{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rider i med spore?
  • #1   24. maj 2013 Nej smiley Min hest har masser af energi, og han har ingen problemer med at mærke mine ben

• #2   24. maj 2013 Hmm. Det er forskelligt.

både ja og nej.. hvis jeg rider seriøst dressur eller spring så bruger jeg spore, så der er meget kontakt til hesten smiley
    Ellers bruger jeg ikke spore.
    Dog på tur gør jeg, hvis hesten stopper op et akavet sted og ikke vil gå forbi, prikker jeg med mine spore.
    dog bruger jeg dem kun med omhu.

• #4   24. maj 2013 Aldrig nogensinde.
    Jeg kan sagtens nøjes med mine ben, og de heste jeg har redet har også godt kunne nøjes ;o)

• #5   24. maj 2013 Ja, den hest Jeg rider er 1.70 jeg er selv 1.52 så når kun helt ned om den,brbruger sporernr som en støtte så jeg ikk sak sidde og sparke konstant smiley

• #7   24. maj 2013 Jeg rider med sporer de 2-3 gange om ugen, jeg rider dressur på Laura, ellers ikke. Jeg rider med dem, fordi jeg har svært ved at nå ind til hende uden at slippe med knæet. Hun er lige til den lille side til min benlængde og er ret rund på ribbenene, så jeg kan ikke nå ind med underschenklen. Jeg ville helst ride uden, men jeg er simpelthen ikke dygtig nok til at gøre hende så fintfølende for det øverste af underschenklen, at jeg kan undvære sporerne, hvis vi skal lave andet at tulle rundt i lang holdning....

Jeg er endda så ond, at jeg rider med hjulsporer! Laura er meget tynd i pelsen, og jeg slider hul på hende, hvis jeg bruger almindelige sporer. Inden nogen flyver op under loftet, så er hun altså så tyndpelset, at jeg kan slide hul ved at skridte en tur i skoven i springsadel uden leggins på..... Og så har jeg ikke engang brugt benene.... smiley

• #9   24. maj 2013 ja på min store hest, men ikke på min pony:)

• #10   24. maj 2013 Delvist.
    Jeg gør ikke på min pony, da hun har god fremaddrift selv.
    Jeg gjorde lidt på min hest indtil i går, da hun ingen fremaddrift har, og det er lettere at trykke med sporerne frem for at sparke 117 gange. Men i går var hun meget træt af dem kunne jeg mærke, så der tog jeg dem af, og så gik det meget bedre! smiley

• #11   24. maj 2013 Sixtus

Hvis fanden har skabt sporene ? hvem har så skabt bidet?

• #12   24. maj 2013 Jep. smiley
    Men tager dem af hvis jeg ved det er en hest med krudt i røven. smiley

• #13   24. maj 2013 Jeg rider med sporer..
    Rider primært med dem fordi det er et krav i de klasser jeg starter, men også for at hjælpe mine heste til at forstå, præcis hvad jeg ønsker af dem. Det forfiner hjælperne..
    Nu har jeg selv ret så rolige ben, så synes godt jeg kan tillade mig at ride med lidt længere sporer (20-25mm). Synes til gengæld ikke at man skal ride med så lange sporer, hvis man har urolige schenkler..

• #14   24. maj 2013 Synes sporer er et super godt redskab, hvis man kan finde ud af at bruge dem korrekt. Kan udemærket forstå hvis folk synes at sporer er en dårlig ting, for desværre er det ikke sjældent at man ser ryttere hvor sporene er begravet i hesten fra de hopper op, til de står på jorden igen, hvilket absolut ikke er okay!
    Rider indimellem selv med sporer, kan sagtens ride uden, men man kan lægge nogle meget små fine adskilte signaler med dem, som man ikke kan uden, hvilket er rigtig godt ved indlæring af nye ting fx sidebevægelser. Bruger dem ikke til fremaddrift, der bruger jeg derimod vejrtrækningen og vægt.

Men ligesom med bid/bidløs diskussionen bliver vi aldrig enig, det er jo en holdningsspørgsmål smiley

Hilsen Nanna, på sin store tosset western oldenborg/fuldblod, som bliver redet uden bid, men med sporer smiley

• #15   24. maj 2013 Bruger ikke spore - har aldrig prøvet og ride med, men har heller aldrig haft brug for det. Skal til at prøve og ride med dressurpisk, da min hest er svær at få frem i trav på banen. (:

• #16   24. maj 2013 Ja, min ridelærer mener at vi lige så godt kan træne med dem på da det er krav til stævner, og det er det vi arbejder hen imod .

• #17   24. maj 2013 NOPE - ALDRIG!!

• #18   24. maj 2013 Ja, jeg rider med sporer. Jeg rider dressur, og det er et fantastisk hjælpemiddel til at forfine sine hjælpere smiley

• #20   24. maj 2013 Jeg har aldrig prøvet det (så nej jeg rider ikke med sporer smiley ) ja der er vel ikke rigtig nogen anden grund end at det ikke har været nødventigt (staves) på min låne hest og resten har været rideskole ponyer smiley altså jeg har intet imod at folk bruger det, men jeg er bare bange for at det kan gøre hesten døv når man ikke rider med sporer, desuden syntes jeg at det er åndsvagt at der er nogle dressurklasser hvor man SKAL ride med sporer. jeg er ikke selv særlig vild med spore så er det sagt, men jeg har (som sagt tidligere) intet imod folk der gør det bare de ikke sparker til eller på nogen anden måde misbruger det smiley

ja det blev møg fovirrende sorry smiley jeg gik bare lidt i selvsving smiley

Kommentér på:
rider i med spore?

Annonce