466 visninger
|
Oprettet:
Hestefysioterapi? {{forumTopicSubject}}
Ja, har lidt overvejet at prøve det til min pony
Så ville lige høre hvilke erfaringer i havde med det, og om det har en god effekt?
I hvilke situationer ville i vælge det frem for fx massage eller kiropraktik?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.431
Brugt kiropraktor da min gamle var låst. Og derefter fys til vedligehold.
Samme til mig selv, er jeg låst knækker kiropraktor mig igennem og får derefter fys og massør genoptræning så køre det. Men i heste verdenen betyder det rigtig meget, om du får en ud som ved hvad han hun laver. Og laver det hele tiden, har mange heste igennem. For rigtig mange laver det på hygge basis ved siden af dyrlæge eller andet, og det har jeg absolut ikke gode erfaringer med. Heste er store dyr, og for at få bund i noget og hjælpr dem, så skal man have en prof på. Held og lykke
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 181
Vil helt klart finde en, der ved hvad han/hun laver
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 494
Brugte Dorthe ringer
jun 2010
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 269 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.848
Fys og osteopat kan lidt det samme, Fynshestefys har forklaret nærmere om foreskellen på hendes hjemmeside, hun er begge dele.
En kiropraktor er for det meste også dyrlægen - det er fys og osteopat som regel ikke. Derfor er der også en prisforskel.
En massør kan kun med det bløde væv og muskler, de kan ikke rette skævheder og låsninger som de andre kan.
jun 2010
Ja, kan se at flere fys også kan osteopati
Vil du mene en fysioterapi er det rigtige til en pony, som egentlig ikke fejler noget, men virker lidt stiv til højre, og gerne måtte bruge bagparten lidt lettere?
Hestefysioterapi?