{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  'Workouts'
  • #1   11. jan God grundkondition og en masse core træning er et godt supplement til ridning.
    Nogle har også stor effekt af yoga.



  • #2   11. jan Jeg har prøvet det og syndes det er rigtig svært at styrke de rigtige muskler som bruges til ridning, så har startet stille op sammen og det er gået fint. Rider mest ture og springer. Har dog kun ligget stille max. 5 måneder.
    Fik anbefalet øvelser som amatør skiløbere fik anbefalet inden skiferie og balance øvelser. Du kan søge begge dele på nettet.
    Pøj pøj med det.


  • #3   11. jan Cykling skulle også være rigtig godt, hvis du ikke er til at løbe

  • #4   11. jan Køb en bold 25-30 i diameter placere den mellem dine knæ, også lig og klem på bolden via dine inderlår. Det er ret effektiv til at træne inderlårernr op. ( en billig plastik bold til 30kr er fin)

    Køb et balance bræt placere det på sofabordet, derpå planter du din røv og løfter føderne, er hammer godt til at træne balance.

    Stå på et ben og tegn 8 taller med dit knæ. Hvor du virkelig bevæger hofteledet, dette øger din smidighed i hofteledet, så du kan sidde mere afslappet i sadlen, selvom du rotere i hofteledet.

    Alle ryg og maveøvelser hjælper på coramuskulaturen.

    Derudover hjælper jævnlige løberuter på konditionen.


  • #5   11. jan Jeg følger lige med, er begyndt at ride igen efter lang tids pause, så det vil være godt med noget supplerende.

  • #6   11. jan Hvad mener I med coremuskler? Har i nogle specifikke øvelser?

  • #7   11. jan Noget af det bedste skulle være pilates. Det udfodrer både balance og core muskulatur. Der er masser af øvelser at finde på nettet hvis du laver en søgning.

  • #8   12. jan Coremuskulaturen er de muskler som sidder på mave og ryggen, som giver dig en stabil holdning og balance.

    Disse er ret vigtige i ridningen, så du kan give en præsis vægthjælp og især for din evne til at side i balance, så hesten ikke både skal holde din og sin egenbalance. Hvis du er lidt skæv til den ene side, må hesten være skæv til den anden side, for at opnå balance. Dette giver spændinger hos hesten, og kan ændre med at give hesten smerter i værste tilfælde.


  • #9   12. jan Jeg er lige startet til yoga, og jeg tror, at det kommer til at indvirke positivt på min ridning, fordi det så meget handler om styrke, kropsbevidsthed og kropskontrol, balance og åndedræt.
    Og så synes jeg desuden, at yoga er sjovt. For mig skal træningen være noget, jeg godt kan lide at lave - ellers kører jeg fuldstændig død i det. Jeg hader at puste og stønne i et fitnesscenter, der føles tiden uendelig lang. Jeg gider det simpelthen ikke. Yoga appellerer meget mere til mig - det er i højere grad teknik og koncentration, lidt ligesom ridning.


  • Ida  L
    Ida L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 5 Emner: 11 Svar: 55
    #10   12. jan Som de andre skriver generel grundtræning- med fokus på mave og core. Specielt mave musklerne kan give gavn. Sjipning er vist også godt.

  • #11   12. jan Jeg cykler rigtig meget. Det er super godt for lår, lyske, nederste del af maven, og lænden.
    Jeg selv har dårlig hofte, så hvis jeg skal kunne ride, så SKAL jeg holde min muskulatur stærk.
    Men ellers, squats, er også rigtig godt, for at få styrket og løsgjort hoften og lårene.(Hvis de bliver udført korrekt)
    Og ellers så løber jeg, for at holde min kondi lidt oppe.

    Det er svært at få fat på indersiden af lårene, som sådan set er de muskler man bruger mest, når man rider. Til det bruger jeg en lille pilates ring, mellem lårene, klemmer den i 10 - 30 sek. over 5 - 10 gange dagligt. Man kan vidst også bruge en bold til det.


  • #12   12. jan Jeg går til bodycombat. det er SÅ sjovt!

    Det er en rigtig lækker blanding af fx mui tai, karate, boksning, og MEGET mere. man får pulsen op, du får brugt hele kroppen, du kan presse dig selv så meget du har lyst til eller ikke har lyst til, der er ingen vægte det er kun din egen krop.

    Det kræver dog man er medlem af et fitness center der udbyder det som hold. og det gode ved hold er at du bliver "presset" til at tage afsted, istedet for det der med "ej jeg burde tage ned at træne", så et det istedet "jeg er meldt på et hold her kl 16:30 fx"

    yoga har jeg hørt skulle være godt også, har dog ikke selv prøvet det endnu. der er en del videoer på Youtube.
    Men hvis man er ligesom mig og har svært ved at komme igang derhjemme så udbyder de yoga i de fleste fitnesscentre også


Kommentér på:
'Workouts'