{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Tailormade Temptation afkom
  • #1   28. nov Temptation er farfar til min ??

• #2   28. nov Hvordan har din været? Min har ham til far

• #3   28. nov Oplever langt de fleste som vågne, spooky og generelt rimelig trælse at arbejde med.

• #4   28. nov Hun er kun 3 år, og jeg købte hende i sommers, hvor hun var startet tilridning.
    Hun er kærlig og sød. Står pænt i stald, er dog opmærksom, hvis hun er alene inde, men ikke dum. Generelt er hun nysgerrig og accepterer, hvad hun udsættes for. Hun er dog på ingen måde fane af træerne, der står langs den ene langside på ridebanen, hvis det blæser. Det spooker hun over og vil gerne smutte, men det er noget vi arbejder med. Det bliver stille og roligt bedre, og vi arbejder med, at hendes reaktionsmønster, når hun bliver utryk, ikke skal være at smutte.
    Hos mig er hun ikke redet meget af flere årsager. Dels er jeg mere interesseret i, at hun lærer at komme på tur, da det er en vigtig del i min træning, samt noget generel træning fra jorden og dels har hun været noget kun låst og spændt i den ene side, så det er vi ved at rette op på inden der bliver seriøs ridning. Hun har været på trækketur alene og med andre, hvor hun fra første tur til nu har udviklet sig meget. Igen her handler det også om at lære at stoppe op, hvis hun bliver utryk, fremfor at smutte. Hun er ligeglad med biler mm. Hun har også været redet på banen, hvor traktorer har kørt frem og tilbage, og der kører motorcykler mm på vejen lige om til banen. Det er også okay. Hun er forfærdelig bange for køer.

Når jeg arbejder med hende fra jorden er hun lynhurtig ift. hvad jeg ønsker af hende, så længe kravene ikke overstiger, hvad hun kan honorere.

• #6   28. nov Jeg elsker temptation heste! De har et meget specielt sind, meget vågne, opmærksomme og ja lidt spooky!

Men når du finder ud af hvordan de skal håndteres har du en ven for livet som virkelig vil gøre alt for dig!

Jeg elsker den afstamning og vil gerne selv have en dreng efter ham!(:

• #7   29. nov altså hesten bliver jo som du opdrager den uanset afstamning. selvfølgelig kan de arve noget temperament osv. men en god leder som viser hesten den ikke skal være bange og giver sig tiden så skal du ikke bekymre dig om hvem faderen er. miljø er altafgørende og ikke nødvendigvis arv

• #8   29. nov Dejligt at høre lidt forskellige meninger! Min egen er egentlig mega cool og spooker ikke og "ligegyldige" ting. Det eneste jeg faktisk kæmper med er at ændre hans måde at reagere på når han bliver bange eller synes han har fået nok så vælger han at løbe fra os.

Ingen tvivl om at det er heste der kræver arbejde og havde helt sikkert heller ikke købt ham hvis jeg ikke havde de mennesker omkring mig som jeg har

• #9   29. nov Jeg havde et afkom efter tailormade Temptation og ville klart få et afkom efter ham igen!.

• #10   1. dec Jeg har redet et par gange på en der havde ham som far, En fantastisk hoppe, ja den havde lidt temperament engang imellem, men langt hen af vejen var den sød..
    Den har tætsiddende torntappe (røgten som 3 års) og kender et par afkom efter den der har det, var dog ikke mærket af det og gik LA til over 70%.

Kommentér på:
Tailormade Temptation afkom