{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Træning af hals {{forumTopicSubject}}

Kort og godt. Så søger jeg inspiration, til hvordan jeg kan træne halsen mindre på denne her isbasse jeg træner. Da det er lidt et problem for ham. Hvis han går til biddet blokere han næsten for sit luft. Derudover har han en fedt kam der ødelægger hans balance en del, og derudover er hans hals kort og mangler smidighed. Har redet ham i 3 uger nu, men søger hjælp til dette problem. Så gerne være kreativ, det behøver ikke kun at være ride øvelser gerne longe arbejde og andet også smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af hals
  • #1   14. nov 2015 Frem og ned. Han skal have aktion fra bagparten, så han kan strække sig.
    Også i longe. smiley
    Det er noget han skal lære.

• #2   14. nov 2015 Jeps, det er sådan jeg har prøvet at træne.
    Veksle mellem lange tøjler og gøre ham lang, og samle ham og "sætte" ham på bagparten. Der er bare så mange ting der skal fixes ved ham. Han er meget sensitiv, specielt når der er andre heste omkring ham.
    Har du nogle smidigheds øvelser til balance problemet, da han falder ind i volterne? smiley
    Tak smiley

• #3   15. nov 2015 Melanie - der skal rides frem og ned i rigtig mange måneder før du overhovedet forsøger at samle ham. Han skal faktisk selv søge samlingen, først der er han stærk nok til at være samlet... Men i forhold til smidighedsøvelser så gå ind på www.fynshestefys.dk og find gulerods øvelserne og træn disse da de virkelig træner smidigheden. smiley i forhold til at han ramler ind i volten er fordi han smider skulderen. Tag lidt i indvendige og hold lidt tilbage og hav udvendig tøjle løs. Giv så efter på indvendige med det samme skulderen kommer på plads og han er ligeudrettet smiley sådan gør du hver gang han smider skulderen og falder ind på volten.. smiley

Mvh TT

• #4   15. nov 2015 Balancen kan trænes ved at ride indenfor hovslaget, så den ikke kan støtte sig op ad barrieren.
    Det har hjulpet min rigtig meget.

• #5   15. nov 2015 Min umidelbare tanke, er at hesten skal tabe sig.
    Derudover findes der bare nogen heste, der ikke er lavet til høje samlinger - jeg har en af dem. Samler man ham højt, blokerer han for sine luftveje, og ender op med at kæmpe imod - fuldt forståeligt. Han skal rides dybt, og så må man bare acceptere at man ikke kommer længere end dertil med den hest smiley

• #6   15. nov 2015 Tak for rådende. Ja han skal tabe sig, jeg longere ham om morgen og rider ham eftermiddag aften. Han har allerede tabt sig en del, tror ikke det er løgn hvis jeg siger omkring 50-70kg på 3uger. Han er ikke ekstremt overvægtig mere, men har stadig overflødigt på sidebenene smiley

Ja, jeg ved godt at for nogle heste er der en grænse. Og jeg vil ikke overskride den grænse, men ejeren vil have han får mere form ved hovedet. Da han har været giraf-agtig i hovedet. Problemet med ham er at han nærmere ikke siger fra, han går bare og blokere hvis han bliver bedt om det. Hvilket jeg er bange for andre ikke lægger mærke til, planen er nemlig han skal sælges, når han har fået lidt form over sig.

Tindur jeg har valgt at veksle mellem lang og ned og samle, da han lægger 65% vægt på forbenene og begynder at snuble hvis man ikke hjælper ham lidt på bagparten. Han er 9år, så har ikke set det som et problem at veksle, rider mest med lang og ned. Han har ryg og lårmuskler der vil noget, og laver som sagt også meget longe arbejde til at styrke ryg og bagpart og maven. Ved ikke om jeg bare er helt forkert på den, men det har virket fint for ham smiley Når man bare har i luftvejene i betragtning og stopper ham i at samle sig for meget.

Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Træning af hals

Annonce