{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Øvelser til hest og rytter {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg ville hører om der var nogen der har nogen øvelser man kan lave med sin hest som styrker hest og rytters forhold?
Jeg vil nemlig gerne have et tættere bånd til min hest altså udover at gå og nusse om den og sådan noget, men mere det her med at hesten fx stoler på en hvis man skal have den til at gøre noget, som fx at gå op i en trailer eller lignende smiley
Håber i kan hjælpe, tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser til hest og rytter
  • #1   28. okt 2017 altså det jeg gjorde var at have Ponyen løs i ridehallen og så få hende til at gå efter mig. Jeg havde nogle godbidder som jeg "lokkede" hende med.
    start i det små med at gå giv hende en godbid efter et par meter. forlæng så dette til flere meter og så begynd at løbe og se om hesten løber med men husk at hvis den ikke gider mere, så gider den ikke mere smiley
    Det hjalp mig og Gitte og fordi jeg var faldet af hende og blevet en lille smule utryg for at sidde på hende igen (det var ikke hendes skyld, jeg er bare en kylling smiley ) så lavede jeg det her mange gange og nu har vi et godt samarbejde smiley


  • #2   28. okt 2017 der skal selvfølgelig kun være dig og heste i ridehallen, for at der ikke sker ulykker og den slags smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. okt 2017 jo mere du omgåes hesten, træner den, giver den gode oplevelser, og "hjælper" den i vanskelige situationer, des bedre tillid får hesten til dig, og jo bedre bånd vil i også få.

  • #4   28. okt 2017 Tror ikke der som sådan findes øvelser, hvor du er sikker på at opnå den slags tillid.
    Mine 2 første heste, har jeg haft/har et fantastisk tillidsforhold til.
    Men jeg har ikke gjort noget specielt for det, vi har leget, været sammen, gået ture og samtid har jeg opdaget.
    Cali ku jeg næsten få til at stå selv, når vi tog billeder, det var en fordel når jeg ikke ville ha noget på hende.

    Nu har jeg fået ny hest og regner med jeg gør som jeg plejer, men forventer først der sker noget om et par år, for det tar lange tid.


Kommentér på:
Øvelser til hest og rytter

Annonce