{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
203 visninger | Oprettet:

Indparkering og det at stå stille... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Sagen er den, at min skønne part, er en ældre dame, med mange dårlige vaner..
Vi er ved at lære at indparkere, men det går langsomt.. Når jeg står på jorden, kan jeg godt nogenlunde få hende til at rykke numsen mod mig, men lige så snart jeg står på opstignings skamlen, bakker hun væk i stedet.. Hvordan ville i takle det?

Når jeg så har fået hende til at stå ved skamlen, så står hun pænt og afslappet, imens jeg hopper op. Men i det sekund jeg sidder helt oppe på hende, er hun gået. Hun løber ikke, stresser ikke, hun går bare....
Jeg stopper hende, hopper af, og stiger på igen, og gentager, til det er mig, der beder hende om frem.. Men, jeg synes ikke det har den store virkning, når nu hun stadig gør det, og vi har trænet det i et par måneder.... Hvordan ville i takle det??

Hun er 21 år, og godt inde i sine dårlige vaner. Hun havde en del "unoder" da jeg startede, som jeg efterhånden har fået fjernet, men lige den med at stå stille indtil jeg beder om frem, den kan jeg bare ikke knække......

Kommentarer på:  Indparkering og det at stå stille...
  • #1   14. maj Jeg er normalt ikke til godbidder - men lige til indparkering og vente, der ville jeg gribe til godbidder.

Mvh Charlotte

• #2   14. maj Jeg har forsøgt at vænne hende til, at hun får en godbid når jeg sidder op, i håb om at hun så lige venter på den, men jeg når slet ikke at give hende den, så er hun gået.

• #3   14. maj Kan du få en ven til at være der.

Hun har sikkert hele sit voksne liv været vant til, at når rytter kommer op skal vi fremad og lave noget.
    Dygtig hest - vi giver jo besked på at gå fremad, altid.

Skal hun lære at stå stille, skal du nok have en til at holde hende, og så roser/ kløer og frem for alt venter er par minutter før du giver fremad.
    Når hun ikke længere forventer rytter =gå frem kan du trappe ud af hjælperens støtte.

• #4   14. maj Det handler nok om at være hurtig og konsekvent her. Mens du hopper op, så hav fat i tøjlen og stop hende med den, før hun når at gøre noget. Når du så sidder der, kan du langsom give slip, men kun hvis du føler at hun bliver der, ellers bliver du ved med at holde i hende indtil hun må gå frem.

Min hest ville nemlig også gerne gå indad på volten når jeg stiger op. Jeg har ikke så meget imod at hun går frem, men hun skal ikke gå indad så hun nærmest træder på skamlen. Så jeg begyndte at have fat i udvendige tøjle mens jeg steg op, så jeg allerede der guidede hende ligeud. Det virkede, så nu går hun næsten altid ligeud, ellers tager jeg bare fat igen

Og så selvfølgelig ros når den gør det rigtigt.

Kommentér på:
Indparkering og det at stå stille...