{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Karin O
Karin O
Tilmeldt:
11. jan 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Min hest bider under træning! Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har verdens sødeste lille shetlænder, og vi har det rigtig godt sammen og der er ingen problemer. Men når jeg løber ved siden af hende og springer med hende, bliver hun ved med at nappe ud efter mig. Jeg har prøvet en gang hvor hun bed rigtig hårdt smiley

Hvad skal jeg gøre for at hun holder op?


Kommentarer på:  Min hest bider under træning! Hvad gør jeg?
  • #2   11. feb 2019 Jeg er til dels enig med Thormine, jeg kunne også forestille mig at hun føler sig klemt, det er jo den måde de siger til andre heste at de skal flytte sig, altså efter de har givet andre signaler, men da du ikke er hest, opfatter du nok ikke hendes små signaler og hun ser sig derfor nødsaget til at bide for at flytte dig.

    Der ud over tænker jeg, er det kun når i springer? eller også i andre sammen hænge, det kan jo godt være at hun ikke bryder sig om at springe, måske er det svært for hende, hvis du så samtidig er for tæt på hende, så hun føler hun ikke kan være der, så må det være meget ubehageligt for hende.

    Held og lykke jeg håber I finder ud af det smiley


  • #3   11. feb 2019 Jeg kan sagtens forestille mig, at hesten gerne vil have mere plads.

    Men I min verden er det desværre strengt ulovligt at bide sit menneske.
    Så det er hesten som må vælge at holde afstand til mig.
    Det er ikke mig, der flytter


  • Karin O
    Karin O Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #4   12. feb 2019 Tusind tak for de gode råd smiley

  • #5   13. feb 2019 Min hest skal have noget i munden når den er usikker på ting eller noget bliver svært. Han har en bold med snor i, som han får at gumle på og beroliger sig selv med det.
    Som håndhest keder han sig og begynder at bide i ridestøvler, jakke og andet han kan finde. Så er det min opgave at finde udfordringer til ham så han ikke behøver at lave narrestreger.


Kommentér på:
Min hest bider under træning! Hvad gør jeg?

Annonce