{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg uddanne mig til? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde igår sidste skoledag på hhx, første år. Jeg har i flere år lige indtil for nogen måneder siden gerne villet være indretningsarkitekt. Den idé er jeg så kommet fra igen.. Så jeg tænkte på dyrepasser med speciale i hest, indtil jeg her i morges ringede til 3f, hvor de fortalte mig at man uddanner sig til arbejdsløshed, da arbejdspladserne hellere vil have polakkere, også havde de enormt mange sager om dårlige forhold, sexchikane osv.. Så den kom jeg rimeligt hurtigt fra igen!

Mit problem er så at jeg er helt på barbund, hvad jeg så skal.. Jeg har det ikke særlig godt i min klasse, så hvis jeg ikke finder ud af hvad jeg vil, skal jeg uanset hvad starte på en anden gymnasial uddannelse.

Jeg kan jeg rigtig godt lide heste (sjovt nok!), og generelt alle slags dyr, med undtagelse af et par enkelte slags. Jeg går tit ret meget op i hvordan jeg ser ud, og hvordan mit tøjvalg er, især sko - der findes intet bedre end sko ;). Jeg kan rigtig godt lide at indrette (grundet indretningsarkitekt er valgt fra, er da skolegangen vil blive lige lang nok, og er blevet en lille smule skole træt. Men når jeg finder noget der fanger mig, er jeg villig til at gøre hvad det kræver) og elsker at tegne, og er også ret god til det.

Kosmetiker har også været oppe og vænne, men er ret meget i tvivl.. Jeg vil gerne arbejde med det en kosmetiker kan, men har også bare fået af vide at arbejdstiderne og lønnen er lort på lort.(Ved du noget om dette, vil jeg med glæde høre om det!!!)

Som sagt elsker jeg heste, og ville rigtig gerne arbejde med dem, men har indset at der ingen fremtid er i det, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvad i laver og hvorfor? Evt, også gerne hvad i tror vil passe til mig, så jeg kan lave lidt research. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan jeg uddanne mig til?
  • #1   23. maj 2013 Har du prøvet at få fat på bogen der hedder "Hvad kan jeg blive?" Du skal have fat i den nyeste udgave. Den plejer at være til at finde på biblioteket. Eller hvad med at snakke med en studievejleder?
    Jeg læser selv klassiske studier(latin, græsk og oldtidskundskab) på universitet. Jeg skal til at starte mit tilvalgsfag til sep. som er museologi. Og efterfølgende videre på min kandidat hvor jeg skal læse kultur og formidling. Jeg vil gerne ende med at være museumsformidler eller inden for universitetsverdenen (forskning eller administration). Jeg har altid interesseret mig for historie, sprog og kultur så dette er det oplagte valg for mig.

• #2   23. maj 2013 3F kan ikke bare sige sådan kender nogle der har taget den eller er i gang med den som er glade for det..
    men hvad med bare dyrpasser?

• #3   23. maj 2013 Jeg går dog kun i syvende, men jeg hælder til dyrlæge.. smiley

• #5   23. maj 2013 Den bog vil jeg så prøve at få fat i :). Har snakket med min studievejleder, men det hjalp ikke meget.. Jeg søgte ind på en landbrugsskole, som hun havde fortalt jeg skulle, og fik et brev tilbage om at det var en forkert måde jeg havde søgt ind på.

Bare dyrepasser siger mig ikke så meget.. smiley
    - Det skal jeg lade være usagt, men det var det jeg fik af vide.. smiley

Dyrelæge og veterinærsygeplejerske er udelukket da jeg ikke kan tåle blod eller nåle smiley

• #7   23. maj 2013 LO PH.
    Det havde jeg da slet ikke tænkt på.. Vil jeg da helt klart søge lidt om :)!!

• #8   23. maj 2013 Hvis du ikke kan lide blod etc., hvad så med at læse husdyrvidenskab? Der arbejder du med det raske dyr i fokus, optimering af ydelse, træning, avl og ernæring.
    (link fjernet)

• #9   23. maj 2013 Sikke da en dårlig studievejleder! <.<
    Udover bogen jeg nævnte, så kan du evt søge på www.ug.dk og f.eks. skrive "dyr" i søgefeltet også kommer der en masse emner frem.

• #10   23. maj 2013
    Det kommer jo an på hvad du syntes om :o).

At stå i butik? At arbejde udenfor? At være fysisk aktiv? At lave noget med tal? God til sprog?

Der er SÅ meget forskelligt og vælge i mellem :o)

• #11   23. maj 2013 Krikken
    Det ved jeg skam godt, men nu søgte jeg også bare information generelt om alt der henvender sig til det ovennævnte :).. Jeg kan godt lide at være fysisk aktiv, men finder jeg en uddannelse hvor man eks. skal være god til sprog, så vil jeg selvfølgelig forbedre mine sprog smiley

• #12   23. maj 2013 Jeg vil klart anbefale landbrugsuddannelsen smiley der er arbejdspladser at finde, en super god uddannelse som har noget at gøre med dyr, og en uddannelse hvor man kan være meget fysisk aktiv smiley
    Men et godt råd min mor altid har givet mig med på vejen:
    Man skal ikke lave det som giver gode penge, men ingen glæde, man skal lave det man elsker, og brænder for, ligegyldigt om pladserne er få eller pengene små. smiley

• #13   23. maj 2013 Triss
    Vil jeg da søge lidt info om så smiley
    Vil da give din mor ret i hendes råd, men jeg har den holdning at det også er noget man skal kunne leve af :).

• #15   23. maj 2013 Husk lige:

Husdyrvidenskab er en bachelor på 3½ år og dertil kommer kandidaten.
    Du skal dissekere (skære og se) i dyr, så det er nok ikke det bedste til en sart person.

Jeg kan ikke rigtig råde dig til noget, for jeg ved ikke, hvordan du er som person.
    Til gengæld kan jeg fortælle om mig selv:
    Jeg fandt ud af, at jeg har et kæmpe talent og interesse inden for naturvidenskaben, og jeg har altid gerne ville læse på uni, så nu har jeg søgt ind på dyrlæge studiet i håb om at kunne forske og udvikle på det område jeg nu vælger smiley

Vælg det du brænder for. Er det heste, så kig dig omkring efter uddannelser med heste. Der er mange sjove uddannelser rundt omkring smiley

• #16   23. maj 2013 Jeg stod i samme situation, da jeg sluttede i 10 klasse. Hvad skulle jeg? Jeg ville arbejder med hest! Fast besluttet startede jeg på Jordbrugscenteret Århus på linje Hest med henblik på Berideruddannelsen.

Det var en fed tid, men min interssere begyndte at hælder mod markbrug, traktorer osv. Men nej det var ikke lige det der var i mine tanker! smiley

Jeg startede med at være på en rideskole, her var jeg i 4 måneder, men kedede mig en smule til sidst og fra 7 - 22 - ja det var bare ikke mig.

Herefter var jeg 2 andre steder, professionel springstald og salg stald. Her var jeg bedre tilfreds, men der manglede stadig noget. Dersværre brækkede jeg min ryg på det til sidst, og måtte stoppe. Så gik jeg længe uden at lave noget.

Imens fik planter/landbruget mere og mere grobund, så nu går jeg på AVU - 10 klasse - VUC. Har eksaminationer nu og så starter jeg på en 3 årige HF her til sommer. smiley

Når jeg så er student, så starter jeg på jordbrugsteknologen med speciale (ikke hest).

Uddannelsen til jordbrugsteknolog er en kort, videregående akademiuddannelse. Uddannelsen er jordbrugsfaglig. Jordbrugsteknologer er kvalificerede til at varetage leder- og rådgiverjobs og jeg kan fx kommer til at arbejde som foderkonsulent, driftleder, kvægbrugskonsulent, svinerådgiver, økologikonsulent, forsøgstekniker eller selvstændig.

Planter: uddannelsen kvalificerer til rådgivning og salg i landbrugssektoren, forskning, herunder forsøgs- og forædlingsarbejde, undervisning

Og samtidigt kan jeg kombinerer min store interesse for maskiner, med jordbruget og min anden interesses for fotograferingen smiley

• #17   23. maj 2013 http://www.hvadkanjegblive.dk/
    http://www.studentum.dk/EducationTest/Start/17

Har du enlig overvejet forsvaret? De har nogen ret fede uddannelser, og det giver ekstrem meget på sig CV smiley Jeg ville gerne have haft taget værnepligten, men grundet en knæskade kan jeg ikke holde til det smiley

• #18   23. maj 2013 * med at brækker ryggen mente jeg at den gik i stykker efter jeg gik bagover med en hest og faldt 3 meter på en frossen bund med ryggen først. smiley

Bagefter faldt jeg så af en stor hest på 180 og fik et gevaldigt ryk i ryggen, så måtte til sidste stoppe og passe på mig selv. smiley

• #19   23. maj 2013 Tak for alle jeres svar, jeg har tænkt mig at undersøge lidt af det hele smiley

Team Grafik
    Ja, og jeg har faktisk planer om at tage i forsvaret på et tidspunkt, men da jeg først fylder 18 til september og får hest hjem i august, vil jeg gerne vente et par år med at tage af sted :).

The little she Wolf - aws, lyder sørme ikke rart :i

• #20   23. maj 2013 Nej det var det bestemt hellere ikke. Det får i hvert fald en til at tage sine overvejelser op til revision.

Det har så spændt en del ben for mig mht. andre ting, bla.a. Forsvaret! smiley

Så er det jo godt der findes andre muligheder. smiley

Du kan for resten også tage en jordbrugsteknolog HEST. Men ved ikke helt hvordan mulighederne for job er der smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeg uddanne mig til?

Annonce