegyldigt. Pointen er jo at du gør det, og så endda helt uden grund.
Kan stadig slet ikke se, at du har behov for at ytre det, når du ikke vil forklare det. Hvad får du ud af det?
mar 2013
okt 2004
Som sagt - hvad får du ud af det?
mar 2013
Jeg tror jeg for en million
Hvad tror du ?
mar 2011
Følger: 77 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 483
Så vil jeg sku også have forbud mod hunde der skal gnubbe sig op af mit ben, snuse til mig eller slikke på mig, på offentlige steder, for jeg er allergisk overfor dem, det er også skadeligt for mig i længden hvis jeg bliver ved med at reagere på det
aldrig har jeg hørt noget så latterligt.
Jeg har indtil videre accepteret rygerloven fuldt ud. men nu stopper det også da. en tog perron er jo ikke 5 cm, så vi alle skal stå og pille hinanden i røven på en lille firkant.
jeg ryger altid inden jeg skal med toget, stiller mig et sted hvor der ikke er nogen omkring mig, også må det simpelthen være folks eget problem hvis de stiller sig i nærheden af mig, de kan se jeg står og ryger, så må de stille sig i den anden ende som er 100 meter væk alligevel, de dør de i hvertfald ikke af.
Det kan da heller ikke blive ved med at komme bag på ikke rygere, at rygerne står udenfor og ryger. eftersom det er det eneste sted at gøre det.
SÅ LAD OS DOG VÆRE I FRED.
jeg ryger ligeså meget som ren provokation nu pga alle de love der bliver lavet, det skal ikke få mig til at stoppe da, tværtimod
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.381
man slipper for dårliglugtende tuneler til og fra de forskellige perroner, man slipper for at stå op og ned af ildelugtende personer, og der ligger ikke klamme skod over alt
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.715
Det er jo stadig ik forbudt, ikke at gå i bad:)
Men ik flere bunker med klamme skoder (under skoene)
Husker stadig typen, fra da jeg kørte med bus.
okt 2004
Men du kan da sikkert heller ikke svare på hvad du får ud af det, ligesom du ikke kan forklare din holdning.
okt 2004
Og så synes jeg da bare du skal fortsætte med at ryge, og bryde forbuddet. Mon ikke en stor bøde nok skal få dig til at skifte mening.
mar 2013
Hvem har sagt jeg vil ha noget ud af det
okt 2004
Der er jo altid en grund til at man skrive noget.
mar 2011
Følger: 77 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 483
Ved ikke hvilke stationer/perroner du kommer på, men de jeg kommer på har rygere/ikke rygere rig mulighed for at stille sig andre steder uden at blive generet.. Så for mig er dette forbud helt absurd..
mar 2013
Næ .. måske i følge dit hoved .. men ikke mit
okt 2004
mar 2013
Ja er sørgeligt liv jeg har
okt 2004
mar 2013