{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Hvordan finder min pony og jeg hinanden igen? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Min pony og jeg har løbet panden lidt mod en mur..
Jeg har været sat lidt ud af spil forrige år, pga. en operation og fik lov til at gå i gang med træningen igen i sommerferien.
I starten faldt vi hurtigt ind i den gamle træning igen og det gik rigtig fint, men nu er det som om vi har ramt en mur.
Alting er bare gået den forkerte vej, og jeg synes ikke jeg kan finde hoved og hale i det hele. Jeg tænker måske, at jeg har haft lidt ubevidste forventninger om, at vi skulle kunne alt det vi plejede, med det samme.
De sidste par måneder har jeg hver gang, forladt ham med en øv følelse, og jeg har svært ved at finde ud af hvordan vi skal finde hinanden igen..
Så what to do? Jeg vil gerne starte helt fra scratch, og “glemme” alt vores tidligere træning.
Men hvordan gør jeg det bedst muligt? Og hvilke øvelser kan jeg lave, for at vi måske kan finde hinanden igen, på en stille og rolig måde, uden forventninger?
Skal jeg droppe træningen fuldstændig og bare være sammen med ham? Eller skal jeg lave “baby” øvelser, som er helt basale? Og hvilke øvelser kan det i så fald være?

På forhånd tusind tak smiley


Kommentarer på:  Hvordan finder min pony og jeg hinanden igen?
  • #1   27. nov 2018 Jeg havde nok gået tre skridt tilbage.
    Altså, forsøgt at aftale med mig selv, at jeg skal sænke egne forventninger til mit og hestens arbejde.

    Gå tilbage til noget i kan.
    Og afslut hver tur mens det går godt.
    Og så trap op igen derfra.

    Og så havde jeg nok ledt efter en passende underviser.
    Jeg hylder princippet om, at 9/10 fejl er menneskefejl. Og det er godt - for så har mennesket mulighed for at gøre noget ved det! Det er lettest at stoppe uvaner ved regelmæssig undervisning.

    (Jeg går ud fra, at du og hesten nu er sunde og raske uden restriktioner.)


  • #2   27. nov 2018 Tror ikke du skal starte fra scratch, du skal bare have noget hjælp til at komme videre. Hvis det var mig, ville jeg få hjælp hos en træner smiley

  • #3   27. nov 2018 Nu ved jeg ikke på hvad niveau eller hvilken disciplin i ridder, men jeg har oplevet, at efter genoptræning ved turridning er forholdet mellem min hest og jeg blevet noget helt specielt.
    Tur er bare noget helt specielt, især hvis det kun er dig og hesten i sammenspil. Jeg ved i hvertfald fra min egen hest, at for det kan lykkedes at få en god tur skal du slappe helt af, og da jeg aldrig havde set min hest som en hest der kunne gå på tur selv var hver en lille forbedring en kæmpe sejr. Det vigtige er ikke at foretage sig noget du ved vil stresse hesten for meget, så hvis du ved det er en udfordring at gå ved trafikeret vej, gå over en bro, vandløb, vandpyt m.m. så lad være med at presse hesten til det bliver surt, men istedet lave nogle små sejre hver gang, som fx hvis hesten ikke kan lide en vandpyt så gå dertil hvor hesten har det godt og ikke føler sig presset, så kan det være at i dagen efter bare kan gå forbi uden at hesten bemærker den, og så ville det være en stor sejr smiley


  • #4   28. nov 2018 Jeg synes at de 3 andre har fat i nogle gode punkter!
    Netop at gå lidt tilbage til der hvor det sidst var rigtig godt, og så gå langsomt, få noget undervisning og rid en masse ture!

    Min hest og jeg havde det bedst med at ride tur, og meget træls med banen, så derfor startede jeg altid med at skridte varm på tur, red 15-20 min dressur og så sluttede vi af på tur, som varierede af længde nogle gange skridtede vi bare af, andre gange red vi en lang tur, men pointen er, lav noget han (i) synes er sjovt og rart, så kommer det helt af sig selv igen!


  • #5   2. dec 2018 Tusinde tak for jeres svar! Det har hjulpet meget smiley

Kommentér på:
Hvordan finder min pony og jeg hinanden igen?

Annonce