535 visninger
|
Oprettet:
Træning af hals {{forumTopicSubject}}
Kort og godt. Så søger jeg inspiration, til hvordan jeg kan træne halsen mindre på denne her isbasse jeg træner. Da det er lidt et problem for ham. Hvis han går til biddet blokere han næsten for sit luft. Derudover har han en fedt kam der ødelægger hans balance en del, og derudover er hans hals kort og mangler smidighed. Har redet ham i 3 uger nu, men søger hjælp til dette problem. Så gerne være kreativ, det behøver ikke kun at være ride øvelser gerne longe arbejde og andet også
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.037
Også i longe.
Det er noget han skal lære.
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
Veksle mellem lange tøjler og gøre ham lang, og samle ham og "sætte" ham på bagparten. Der er bare så mange ting der skal fixes ved ham. Han er meget sensitiv, specielt når der er andre heste omkring ham.
Har du nogle smidigheds øvelser til balance problemet, da han falder ind i volterne?
Tak
mar 2011
Følger: 144 Følgere: 1637 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.429
Mvh TT
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.037
Det har hjulpet min rigtig meget.
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.310
Derudover findes der bare nogen heste, der ikke er lavet til høje samlinger - jeg har en af dem. Samler man ham højt, blokerer han for sine luftveje, og ender op med at kæmpe imod - fuldt forståeligt. Han skal rides dybt, og så må man bare acceptere at man ikke kommer længere end dertil med den hest
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
Ja, jeg ved godt at for nogle heste er der en grænse. Og jeg vil ikke overskride den grænse, men ejeren vil have han får mere form ved hovedet. Da han har været giraf-agtig i hovedet. Problemet med ham er at han nærmere ikke siger fra, han går bare og blokere hvis han bliver bedt om det. Hvilket jeg er bange for andre ikke lægger mærke til, planen er nemlig han skal sælges, når han har fået lidt form over sig.
Tindur jeg har valgt at veksle mellem lang og ned og samle, da han lægger 65% vægt på forbenene og begynder at snuble hvis man ikke hjælper ham lidt på bagparten. Han er 9år, så har ikke set det som et problem at veksle, rider mest med lang og ned. Han har ryg og lårmuskler der vil noget, og laver som sagt også meget longe arbejde til at styrke ryg og bagpart og maven. Ved ikke om jeg bare er helt forkert på den, men det har virket fint for ham
Tak for svarene
Træning af hals