{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.096 visninger | Oprettet:

Hvilken størrelse pony skal vi købe. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg går og kigger lidt efter en pony til min datter. Men er meget itvivl om hvilken str. hun skal have.
Hun vejer ca. 40kg måler ca. 1.30 cm. Hun er snart 10 år.
Der er vigtigt for mig at hun får en pony som hun selv kan magte, her menes med at hun selv skal kunne sadle op og div. ting. Samtidig skal hun heller ikke vokse hurtigt fra den.
Håber i vil hjælpe. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken størrelse pony skal vi købe.
  • #4   16. sep 2013 jeg vil sige stor 3´er pony eller lille 2´er..
    min datter på 10 vejer 22 kg, og er 135 cm.. og der passede en pony på 125 cm.. men hun er jo så heller ikke særlig stor, og den var faktisk smæller fed.. de andre piger på 10 år i stalden, rider begge ponyer på omkring 135.. og dem kan de også have nogle år endnu, og den ene har redet på sin i omkring 2-3 år allerede smiley

• #5   16. sep 2013 Vi har en "dele" pony hos os, vores pony er 132 cm.
    Min ene datter er 10 år 142 cm høj, den anden datter er 12 år og 155 cm høj og jeg selv er 162 cm. Vores passer perfekt til os smiley kig evt billeder på min profil, der er mine døtre også afbilledet. smiley held og lykke med det !

• #9   16. sep 2013 En Welsh mountain er den perfekte børnepony, de er desværre ikke ret store. Men en stor Welsh mountain på ca 125 cm (eller en lidt større Welsh-blanding) vil være mit bedste bud.
    Sådan ser det ud når min datter rider vores Welsh mountain på 124 cm. Hun fylder 10 år i december og er 140 cm høj. De passer perfekt sammen.

profilbillede
  • #10   16. sep 2013 Bettemus..
    det kan faktisk sagtens lade sig gøre. og ellers kunne en skammel være en mulighed til man lige får den helt rigtige teknik.. min datter kan også sagtens kommer op på en større pony, når hun låner sådan en smiley

• #13   16. sep 2013 ...jeg red selv den samme pony for mange år siden, her er jeg 15 år og passer stadig fint til ham.

profilbillede
  • #14   16. sep 2013 Tak bettemus;-)

• #17   16. sep 2013 Bettemus det er den samme pony der er på billederne! Prins er 26 år gammel nu, har kendt ham i 20 år smiley

• #19   16. sep 2013 Jeg har altid haft det sådan at jeg synes hesten var for står hvis jeg ikke kunne se ryggen af den. Jeg synes bestemt hesten skal være lavere end rytteren.
    115-120 cm i stang synes jeg ville være en passende størrelse.
    Jeg selv i den alder ville være bange for at ride en der var omkring 130 og højere.

Ang stævner, så er det i den alder ikke så vigtigt at have en stor og fin hest der kan en masse. Det er vigtig at at det er noget man selv kan magte og tumle. Det er sjældent man rider for rosetter i den alder.

• #20   16. sep 2013 Bettemus:
    Jo i den tid jeg har kendt ham er han er skiftet fra mørk blommet gråskimmel til hvid flueskimmel. På det øverste billede er han 26 år, på det nederste er han kun 9 år...
    Det er SÅ fedt at kunne give yndlingshesten videre til børnene. Men oldebørnene får næppe gavn af ham smiley

• #22   16. sep 2013 Din pony har garanteret mange år endnu, mon ikke dine børn når at få glæde af den;-)

• #24   16. sep 2013 En stor og ældre 3'er, ville være godt at gå efter smiley

• #25   16. sep 2013 Ville nok tage en lille 2'er og evt. en eller anden form for sportspony (fx DSP), de har nemlig et ry for at være gode børneponyer. En 3'er meget nær grænsen ville nu nok også fungerer smiley

• #26   16. sep 2013 Ha ha det kan du have ret i Bettemus smiley

• #27   16. sep 2013 Min datter er 133 ( vokset 4 cm på 3 mdr!) og 10 år. Vi har lånt en dejlig pony på 122cm til hende, og hun passer den perfekt. Skulle den være ret meget højere, så ville hun få problemer med at sadle den op.

• #29   16. sep 2013 Begge mine børn er omkring 1.40 nu og er henholdsvis næsten 9 år og næsten 11 år nu. De fik begge deres store 3'er ponyer da de var 8 år gamle og de passer perfekt i størrelsen...de ville ikke kunne have magtet en større pony så jeg fortryder bestemt ikke vores valg...vores er unge ponyer og var stort set rå da de kom hjem...
    De kan selv magte alt i håndteringen af dem smiley
    Du kan se begge ponyer på min profil smiley det er Kirkelodgaard's Mischa og Montana

Kommentér på:
Hvilken størrelse pony skal vi købe.

Annonce