{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Ungarbejder - 43 timer på 2 uger.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG..
Jeg står i denne (lykkelige, skulle man tro) situation at jeg har fået arbejde.. Jeg har haft 3 vagter, og er ikke helt vildt glad for det - men det giver penge..

Nu har jeg så set min vagtplan.. Jeg har skrevet under på 8 timer om ugen - og det var naturligvis også det jeg troede jeg ville få, men fra på fredag 2 uger frem har jeg 43 timers arbejde! Noget jeg SLET ikke har tid til..
Jeg har sagt til min chef at jeg ikke kan den ene weekend, men hun sagde at det var mit eget problem normalt, men at hun lige kunne prøve at snakke med nogle af de andre..
Jeg blev lovet en dag i ugen og hver anden weekend - og nu har jeg fundet ud af at de fleste vagjter er 9. timers..

Jeg er ikke specielt glad for det, og har slet ikke tid til alle de vagter hvis jeg også skal lave lekter og har et LIV!
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre..

Nogle gode råd og hælp at hente hos jer? Hvad ville i have gjort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ungarbejder - 43 timer på 2 uger..
  • #1   23. sep 2013 sige det, og ellers sige op..
    fremvis da din kontrakt, med at du kun er ansat 8 timer pr uge.

• #2   23. sep 2013 Jeg ville have henvist din chef til den kontrakt du er ansat under og ellers tage en snak med hende evt. med dine forældre indover.
    Held og lykke med det smiley

• #3   23. sep 2013 du må sige til din chef at sådan spiller klaveret ikke..
    Og vil hun ikke lytte, så ud af vagten med dig.. det er ikke holdbart..

• #5   23. sep 2013 Det jeg har allermest lyst til er bare at sige op - men jeg synes også det er lidt tidligt :S Men ellers skal jeg til at kæmpe for at få på lørdag fri og næste weekend - eller gå glip af noget jeg har betalt en masse penge til:...
    Men jeg er ikke specielt glad for det, og synes min chef er ret sur, så stemningen derhenne er heller ikke så god..

• #6   23. sep 2013 Hoppedullen: Ja, der står maks 8 timer på min kontrakt smiley

• #9   23. sep 2013 det kan da sagtens være 8 timer i ugen, for sådan er der da mange ungarbejdere der arbejder. det er altså ikke unormalt.

men bare fordi du ikke lige kan lørdag, så kan du ikke bare lade være med at komme på job, i andre går jo også glip af ting, fordi voksen livet og arbejdet kalder.

men det er ikke fair du skal arbejde mere end der står i din kontrakt. men er der ikke bestemt hvilke dage dine timer skal ligge, og der står det ikke må være i weekender, så kan du ikke bare vælge det fra som du lyster.
    men mener dog man skal have sin vagtplan senest 2 eller 4 uger i forvejen, hvis firmaet har en overenskomst aftale.
    men velkomment til voksen livet, skide unfair, men sådan er livet bare til tider.
    men håber i får det løst smiley

• #10   23. sep 2013 Der er også meget strikse regler for ungarbejdere, som tit ikke bliver overholdt (bl.a. Fordi de på nogle punkter er lidt åndssvage...). Men dem kan du også hive fat i over for din chef, hvis det er, eller få en forælder til det.

• #11   23. sep 2013 Altså jeg arbejder mellem 7½-5½ time i ugen, dog tager jeg nogle vagter en gang imellem smiley

• #12   23. sep 2013 Jeg mener at jeg er forholdsvis rimelig i forhold til at en enkelt vagt er 6 timer i hverdagene - altså må jeg jo kun skal have 2 af dem..
    Ikke 2 9 timers vagte på en weekend :S

Jeg synes bare det er lidt tideligt at sige op??

• #13   23. sep 2013 Nej, du skal da ikke sige op, koldt vand i blodet smiley

Jeg har haft arbejde siden jeg var 13, mange forskellige steder, og mindes ikke at det er et problem at man lige snakker sammen om tingene?
    Tag fat i din chef og snak med ham/hende om det, bare stille og roligt og ærligt - så skal de nok lave om på dit vagtskema, alt andet ville være meget mystisk i hvert fald.

• #14   23. sep 2013 Nu skriver du jo faktisk selv at i havde aftalt 1 dag i ugen, og hver anden weekend? Så kan du jo ikke komme bagefter og sige, jeg kan ikke lørdag, og næste weekend.
    Men så mange timer hænger så heller ikke sammen, hvis du har en kontrakt på 8. Dog skal du huske at selvom man er ansat til 8 timer, kan man godt få flere en uge, men så burde man også få mindre en anden uge. Den butik jeg var i, hed det efter overenskomsten 16 uges planer, når vi snakker vagtplaner, og i løbet af de 16 uger, kan man sagtens have flere timer nogle uger, og færre andre uger, men i alt burde det ende ud med et gennemsnit på de 8 timer.

Nu der en der siger at vagtskemaet skal være lavet så og så længe før, men dette kan man jo ikke regne med, når man starter, de skal jo lige have chance for at få en ind i vagplanen.

Kommentér på:
Ungarbejder - 43 timer på 2 uger..

Annonce