{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.368 visninger | Oprettet:

Virkning af smertestillende til ridning? {{forumTopicSubject}}

Kære hestegalleri
Jeg håber nogle kan svare mig, da jeg ikke vil ringe til dyrlægen nu.
Jeg skal prøve og ride min pony på smertestillende, og har fået udleveret FLUNIPASTE. Nogle som har erfaring med det? Hvornår burde jeg give det, så jeg kan stige op mens hun er smertedækket?
Dette er i forbindelse med dyrlæge. Der står ikke rigtig noget brugbart i indlægssedlen. Alle svar modtages med kyshånd!


Kommentarer på:  Virkning af smertestillende til ridning?
  • #1   4. aug 2017 Jeg kender ikke til det, men Jeg tænker det er i stil med metacam. Og hvis det ellers er det så virker det ca 24 timer, derfor bør man give det nogenlunde samme tid hver dag. Virkningen fra man giver det første gang til det virker er forholdsvis hurtigt og burde være fuld smertedækket efter en times tid når det er givet.

    Jeg har ikke nogen erfaring med dette produkt kun metacam.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #2   4. aug 2017 uanset hvad, så kontakt dyrlægen, så du får den korrekte anvisning.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   4. aug 2017 tilføjelse: dyrlægen har selv accepteret at have tilkaldertelefon, så ingen dårlig samvittighed smiley

  • #4   4. aug 2017 Jeg ville ringe til vagtdyrlægen og få ordenligt svar, det koster jo ikke at ringe. Jeg ville da hellere være det sikker på at hesten ikke har smerter fordi man går efter noget en ikke fagperson har sagt vs hvad fagperson har sagt

  • #5   4. aug 2017 Tak for svar - men jeg har brugt en dyrlæge og hvis jeg får en anden i røret er det lidt svært og skulle forklare hele forløbet om igen smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   4. aug 2017 Mille: du skal vel bare vide hvordan det smertestillende skal doseres, og hvor lang tid det skal gives inden at det har en effekt smiley

  • #7   4. aug 2017 Hmm, det er selvfølgelig rigtigt..

  • #8   4. aug 2017 Du skal skam ikke forklare hele forløbet, bare fortælle at du har fået dette xxxxx, og at du skal ride din hest når den er smertedækket, så hvor lang tid før/efter/er det 24 timers virkende.

    Dyrlægen skal jo ikke diagnosticerer, men bare forklare om det virker 24 timer, eller skal gives 1 time før brug e.l.

    Mvh Charlotte


  • #9   4. aug 2017 Medicintildyr.dk skriver således:

    Mere information om produktet
    Virkningsmekanismer/egenskaber
    Flunixinmeglumin virker som en reversibel, non-selektiv hæmmer af cyclooxygenase (både COX-1 og COX-2). Absorptionen er meget hurtig og maksimal plasma koncentration opnås efter 1-1,5 time.


  • #10   4. aug 2017 Så det skal gives 1,5 time inden ridning?

  • #11   5. aug 2017 Personligt ville jeg ALDRIG rådgive/tage mod rådgivning ang brug af medicin fra fremmede mennesker på nettet !

    Jeg har selv læst medicinvejledningen på nettet, men kunne ikke drømme om at rådgive om brugen af det, da det kan gå rigtig rigtig galt!
    Fx er der ikke skrevet alle de advarsler om brugen af denne medicin, som står i brugsvejledningen, så lad os sige at TS vil ride to gange på en dag, så er hun ude i at forgifte sin hest - og det udfra "råd fra fremmede på nettet" smiley

    Hvis TS ikke TØR kontakte vagtdyrlægen, så bør hun vente med at bruge medicin og ride sin hest, til hendes egen dyrlæge er til at kontakte på mandag - ALT andet er total uforsvarligt.

    Mvh Charlotte


  • #12   5. aug 2017 Jeg har læst hele indlægssedelen, og kender også bivirkningerne - da han sammentidigt skal have mavesårsmedicin. Men tak smiley Jeg ringer til dem nu her

Kommentér på:
Virkning af smertestillende til ridning?

Annonce