{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Det der med at være tålmodig ... {{forumTopicSubject}}

... er bestemt ikke min stærke side!!

Jeg får udbetalt en ok erstatning for en arbejdsskade her inden længe, og har derfor besluttet at NU er tiden inde til at købe min egen hest!
Det kommer til at give mig 10x mere overskud i hverdagen og jeg ved at jeg vil blive meeeeeget nemmere at leve sammen med - så jeg GLÆDER mig til at pengene går på kontoen smiley .

Nu har jeg så været såååå klog allerede at begynde og kigge - og jeg har bare fundet den fiiiineste 5 års som jeg er faldet helt pladask for. Den er inden for mit budget, mega lækker, passer fint med højde, har kæmpe gang, stor kapacitet i springning og den er SKIMMEL!!!!

Jeg vil sååååå gerne bare tage telefonen og ringe til sælger, puha, bliver helt panisk ved tanken om at den kunne være solgt når jeg ENDELIG står med pengene!
Meeeeen, føler heller ikke at jeg kan ringe og sige; "Ja, jeg vil gerne komme og prøve din hest, hvis det går godt vil jeg gerne købe den - men du kan først få pengene om 1 måneds tid når klageperioden er ovre og penge udbetalt!"

Jeg har overhovedet ikke tålmodighed til det - og overvejer helt at spørge ind til den mere konkrete pris, bare for at udtrykke min interesse!! smiley .

Ville bare lige dele min glæde og utålmodighed med jer - er der andre der har sat i samme situation, og hvad gjorde i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at være tålmodig ...
  • #1   12. jun 2013 Jeg ville forslå at du ringede og sagde at du var interesseret, men først kunne betale om den der måneds tid :3! Så kan det jo være at de reserverer den til dig :P!

• #2   12. jun 2013 Tænker det samme som Maria smiley

• #3   12. jun 2013 Det har jeg også overvejet, altså, kan sende dokumentation på hvor meget jeg får udbetalt hvis det skulle komme til et spørgsmål om dét - men tror bare heller ikke at de i en salgsstald/stutteri kan reservere hesten smiley .

Det er måske et forsøg værd, selvom min kæreste til dels har ret i at jeg bør vente til pengene er gået ind smiley

• #5   12. jun 2013 Tjah,jeg har lige ringet og købt en bil og jeg er LYKKELIG nu smiley

• #6   12. jun 2013 SOF - Når hesten er købt, udstyr, trailerkørekort osv. hvad jeg ellers har tænkt mig at bruge penge på har jeg stadig LANGT over 20.000 tilbage af erstatningen smiley .
    De vil komme ind på en konto som udelukkende vil være til akut dyrlæge eller rep. af bil, alle renter de trækker vil udelukkende gå til samme formål smiley .

Så det har jeg gennemtænkt smiley . Det er bl.a. også derfor jeg ikke vil købe hest for alle pengene, der skal stadig være så den kan få udstyr, jeg kan få trailerkort OG der er en del tilbage til uforudsete regninger smiley

• #7   12. jun 2013 Rynke: Ååååårh, ville ønske jeg kunne like din kommentar x100000 smiley . Kan huske da jeg købte min bil - ååååh, det er lykken!!! Og når den kommer hjem, og man så kan køre lige derhen hvor man vil, det er sååååååå skønt! smiley .
    Hvad har du købt for en? smiley

• #8   12. jun 2013 Nu der jo stor forskel på og smide en stor bunke penge på en hest også have til de måndenlige udgifter.. Så kan endelig ikke se hvad problemet er i man købe hest for en erstatning.. har da intet med og gøre man ikke har råd til hest i hverdagen..

jeg ville evt ringe og utrykke min interesse.. og fortælle hvordan landet ligger.. så kunne det jo være du var heldig.. ingen siger hesten er dig nå du prøver den..

• #9   12. jun 2013 Bliver lidt nysgerrig. Står hesten til 12.000?

• #10   12. jun 2013 Camilla - Præcis ... Ville aldrig overveje at købe en hest hvis jeg vidste at det ikke ville løbe rundt til hverdag, det ville give en helveds masse stress og jeg ville ikke kunne nyde hesten.

Det har jeg også tænkt, og er viiiirkelig på nippet til det! smiley .

Sanne - Nope, mellem 30 og 50 smiley

• #11   12. jun 2013 Jeg har været ude for det samme smiley
    Min erstatning blev først udbetalt da jeg fyldte 18 i Juni 2012, meeeeen hesten var fundet allerede Januar 2012. Jeg fik så lov at få ham som låne hest i de 6 måneder smiley

• #14   12. jun 2013 Er så heldigvis over 18 smiley . Mit problem ligger i at der er 4 ugers klagefrist for både mig og arbejdsgivers forsikring - jeg er fint tilfreds, men ved ikke om de er, da det er blevet anerkendt en arbejdsskade mod deres vilje.
    Så hvis de anker kan der gå laaaang tid inden jeg ser pengene smiley

• #15   12. jun 2013 Damn hvor jeg kender det... Jeg venter også på min anden halvdel, og den er stor.

Men nej nej lad os trække det, det har varet i over 1 år nu.

• #16   12. jun 2013 SOF - Ja, det er første gang smiley . Har lånt før, men det gider jeg sgu ikke rode med hvis jeg kan få min egen uden problemer smiley .
    Det er en pænt stor erstatning, faktisk kan jeg slet ikke forholde mig til den hvis jeg ikke deler beløbene op (jeg har altid været fattig! :b). Over 50% af beløbet bliver også sat på en bunden opsparing så det kan trække renter indtil jeg er færdig med skolen smiley .

• #17   12. jun 2013 Må man spørge om, hvorfor du får en erstatning, som er så stor?

• #18   12. jun 2013 Bliver SÅ tosset hvis de trækker det! Bøvler stadig med skaderne, har fået fastsat en méngrad på 10%, men synes ikke at de tager højde for alle mine skader. F.eks. mener de at mit nedsatte syn og pludselig behov for briller er til under 5% + at mine 8 døde tænder hvor af alt jeg mærker er smerte er under 5% - jeg gider bare virkelig ikke kæmpe med dem. Hvis det bliver værre inden for 5 år kan sagen alligevel genoptages.

Men jeg håber da at nossefårerne der sidder med din sag tager sig sammen!
    Behandlingstiden på min nåede over et år før de overhovedet ville anerkende at det var en arbejdsskade.

• #19   12. jun 2013 Aless

Det var det samme ved min mor. Hendes følgeskader var lammelse, depresion, piskesmæld, stress osv osv.

Meeen lige da de skulle udbetale mente de pludselig at stress og depression da ikke kunne komme derfra, selvom det var blevet bekræftet af flere læger at det var en følge efter hændelsen. Idioter. Men nu 10 år senere, har hun også i sinde at genåbne sagen.

Ved mig mener de at det at jeg ikke har taget skade, selvom det igen er blevet bekræftet at jeg har bl.a ryg, knæ og 'hjerne skade' (kronisk migræne) efter den hændelse samt en del psykisk.

Så jeg har indtil videre kun fået udbetalt for selve uheldet, men for mine skader mangler der.

• #20   12. jun 2013 MKJ - Jeg faldt af en hest på mit arbejde. Eller, jeg ved faktisk ikke rigtig hvad der er sket eftersom jeg ingen hukommelse har.

Jeg slog 4 tænder løse, de døde senere sammen med 4 andre. Trods rodbehandlinger er de stadig følelsesløse og der er stor risiko for at de 8 der er døde senere hen skal erstattes af porcelænstænder.
    Så brækkede jeg både over- og underkæben pga. slaget.

Jeg fik en skade på mit venstre øje som resulterede i at den muskel der styrer pupillen ikke fungerer ordenligt. Det vil sige at om natten udvider den ikke pupillen nok, så der er jeg fuldkommen blind, hvor andre kan se konturer og vender sig til mørket ser jeg ingenting overhovedet.
    Derudover har jeg været nødt til at få læsebriller, da skaden giver mig voldsom hovedpine når jeg skal fokuserer/læse, så skolen er et rimelig stort smertehelved.

Så fik jeg en voldsom hjernerystelse der åbenbart ikke vil stoppe igen. Bliver MEGET hurtigt træt og fuldkommen flad, får ofte voldsomme hovedpiner hvor det føltes som om en eller anden stikker en kniv i hovedet på mig og har til tider problemer hukommelsen.
    Der er dog intet at se på en CT-skanning.

Må ærligt indrømme at jeg 10 gange hellere vil af med alle symptomer og være ligeså fattig som før - end jeg vil have denne erstatning.
    Men som min far så rigtig sagde, når man nu endelig har de skide symptomer, så er det da kun fair at man får erstatning for det smiley

• #21   12. jun 2013 Aless:
    Årh, det lyder da godt nok træls! Jeg synes også, at det er helt fair at du får en erstatning smiley

Hvor arbejder du? smiley

• #22   12. jun 2013 DD

Det er så typisk de skide forsikringsselskaber! Da vi kørte galt i 2007(8?) kom jeg alvorligt tilskade med min ryg. Jeg har ALDRIG(!!!!) haft problemer med nogen som helst skader før, men pludselig kunne jeg knap bevæge mig pga. skader og min fysioterapeut påpegede også skævhed.

Det tog dem 2 år(!!!!!!) at få henvist mig til røntgen - og da svaret kom tilbage var det at jeg er så skæv i kroppen at mine ribben går mod mine lændehvirvler, det var medfødt og gør ikke ondt.
    SAY WHAT!? Hvis det ikke gør ondt, hvorfor var det så at bare det at være i skole fik mig til at tude af smerter? Hvis det var medfødt, hvorfor begyndte det så først EFTER vi kørte galt?

Idioter!! Jeg fik udbetalt (hold fast!!) 2500 i godtgørelse ......... Fysioterapeut har Danmark heldigvis givet tilskud til og min far har været flink at betale en smule også. Kiropraktor som er et must, må jeg selv betale for.
    Synes virkelig det er sjovt at det er medfødt, men først har givet problemer efter en idiot valgte at placere sin Mercedes foran vores bil, fordi hun valgte at lade være med at orienterer sig på den mest befærdede vej i området!

Seriøst, jeg krydser fingre for at de tager sig sammen i din (og din mors) sag, der er intet værre end uvisheden blandet med smerter!

• #23   12. jun 2013 MKJ - Jeg arbejdede i en salgsstald nær Lemvig smiley

• #24   12. jun 2013 Aless:
    Arh, okay:)
    Men held og lykke med køb af hest osv! smiley

• #25   12. jun 2013 Tak! smiley

• #26   12. jun 2013 Aless

Føj for den!
    JAmen jeg var ude for biluheld som 9 årig. Tror du de ville undersøge mig på trods af min mor fortalte jeg siden da græd mig igennem dagen af smerter? Nej jeg var bare et hysterisk barn.
    De ville først undersøge mig som 18 årig, og der kom alt så også ud, men nu mener de jo man ikke kan bevise det er derfra, så de tror nok de er rigtig kloge, at holde mig hen i 9 år for så at sige nu kan man intet bevise. Jaja godt man har skoler, læger og diverse som vidner på mine smerter først kom efter uheldet smiley

• #27   12. jun 2013 DD

Præcis! De er sgu hykleriske de forsikringsselskaber! "Køb forsikring hos os og hver tryg hvis du er kommet ud for et uheld" jaja, det passer jo ikke en skid.
    Undskyldningen for at de ikke ville undersøge min ryg var at jeg var så ung at jeg ikke skulle udsættes for stråling -.- .

Det tog også min egen læge 6 måneder(!!!) at få sendt en henvisning om CT til neurologisk - efter han havde siddet og sagt at mine symptomer tydede på hjerneskade/hjerneblødning. For så har man det jo også fantastisk med at vente 6 måneder på at han fik nosset sig sammen til at gøre det!

• #28   12. jun 2013 Ja jamen lad os alle vente.

Min mor fik dengang også at vide af hendes læge at det med lammelsen i ansigtet kunne man intet gøre ved. Sidste år skiftede hun læge og det første han sagde var 'hvorfor er du ikke blevet behandlet for din lammelse?'

FLOT min mor kunne være fri for lammelsen den dag i dag hvis lægen dengang havde haft viden om at man kunne behandle det, idiot.

• #29   12. jun 2013 Det er så fucking træls sådan noget! Har i klaget til patientklagenævnet?

Jeg gik til en fysioterapeut der simpelthen BANDLYSTE min ridning. Jeg hørte jo så efter, for min ryg skulle jo bare blive bedre. Året efter flyttede jeg og fik ny fysioterapeut, hun spurgte om mine interesser og jeg sagde at jeg elskede heste, men var blevet bedt om at stoppe med at ride. Hun kastede sådan et "hvad?" blik på mig og sagde at jeg burde have fået rideterapi da det kun kunne have gjort min ryg bedre!
    Er du gal jeg blev tosset!

• #30   12. jun 2013 Man undre sig nogle gange over det danske læge system det er helt vildt.

Nej der har vi ikke klaget, vidste ikke engang man kunne det?

• #31   12. jun 2013 Ja, så kan det godt være at vi har gratis læge osv., men hvis de alligevel ikke "virker" kan det jo være lige meget.

Ja, vi har nemlig overvejet at klage over behandlingen af min sag/min egen læge. Der er en vejledning på nettet hvis du googler patientklagenævnet smiley . Det vil jeg klart anbefale jer at gøre, det er ret grum fejlbehandling i jeres tilfælde!!

• #32   12. jun 2013 Tak det vil jeg lige se på!

Jaja men det er bare et spørgsmål om tid før vi skal til at betale for vores læger, har du ikke hørt om det? smiley

• #33   12. jun 2013 Jeg synes altså godt at du kan ringe til ejeren, og sige at du er interesseret i hesten, og vil gerne prøve den. Men selvfølgelig os fortælle dem så hurtigt som muligt, om at du får penge den dato osv.

• #34   12. jun 2013 Det var så lidt - håber i finder ud af noget med det hele! smiley .

Joe, lidt! smiley . Det vil jeg da egentlig også hellere hvis det så betyder at lægerne rent faktisk kan finde ud af at hjælpe patienterne smiley .

Camilla - Uuuh, når nu så mange siger det, så burde det være jeg lige skulle vende den med hr. kæreste og så gribe telefonen! smiley

• #35   12. jun 2013 hehe kan skam godt forstå at du vil vende den med ham, men han skal ikke bestemme det! smiley (min mening)
    alt held og lykke til dig!

• #37   12. jun 2013 Jeg er sådan lidt fra og til om man skal ringe eller ej.
    Men i bund og grund syntes jeg ikke du skal gøre det. Det er jo lige pt. ret usikkert om de anker sagen ikke? - gør de det, så trækker det jo ud, og du kan ikke være sikker på hvornår du får pengene. Hvis du så ringer til ejerne og spørg om du må få en tur eller se hesten, så syntes jeg du spilder deres tid og holder dem lidt for nar.
    Jeg ville ikke gide at fremvise en hest for en, som reelt ikke har pengene, hvis jeg vidste det, hvilket man i mange tilfælde ikke gør. Håber du kan se det lidt på en anden måde. smiley
    Og så til det lidt bedre: håber du får din erstatning snarest, og du får din drømmehest smiley

• #38   12. jun 2013 Camilla - Han bestemmer skam heller ikke noget, men han har lidt nemmere ved at holde begge ben plantet i jorden når jeg falder med i hesteræset! smiley .

Lykke Theis - Haha, det ville være en god deal for dem, hvis jeg havde 10.000 lige pt. smiley .

MariA - Det er præcis også derfor jeg er sådan lidt skeptisk omkring det. Synes ikke det er fair overfor dem når jeg ikke har pengene endnu. Man kan jo fra start af forklare at det er en erstatning der bør blive udbetalt i starten af Juli, meeeeen, hvis der så bliver anket, så kan der jo gå lang tid og så har man pludselig sat alt muligt i gang.
    Men tak smiley

• #39   12. jun 2013 Aless:b - præcis. Er glad for du forstår og ikke ser det som et angreb.
    Jeg er selv pt. i en venteposition, da min hest skal i røntgen på fredag i næste uge, og ikke ved hvad der skal ske, så kigger selv lidt efter hest - men vil ikke gøre noget ud af det, har kun skrevet lidt på nogle annoncer, men ikke aftalt noget :-).

• #40   12. jun 2013 MariA - Nej, bestemt ikke. Det var præcis sådanne ting jeg gerne ville høre også smiley . Er nemlig riiiiigtig god til at blive revet med af det hele, men samtidig pisse usikker på om det også er rigtigt at gøre smiley .
    Ville du synes det var okay at skrive nu ang. en mere præcis pris? Han står nemlig til mellem 30-50, og så evt. vente til om en-to ugers tid med at skrive omkring at prøve den? Det er nemlig en uge siden jeg fik afgørelsen, så der er en 3 ugers klagefrist tilbage smiley . Jeg ville selvfølgelig forklare situationen omkring erstatningen så det ikke bare virkede useriøst at høre omkring pris og så vente med at kontakte dem igen smiley

• #41   12. jun 2013 haha, ja det er rigtigt nok! smiley

• #42   12. jun 2013 Jeg ville godt kunne finde på at spørge om en mere præcis pris, ja.
    Men at prøve den eller komme ud og se den, dét ville jeg vente med indtil jeg havde pengene, eller i hvert fald vidste at de var på vej.

Har det også selv med at blive revet med, det er så spændende det hele!

• #43   12. jun 2013 Jaja, ville vente 1-2 uger (så er der gået 3-4 uger siden afgørelsen) med at spørge om jeg kunne prøve den smiley . Bare lige høre indtil prisen og så evt. en forklaring mht pengene hvis de spørger indtil om man er interesseret smiley

• #44   12. jun 2013 Jeg har købt mig en nuser lille peugeot 106 som jeg overtager en gang i næste uge. Regner med at jeg skal ind og give mine oplysninger i morgen smiley

• #45   12. jun 2013 Lækkert Rynke! smiley .

• #46   12. jun 2013 Mega smiley Jeg er heeelt vild med den!

• #48   12. jun 2013 Den jeg har kig på? smiley .

Rynke - det er også en fiiin lille bil! smiley . Er den ny den du har købt?
    Har selv en VW Polo fra 97' smiley

• #49   12. jun 2013 Nej, den er fra 95, så den er lige så ny som jeg smiley

• #50   12. jun 2013 Haha, så er det jo til at holde styr på smiley . 90'er biler er toppen!!! smiley

• #51   12. jun 2013 Ja for djævlen da! Jeg regner med at skulle ind i morgen eller overmorgen og underskrive papirene på den så den kan blive registreret i mit navn, og så er jeg officielt bilejer smiley

• #52   12. jun 2013 Det er satme en skøn følelse! smiley .
    Jeg skrev under på min inden jeg fik mit kørekort, så det var lidt en fed følelse selv at kunne køre den hjem 2 dage efter smiley

• #53   13. jun 2013 Oooooog mit forsikringsselskab har så været sød mod min tålmodighed! smiley .

Selvom tidl. arbejdsgivers forsikringsselskab skulle anke, så får jeg udbetalt erstatning fra mit eget forsikringsselskab ligeså snart jeg har en kreditorbeskyttet konto, som jeg får i dag smiley

Såeeee, tror vidst lige jeg skal have løftet røret og ringet til hesteejer smiley .

(Det ødelægger godt nok noget for mine små tvangstanker, men wtf! :D)

• #54   13. jun 2013 Skynd dig at ring smiley

• #55   13. jun 2013 Skal lige finde ud af hvad der sker hvis jeg de får medhold i deres anke (udover at jeg ville anke også!!) - og så ringer jeg ellers til hesteejer smiley .

det var sgu en rar besked at få smiley . Så kan jeg slippe for at vente i flere uger på at se om den er solgt inden jeg får råd til den smiley

• #56   13. jun 2013 Ja smiley

• #57   13. jun 2013 Så er det sgu også afklaret! Ha! Burde virkelig have nogen til at gennemlæse mine papirer, for jeg læser ting ind i dem som ikke er der ...

Lige meget hvad får jeg udbetalt penge fra min forsikring - det har intet med anken fra arbejdsgivers forsikring at gøre, men méngraden som er fastsat og IKKE kan ændres.

Pengene fra arbejdsgivers forsikring får jeg også lige meget hvad. Det de har gjort er at bede Arbejdsskadestyrrelsen afgøre hvor vidt det er en arbejdsskade eller ej, og det har de gjort. Ergo, de kan IKKE anke.

Det vil sige at den eneste der kan anke er mig - og jeg er sgu fint tilfreds med sagens udkom. Nu skal jeg bare lige have ordnet papirerne så pengene kan komme på en kreditorbeskyttet konto, og så bliver de faktisk udbetalt med det samme.

Det vil sige det eneste der lige skal overstås for at undertegnede kan ringe til hesteejer, er en snak med svigerfar om hvordan med opstaldning. Har fået at vide at vi nok skal finde en boks til den, men havde ikke regnet med at det ville bliver så hurtigt aktuelt!

Sikke dog en skøn torsdag!!! smiley

• #58   13. jun 2013 Hehe, du skulle have læst dem bedre igennem - eller du skulle have haft nogle andre til at se på dem også smiley

• #59   13. jun 2013 Ja, det skulle jeg smiley . Jeg gav papirene til min kæreste også, men han har åbenbart lyttet mere på hvad jeg har sagt end hvad der egentlig stod i brevet smiley .

• #60   13. jun 2013 Sådan er mænd. Ej haha smiley det svært ikke, for der står sikkert en masse skrammel man alligevel ikke fatter en meter af.
    Men havde det været mig, tror jeg at mine forældre eller bedsteforældre havde læst det igennem, bare for at få det hele med smiley

• #61   13. jun 2013 Ja, det er ikke engang løgn smiley .
    Mine forældre og bedsteforældre bor rimelig langt væk, og printeren og mig er dødsfjender! Så det måtte lige blive mig selv x) .

Nu har jeg bare lyst til at køre hjem til min kærestes forældre så jeg kan ringe til hesteejeren og aftale noget i morgen haha smiley .

• #62   13. jun 2013 do it ;D

• #63   13. jun 2013 Vi skal snakke med hans far på lørdag ... Gaaaaal der er bare sååååå lang tid til! smiley

• #65   16. jun 2013 DD: Hvilken hest er det vi taler om? smiley Altså som du fik i januar! smiley

Kommentér på:
Det der med at være tålmodig ...

Annonce