{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Træning vs. foder
  • #1   12. feb Min 5 års hoppe får Omega 3 Kraftur - Pelsen skinner, hun har fint med energi og hun kan rent faktisk holde huld her til vinter!
    Super godt foder, som vi klart holder fast i

• #2   12. feb
    Brug du bare det hesten altid har fået :o)

• #3   12. feb Da mine vallakker var ungheste gik de på Horselux easy fra nytilredet 4 års, og til de begyndte at gå MB-klasser.
    Det fungerede de rigtig godt på.

Mvh Charlotte

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 62
    #4   13. feb Roepiller og RC. Lige nu er roepillerne dog skiftet ud med lucerne, men så snart frosten er væk, kommer roepiller på menuen igen.

• #5   13. feb GKM og heucobs

• #6   13. feb Min 5 års godt nok vallak får Equsana Cool Performance. Han får også fiberpiller - til hul og fordi, det er godt for mavsen + jeg kan lokke lidt ekstra væske i ham Supplerende får han minivitter, så han er dækket ind vitaminmæssigt.

Når vi rider, får han slobber/mash de dage, han arbejder

Og wrap ad libitum.

• #7   13. feb Equsana Cool Performance koster vist 110-120 kr. pr. sæk. Ikke så dyrt, men rigtig godt havrefrit foder. Vi fodrede med det der, hvor jeg stod på rideskole med min hest tidligere, og rigtig mange forskellige slags heste trivedes med det, (elevheste/ponyer, hygge/heste, let niveau, tilridningsniveau og højere niveau både spring+dressur). Ca. 333-666g pr. måltid pr. hest afhængigt af arbejde, niveau m.m.

Jeg har tidl. prøvet Pavo All Sport til min, men det blev den altså bims af i hovedet. Så tilbage på equsanaen, som vi er super glade for

• #8   13. feb
    Hvorfor give vitaminer oven i et fuldfoder - istedet for at give fuld dosis

• #9   13. feb Fordi han eks. pt. ikke blive redet - kun skridtet. Derfor vil jeg gerne være sikker på, han er dækket ind, da han næsten intet equsana får Han fodres hovedsageligt på fiberpiller og wrap.

På den måde har jeg en rolig og afslappet hest, selvom han ikke arbejder ret meget

Skal han have den dosis, der er krævet, før han er dækket ind med vitaminer, så bliver han for tyk. Selv når han er i fuldt arbejde Og jeg kan godt lide, han får 20-25 kg tørt wrap om dagen. Det vil jeg hellere og så skrue ned for kraftfoderet og supplere med vitaminer
    - Frem for kun at fodre m. kraftfoder.

• #10   13. feb
    Ah okay så havde jeg nok fundet et andet foder hvor dosis passer, men fred være med det

• #11   13. feb Han fungerer MAX på det som det er nu - både temperamentsmæssigt, ridemæssigt, muskelmæssigt og kropsmæssigt (pels, hove osv.). Så jeg kan slet ikke se, hvorfor jeg skulle pille rundt med at finde et foder, der kan fungere både energimæssigt i arbejde, i boksro, ved siden af fiberpiller og hø - bare for at undgå at give ham 5 bolsjer om dagen

• #12   13. feb Hvis den skal have x antal g for at være dækket ind med vitaminer - hvad gør du så, når hesten står i boksro? Giver den fuld foder selvom, den kun arbejder begrænset? Så bliver min i hvert fald bims - og tyk Derfor kan jeg godt lide at have det lidt adskilt og på den måde nemmere regulere det ift. boksro/let/hårdt arbejde

• #13   13. feb
    Jeg skifter foderet ud med noget der passer til :o) Har hesten boksro og behov for mindre, så findes der alverdens foder til heste der er nøjsomme, har behov for mindre energi. Samme hvis hesten bliver for tyk af det foder den har på fulddosis - hitter noget med lavere dosis. Har den for meget energi, hitter noget der passer bedre til osv.

Jeg er ikke så glad for at folk blander vitaminer og fuldfoder selv - da vitamin/mineraler ikke automatisk går op i en højere enhed bare man deler og tager 20% fuldfoder og 80% vitamin/mineraler.

• #14   13. feb Jeg har haft hest i boksro on/off det sidste halve år - vil ikke skifte foder hver gang

Næh, det kan jeg sagtens se. Heldigvis har jeg både dyrlæge og foderforretning inde over (Y)

• #15   13. feb
    Havde valgt fx et fuldfoder med lav dosering, hvor man så kan tilføje fiberpiller, linocrunch, havre osv. efter behov - om den mangler huld, energi osv. :o)

• #16   14. feb Men så skal du jo alligevel ud i at blande forskellige ting - Plus finde ud af, hvad slags energi man kan tilføre, uden min hest bliver bimmelim Jeg er rigtig glad for det, jeg kører med nu - derfor har jeg valgt det Og jeg orker simpelthen ikke på nuværende tidspunkt i hvert fald, at jeg skal til at skifte rundt og eksperimentere igen. Det er rigtig synd for ham, når han får foder, der ikke fungerer til ham, for han får det virkeligt svært i sit eget hoved... Men tak for det, jeg vil da huske det, hvis jeg en dag får brug for at finde nyt foder. Han har dog gået på denne blanding i sammenlagt snart 2 år, og det fungerer bare super.

• #17   16. feb Min snart 4 års får st hippolyt natur musli m uter 500g, high Performance high fibre protien 500g og en håndfuld lucerne.

Ellers er jeg meget glad for st hippolyt natur musli solo, men det gider min desværre at spise...

• #18   16. feb Min 5-års hoppe får 600 g Horselux Easy + 600 g Horselux Fiber pellets om dagen. Det fungerer hun fint på.

Kommentér på:
Træning vs. foder