{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Din plan for foråret med din hest? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, hvad har du af planer med din hest til foråret? smiley er det at komme igang med stævner, tilridning, træning eller noget helt andet?

Jeg går kun og venter på at vi får noget forår, så ridebanen tørre op og kan komme igang med noget ordentlig træning igen. Vil gerne ha oftere undervisning, det vil sige mer end hver fjortens dag. Vil også gerne igang med at longere igen, med bomtræning ind imellem. Arbejde videre med frihedsdressur fra jorden, som vil sige at hun er helt fri og jeg bruger ingen hjælpermidler undtagen mit kropssprog/håndbevægelser og fik lært hende versade sidste år. Foråret er kærkommen snart, glæder mig også til at se naturen springe ud, at det bliver varmere og vi får flere lyse timer i døgnet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din plan for foråret med din hest?
  • #1   9. feb 2018 Jeg håber der står en flytning for døren. Så skal damerne stå et nyt sted, der ligger ca 3 km fra hvor jeg kommer til at bo.
    Det er et dejligt sted med både løsdrift og bokse. Mine skal i løsdriften, da de trives bedst med det. Der er også ridehus på stedet hvis nogen skulle få lyst til at ride på den ældste. Jeg rider ikke selv mere pga helbredet.


  • #2   9. feb 2018 Sunshine- det lyder dejligt at få dem så tæt på dig det nye sted smiley hvor er det ærgerligt at du ik kan ride pga dit helbred smiley kommer du slet ik til det mer?

  • #3   9. feb 2018 Jeg vil gerne få gjort min klar til LA.
    Vi har ikke rigtig redet siden nov. så det føles som rigtig lang vej pt.
    Dog har vores flytning gjort det nemmere, pga 20x60 hal/bane.


  • #4   9. feb 2018 Jeg og Rocky skal gøre os klar til dyrskuet, også begynder forberedelserne til tilridningen.. Longering, sadel og så skal jeg op på ryggen af ham på hans fødselsdag smiley

    Mvh TT


  • #5   9. feb 2018 Jeg har fået en plads på et fire dages kursus i maj i fødselsdagsgave, så planen var at vi skulle igang med at træne små køreture og prøve at køre ud at ride et fremmed sted inden vi skal afsted. Nu er der kværke i stalden, så den træning er sat på stand by og jeg kan bare håbe, at vi kan nå det, når karantæne er ovre. Ellers glipper årets helt store mål ??

  • #6   9. feb 2018 Jeg håber på at lære Baldur at jeg kan kravle op på hans brune islænderryg over alt fra sten en forhøjning en trappe ja alt.
    Han skal lære at gå i longe .. Og masser af gå ture venter gerne hvis Harry bliver så frisk at han kan køre trailer over i skoven, så ture der over
    Om det bliver til rigtig ridning ved jeg ikke i år.
    Her er vi så fra en af vores gå ture fra i går af


    profilbillede
  • #7   9. feb 2018 min plan er at intensificere vores dressur fra jorden og den almindelige træning. Jeg er lidt for påpasselig med for meget træning.

    Han fylder 3 her til april, og min underviser mente altså godt at han kan klare at træne en runde i galop på longe XD så det er hvad vi skal arbejde på smiley


  • #9   9. feb 2018 Jeg glæder mig til, at jeg må ride igen efter en operation!
    Så skal jeg i gang med at tilride Casjo, og vi skal blive klar til dyrskue i juni. Har planer om at Freja skal ifoles igen, så det er der også en masse planlægning i. Jeg tror det bliver et rigtig GODT forår, og jeg glæder mig rigtig meget smiley
    Vores ridebane er også frossen, så mine heste holder også mere eller mindre fri.


  • #10   9. feb 2018 Nej ridning er slut for mit vedkommende. Men jeg elsker mine heste og det at passe dem er nok for mig smiley
    Lige pt har jeg dem hjemme, men jeg skal ha hjælp til udmuning og så er det på tide at beslutte sig for en anden løsning, før det er helbredet der bestemmer at jeg slet ikke kan passe dem selv.
    Og så er der jo en kæreste der trækker med at flytte sammen. Men med et parecelhus og 500 km2 have, kan det jo ikke lade sig gøre at ha dem hjemme mere. Men det er et super dejligst sted de skal hen smiley


  • #11   9. feb 2018 Min skønne mule, fylder 4år til april. Så vi skal snart have fat i en sadel, så vi kan komme rigtig igang med ridningen smiley Indtil videre, har vi kun redet en lille smule, enten uden sadel eller med lammeskindsadel.
    Vi er meldt til kursus i centreret ridning til april, hvilket bliver så spændende!
    Og så skulle vi gerne afsted til kåring også smiley


  • #12   9. feb 2018 Vi skal forhåbentlig i gang med genoptræning om lidt, så det er nok det foråret og starten af sommeren bliver brugt på. Hesten har stået i ca 6 måneder, så der er lang vej endnu. smiley
    Håber på, at vi er klar til at tage til stævne engang i august.


  • #13   9. feb 2018 Tilridningen skal gøres færdig!

    Tilridningen gik i stå i efteråret pga mavesår, flytning af både mig og hesten og nu en frossen bane. Så jeg ser meget frem til en masse trav, og en masse trafik/tur træning så vi kan få nogen lækre turer når dyret er lidt mere redet, til min sommerferie. 9 eksamener på halvanden måned, kræver en masse gode rideturer bagefter, for at få ladet op til den nye skole start smiley


  • #14   9. feb 2018 Will min avls hingst bliver smidt i 2 måneders tilridning her til marts. Også skal han til nogle shows i April og jah bedække hopper til maj.. Super spændt og super nervøs for det at min hest skal sendes ud og ikke kan jah være den som tager mig af ham til hverdag.

    Han er lidt en af ynglings hestene så sys det hårdt. Men glæde rmig til det =)


    profilbillede
  • #15   9. feb 2018 For mit vedkommende handler det om at komme videre i friheds-arbejdet og så komme ud og få nogle kilometer i benene i terrænet. I terrænet dog med noget på hovedet smiley

  • #16   9. feb 2018 Hvor er det dejligt at høre at I har gjort jer planer for foråret og synes det er nogle gode planer i har gjort jer smiley man kan jo næsten ik vente på at foråret går i gang, at man slipper for det store overtøj, så man ik ligner en Michelin mand smiley

  • #18   9. feb 2018 Lulle smiley det kender jeg godt, har samme dumme tendens og det ødelægger en del for hesten smiley

  • #19   9. feb 2018 Jeg håber bare generelt at 2018 bliver vores år. Hesten har stået skadet det meste af 2017.


  • #20   9. feb 2018 Lonnie- det forståeligt, det er da også træls smiley

  • #21   9. feb 2018 flytter min hest her om 2 uger da han ikke trives der hvor han står, vi har lige været i gennem et forløb med mavesår som ikke bliver bedre så længe han ikke trives. og så håber vi at vi for alvor kommer i gang med ridning og at det går vores vej snart

  • #22   9. feb 2018 Lyder dejligt Mette smiley er det så et mere roligt sted du har fundet til din basse?

  • #23   9. feb 2018 nej det er et sted med flere heste hvor han komme ud og bruge noget energi sammen med andre heste, der hvor han står nu må han ikke gå med nogle da de mener at han er farlig


  • #24   9. feb 2018 Skal gerne være at finde på stævnepladserne igen! Har haft et års pause fra stævnerne uden den store grund, og lige som jeg ville igang igen i januar blev hun skadet i december sidste år. Men vi er igang igen og håber på at kunne starte stævner igen til foråret smiley

    profilbillede
  • #25   9. feb 2018 Jeg håber på, at jeg kan få startet lidt terræn på min egen hest. Gerne en cnc80, og så en 90'er bare i terrænet.. Det er ikke så meget for konkurrencens skyld, det er mere fordi, at både hest og rytter synes, at terræn er hammer sjovt!
    Dog vil jeg selvfølgelig afvente, om hun får tilbagefald med sin hoste, i og med, at hun har allergi. Hun afprøver dog hyposensibilisering, så jeg håber virkelig, at det hjælper hende!!


  • #26   9. feb 2018 Mette- det bliver godt for ham smiley

    LM- godt at i er kørende igen smiley fedt billede forøvrigt. Hatten af for at du tør springe smiley jeg er den største kryster hvad det angår at springe smiley

    Amalie- lyder spændende og kan godt lide du skriver at det er for hestens og din lyst smiley har du prøvet at ride trec? Min veninde er blevet blevet helt hooked på det og køre landet rundt for hver stævne


  • #27   9. feb 2018 TS
    Jeg har også gjort det næsten hele livet, synes det er super fedt smiley


  • #28   9. feb 2018 Har planer om at komme ud på dressurbanerne smiley

    Nu må den frost godt skride, så vi kan komme igang med ridningen igen.


  • #29   9. feb 2018 LM - fedt at ha sådan et mod smiley tror min skræk ligger nok fra mange år siden. Havde jeg været dreng, havde tissetrolden nok været ødelagt. Min venindes hidsige pony tog røven på mig en dag ude i skoven og vente prompte om på hælen i galop, så jeg hang ud i luften og klamrede mig til sadel/man og så tog hun en nedlagt træstamme og sprang med mig, som resulteret i at jeg fik overbalance og slog skridtet hårdt ned i forsvidselen af sadlen smiley Nøj jeg var blå og forslået smiley Altså idag griner jeg af det og elskede den seje lille arrige pony smiley min veninde prøvede efterfølgende at lære mig at springe, men det sagde mig ik noget. Tror så det er et latent skræk i livet der ligger smiley

  • #30   9. feb 2018 Av av smiley godt der ikke skete mere!

  • #31   9. feb 2018 smiley lige nu sidder jeg med et smil, kan se hele scenariet for mig men jeg blev da på hesten smiley har været med min anden veninde til hendes springstævner og det ser jo vildt fedt ud når i ryttere springer. Hesten er glad og ivrig, rytteren dybt koncentreret. Nærmest at man kan høre både hest og rytter holder vejret, når hesten sætter af og dyb indånding når de lander igen. smiley synes det er fedt at se på smiley

  • #32   10. feb 2018 Ja og der er jo også noget adrenalin med i det, det er jo et ret godt kick når man er kommet godt igennem. Jeg elsker en hest der har lidt go i det, så synes det er virkelig sjovt når min egen laver sine finurligheder for så ved jeg at hun er klar smiley

    Hun kan fx finde på at hvine efter springet, eller lave et lille bukkespring, ryste på hovedet osv - så ved jeg at hun er med på legen og så er det sjovt! Elsker så også bare at springe på min egen især, hun springer virkelig dejligt smiley Laver stort set aldrig et “slattent” spring smiley


  • #33   10. feb 2018 Nå hvor hun sød, lækkert i har sådan et godt samspil og hun bliver hos dig selvom det er sjovt smiley

  • #34   10. feb 2018 Den Hellige - nej, har desværre ikke prøvet TREC - jeg bor på Bornholm, og sådan noget kommer slet ikke hertil, haha! Så er det i hvert fald gået min næse forbi smiley

  • #35   10. feb 2018 Amalie- nå for Søren, vidste ik at du bor på klippeøen smiley nå det kan da være at nogen derover lige pludselige får startet det op derover også. I har jo den fedeste natur til det smiley

  • #36   11. feb 2018 Planen her er at komme igang igen, efter alle de små "skader" lige efter hinanden. Har snart haft sår, tabt sko, blevet sparket eller andet småt, i et år. Så NU skal vi altså igang igen, i mere end 2 måneder af gangen.

    Så egentlig bare bygge muskler, komme ud til lidt dressurstævner, begynde på springningen igen, osv.


Kommentér på:
Din plan for foråret med din hest?

Annonce