{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Hvor megen gange om ugen må hun springe???. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en fjordhest på 17 år som er helt vant til og ride, flere gange om ugen, og jeg vil meget gerne springe et par gange om ugen, men nogen siger hun er for gammel til det, og andre siger hun kun må 1 gang om ugen, så ved ikke helt hvor meget vi må springe, og hun elsker virkelig og springe og vil rigtig gerne... hvor megen gange må vi springe om ugen????. (Ps låner lige min mors profil er stadig i pony år).ps vi springer ikke så højt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor megen gange om ugen må hun springe???.
  • #1   17. jul 2019 Det afhænger da af, hvor god form hun er i, om hun har nogle gamle skader, hvor højt du springer, hvor længe du springer osv.

    Hvis hun er gennemført sund, i almindelig god form og det er hyggespring, få spring af gangen, så havde jeg ikke set et problem med at springe hver gang.
    Men, du er nødt til at bruge din sunde fornuft.


  • #2   17. jul 2019 17 år er bestemt ikke for gammelt, hvis den er i fin form, som det lyder til. Min venindes gamle pony gik distriktsstævner til han var 26.

    Jeg har altid kun sprunget max 2 gange i ugen pr hest. 1 gang til fast springtræning, og så nogle gange hyggede vi med lidt cavalettis, sprang uden sadel osv. en anden dag - men ikke hver uge.

    Nu lyder det jo heller ikke til, at det er de vilde højder, så tag du det bare helt roligt og spring et lille spring engang imellem. Én gang i ugen kan du i hvert fald sagtens.


  • #3   18. jul 2019 Jeg holder med de andre. Bare hold godt øje med din hest, hvordan den reagere på, især, nedslaget. Hvis den virker ømbenet, så er det for meget. Bare du ikke overdriver tiden i bruger på det. Så hyg i bare med lidt spring.

  • #4   18. jul 2019 Jeg tænker egentlig at spring en gang om ugen er rigeligt. Men man kan i princippet godt springe to gange om ugen, hvis det er - JEG synes bare ikke, at det er noget man skal gøre fast smiley

  • #5   19. jul 2019 Jeg tænker en dag om ugen spring er meget passende og så evt en dag om ugen med bomtræning/gymnastikspring smiley

Kommentér på:
Hvor megen gange om ugen må hun springe???.

Annonce