{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley hvilket økonomisk foder vil i anbefale til dressurhest, som gerne giver god energi, han bliver brugt ca 5 gange ugentlig - ingen stævner. Gerne specifiktnavn og ikke bare mærke? Syntes det er lidt en jungle, der er så meget forskelligt. Fortæl gerne og jeres erfaringer evt os hvilke mærker man måske skal undgå? På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   13. feb 2018 Jeg har brugt Horselux foder siden hestene var unge = 4 års.

    De første par år fik de Horselux easy - den ene hest er en easykeeper, så det var rigeligt til ham. Den anden hest som er en slank hest fik MaxiRice ved siden af for huld.

    Nu går de på Horselux plus - easykeeperen går landsstævner i dressur, og har det fint med plus’en, ved flere stævnedage i træk eller træning mod GP, så får han 500 gram havre derud over.
    Dv’en står skadet og får kun Horselux plus, og ser knaldgodt ud på det og så masser af wrap.

    Horselux passer både mine heste godt - de er sunde og raske, udholdende, god pels og gode hove.
    Det skal ikke udfodres i store mængder, og er fornuftig i stivelse/sukker.
    Og jeg synes det er økonomisk fornuftigt - og så kan jeg nemt få fat i det hos nærliggende foderforhandlere.

    Mvh Charlotte


  • #2   14. feb 2018 Nordic horse Classic - 179 kr om måneden smiley

  • #3   14. feb 2018 2,4 kg. horsemix fra Land og Fritid og 1,5 kg valset havre pr. dag, rider ca. 5-6 dage om ugen, lidt effektivt smiley 50 min om dagen

  • #4   14. feb 2018 Min fungerer godt på Equsana Champ, lucerne og olie. Pels og hove ser fine ud, og hun mangler ikke energi.. Der skal gives en meget lille mængde Champ, hvilket jeg bedst kan lide, og så supplere jeg med en masse wrap.

  • #5   14. feb 2018 Mine får havre, kalvefoder m/14 % protein og lucerne fra equsana.

    Traveren får 2 kg havre, 1 kg kalvefoder og 500 g lucerne fordelt på to fodringer
    Nordbaggen får en håndfuld af hver to gange om dagen.

    Derudover wraphø fra 1. slæt og halm.


  • #6   14. feb 2018 Tindur får Horselux Easy pellets. Der skal gives 100g pr 100kg hest dagligt. Det indeholder under 10% sukker og stivelse. Ved behov for ekstra energi i en periode, tilsætter jeg Horselux Sport. Det indeholder ikke meget sukker, men meget stivelse som jo giver energien smiley
    Alt efter om din hest er nøjsom eller svær at holde huld på, så bør du kigge på hvor meget FE de diverse foderblandinger indeholder. Horselux Sport indeholder ikke mange FE eller sukker. Så da jeg har en nøjsom hest, så var dette den perfekte løsning til ham smiley

    Mvh TT


  • #7   14. feb 2018 Min får musli med urter fra St. Hippolyt, lækkert foder hvor min hest ser rigtig godt ud og kan fodres med ikke særlig meget af gangen. Min får kun ca 500 g om dagen og bliver redet 5 dage om ugen i både spring og dressur smiley

    Hun har let til at tage på. Man kan give 100-200 gram pr 100 kg hest smiley


  • #8   15. feb 2018 Ja, det med foder er en jungle. Der er mange meninger og holdninger til div. Produkter, og i det fleste tilfælde er der ikke enighed.

    Personligt kan jeg godt lide produkter fra Deukavallo. Fordi det er billigt, og fordi mine heste altid har kunnet lide det.
    Men det er selvfølgelig svært at vælge et produkt ud til dig, når der ikke er flere krav.
    Vil du fodre med lavt indhold af stivelse og sukker?
    Tag evt et kig på getreidefrei 21 - det er en müesli - med forholdvis lavt indhold af både sukker og stivelse. Det indeholder b.la lucerne, urter, frø og olier.
    Ellers er specialfoderet mineral også et bud, her er der også et lavt indhold af stivelse og sukker. Indeholder brændenælde, urter, mv. Og har en lav dosering.

    Selv har jeg brugt xxl müesli, som er havrefri, også med lucerne, urter og olier. Har købt i Tyskland, der giver jeg 153 kr for 30 kg. Det koster nok 180-190 kr i Danmark. Mine heste var vilde med det, og det ser lækkert ud, og dufter dejligt. Dog er det ikke syivelse og sukker reduceret.

    Er du ikke ude efter noget der er lavt på stivelse og sukker, men som er prisbilligt, så er der jo pavo. Kan anbefale både condition, allsports og sportsfit, samt nature best müesli. Det er der mange der bruger.


    profilbillede
Kommentér på:
Foder

Annonce