{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OPBYGNING AF MUSKLER OG BALANCE?
  • Maria F
    Maria F Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   19. apr 2018 Rider den hver dag (1 fridag om uden). så skal det nok komme:)

  • #2   19. apr 2018 Hvis den har stået stille, og derfor mangler muskler og balance - så starter man med et genoptræningsprogram som tager ca 2 måneder. Jeg har brugt dette program flereganfe med succes :
    https://www.netdyredoktor.dk/hest/tema/ghi/genoptraening/

    Når man går i gang med at træne lidt mere “seriøst” efter genoptræningen, så kan man med fordel nøjes med at ride hver anden dag - på den måde får hestens muskler chancen for at restituerer, og man mindsker risikoen for træningsskader.
    De dage man ikke rider kan hesten enten gå hele dagen på fold, eller man kan gå/løbe en tur ned den, longerer en 1/2 times tid , dvs let arbejde, og med fokus på skridt.

    Afveksle arbejde, meget gerne skovture, bomtræning - husk mangler den muskler og balance, så syre den hurtigt til - så masser af skridtpauser, så du undgår skader.

    I dressurtræningen skal du have fokus på at få hesten til at slappe af og bruge overlinien og løfte maven - en spændt hest bygger ikke gode brugbare muskler, og går skævt.
    Volter, slangegang, halvbuer på langsiden for at bedre balancen. Overgange og tempoveksel for at styrke musklerne.

    Husk det tager lang tid at bygge muskler og balance - men god træning gør at du hele tiden føler I bliver bedre.

    Mvh Charlotte


  • #3   20. apr 2018 Som Charlotte siger.

    Det er vigtigt at få hesten frem og ned, så den kan bruge de rigtige muskler.

    Derudover er det fint at ride tur, og en masse skridt. Godt fremad, det styrker også musklerne. Op og ned af bakker, bomtræning bruger jeg meget.
    Balancen bliver også styrket i terrænet, samt ridning indenfor hovslaget.


  • #4   20. apr 2018 Synes virkelig du skal tjekke den her youtube kanal ud!
    har virklig hjulpet mig med forståelse og opbygning af muskler via ridning og longering!.
    det på engelsk, men let forståeligt. smiley
    https://www.youtube.com/user/ArttoRide

    vh.


  • #5   20. apr 2018 Jeg følger lige med da jeg står i samme dilemma. smiley

Kommentér på:
OPBYGNING AF MUSKLER OG BALANCE?

Annonce