{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Deltage eller ikke deltage i stævne?! (Hjælp!!) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Da der er stævne ude på den klub hvor jeg har part d. 29. april overvejer jeg at deltage. Men føler mig ikke klar og har ca. 4 træninger til at øve programmet inden smiley Er i tvivl om jeg skal deltage eller ej, da jeg gerne vil være tilfreds med det program jeg rider smiley Når vi træner føler jeg alt går godt, men når jeg øver program går der ged i den og ved ikke hvorfor smiley Synes I jeg skal melde mig til? Hvis ja har I så nogen gode råd til at blive hurtigt klar til et stævne smiley
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Deltage eller ikke deltage i stævne?! (Hjælp!!)
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   19. apr 2017 det kan du kun vurdere smiley

    Men følg din mavefornemmelse.


  • #2   19. apr 2017 Jeg tænker, at du lærer ikke programmet udenad ved de fire undervisningsgange.
    Du lærer det udenad ved at læse det højt, tegne det eller gå/løbe det i en firkant du markerer i din baghave.

    Så jeg er ikke bekymret for om du kan lære det.

    Men, noget helt andet er - bare fordi der er stævne SKAL man ikke deltage. Men man kan.
    (Men det kan være en god ide at starte tidligt, og så ikke have et mål ift point, men bare fx at gennemføre. Så undgår man måske at bygge nervøsitet op, hvis man tillader sig at starte blødt. )


  • #3   19. apr 2017 Doktor Who: Kan sagtens programmet, da jeg har redet det før, men hvor jeg ikke har været tilfreds med hvordan jeg har redet det smiley Grunden til at jeg er tvivl er fordi at det går virkelig meget fremad i vores træning og det vil jeg gerne vise når jeg rider stævnet smiley Det er det der gør mig i tvivl, for vil gerne kunne se at det går fremad, men er bange for at det kommer til at ligne alle de andre stævner hvor det er gået dårligt smiley Hvis du forstår smiley

  • #4   19. apr 2017 Føler du dig klar? Hvis stævnet var i morgen, ville du kunne gøre det? Hvis svaret er nej, så er du ikke klar til stævnet, om det så var i morgen eller på næste torsdag.

    Lad være med at stresse efter et stævne, for du lyder til at være lidt en perfektionist (intet galt i det, jeg er det) og hvis ikke det går godt/ du føler du klarer det godt nok, så har det været spildt arbejde?

    Hvis du starter, så blot sig til dig selv at det er ligemeget om du rider til 65% eller højere, men at din hest nyder rideturen og det er det eneste som tæller og er vigtigt smiley
    Bare I to har det godt og at du ikke tænker på holdning (din og hestens), struktur eller lydighed, bare nyd det og glem alt det andet.


  • #5   19. apr 2017 Hvis det er første gang du skal ride stævne med den hest. Ville jeg ikke sætte forventningerne efter andet end at gennemføre programmet.
    Tag det som en træning. Og ikke en decideret opvisning.. det lyder nemlig til at du meget gerne vil være med. smiley


  • #6   19. apr 2017 det er kun dig der kan sige om du er klar eller ej, ingen anden kan sige hvad du skal, for valget er dit smiley

    Men et stævne handler ikke om at vinde, man skal have det sjovt. Jeg tager altid til stævne velvidne om at de kan gå begge veje, og vender aldrig skuffet hjem, for mine kritiker fortæller mig hvad jeg skal arbejde med smiley

    Var ude og se en tidligere part ride stævne, hun var klar på at melde fra fordi hun røg af til opvarmingen, hun red 2 super gode runder, trods hun fik et bom i den ene klasse, kom hun ud med et smil. Et stævne kan være mere træning for en, end man lige tror, og det kan give et super godt boost, men er man ikke klar på at det kan ende som en "dårlig" tur, så skal man ikke deltage, for igen, det kan gå begge veje smiley


  • #7   19. apr 2017 LHP - Stall Edie: Det er ikke første gang vi er til stævne, har haft part på hende 1,5 år hvor vi har redet 5 stævner. Tak for svar smiley
    Lunde & Samse: Deltager aldrig med forventninger om placering, men mit mål er at være tilfreds. Kan sagtens få en roset med hjem uden at være tilfreds og omvendt smiley Kan huske mit første stævne på Merci hvor jeg også fik en tur i sandet 3 minutter inden og det kunne man vist godt se på mit program smiley
    Måske skulle jeg bare deltage og ride, som trænede vi bare helt normalt og ikke tænke så meget over det, da det jo bare er et stævne smiley


  • #9   19. apr 2017 Caroline K: Nej det gør jeg ikke smiley

  • #10   19. apr 2017 Man behøver jo ikke ride for at vinde. Sæt dig nogle realistiske personlige mål, hvis du vil være med. I forhold til jeres træning osv. smiley

  • #11   20. apr 2017 Carla - Jeg kan SÅ godt følge dig i hvad du tænker og siger. Jeg går på et vis og håber på, at den lokale rideskole kommer til at holde et bidløst stævne så vi kan deltage. Men igen så tænker jeg... Kommer jeg overhovedet til at deltage.. Hverken jeg eller Tindur har redet stævner før, og for mig er det utrolig vigtigt at det går godt (at jeg føler det går godt). Og hvis han skal opføre sig som han nogle gange gør...så kommer han til at drøne rundt og det bliver overhovedet ikke sjovt.. Men hvis han kan slappe af og gå som han oftest gør til træningen, så bliver det rigtig godt smiley (synes jeg) og så bliver det sjovt. smiley Han er altid nervøs nye steder, så det er oplagt at det er den lokale hvor han kender ridehuset. Men igen.. Med blomster, mange mennesker osv... Suk... smiley jeg kan jo ikke forvente det bliver godt.. Det kan jeg ikke forlange.. Men det er jo bare det man håber og ønsker.. smiley

    Mvh TT


  • #12   20. apr 2017 gør det og hav det sjovt!!!! Jeg deltog i mit første stævne sidste år og det gik såååå dårligt ( hesten ville ikke gå frem uanset hvad jeg gjorde- sådan er han ind i mellem :D) så vi tog en ld2 i skridt det meste af tiden ??Men for fanden hvor jeg hyggede mig. Fik fine karakterer for selve øvelserne ....

  • #13   20. apr 2017 deltag - for lige meget hvor hårdt du træner og hvor godt det går i hverdagen, så er stævner en anden situation og det kan man kun træne ved at deltage! Man skal lære at ride stævner, lære at fokusere på sin ridning og ikke kun programmet, lære at håndtere sin nervøsitet osv.

Kommentér på:
Deltage eller ikke deltage i stævne?! (Hjælp!!)

Annonce