{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
374 visninger | Oprettet:

Leggins til korte ridestøvler? Er det påkrævet? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er idag lige begyndt at tage ryttermærke 3.
Vi snakkede bl.a. om at man SKAL have leggins på korte ridestøvler i vores klub, da det er en klub under drf.
Men SKAL man ride med leggins på korte ridestøvler?
Jeg har forstået at man ikke behøves i privatstalde/andre stalde. Men nu er jeg i tvivl.

Håber på svar. smiley

(billedet er et tilfældigt smiley )

Kommentarer på:  Leggins til korte ridestøvler? Er det påkrævet?
  • #1   31. aug Pointen med leggings er blandt andet at kanten på de korte støvler ikke går på kanten af ens sadel. Altså en sikkerhedsting. smiley
    Om man føler behov for dem er en smagssag. Det kommer jo i praksis også an længden på ens sadelklapper og ens ben smiley

• #2   31. aug Tak. Jeg har redet uden leggins en gang før da jeg var ude og prøve mounted games ( smiley ) og jeg synes ikke det var et problem. Det var også en lille pony, men jeg har også (fået) længere ben til store heste (168 ca).

• #3   31. aug Det er nu mere for at de ikke kiler sig fast i stigbøjlerne.

Det er ikke en regel at du SKAL have dem på, men det er absolut fornuftigt hvis man anvender stigbøjler. Bare fordi det går godt én gang betyder ikke at det går godt næste gang.

Nej, jeg er ikke hellig. Jeg har redet uden nogle gange.

• #4   31. aug Jeg rider ALTID med korte ridestøvler uden leggings (fordi der åbenbart ikke er nogen, som er lange nok til mine ben). Mine ridestøvler er dig med lynlås og sidder tæt til anklen, så der er ikke stor fare for at hænge fast. Jeg var faktisk ikke klar over, at det er en regel hos DRF. Så er jeg da bare endnu mere glad for, at jeg står i en lille privatstald, hvor jeg helt selv kan bestemme smiley

• #5   31. aug Hvis du rider med korte støvler, er der kun et tyndt lag stof mellem stigremme og hud.
    Huden kan blive nivet mellem stigremme og sadel, når dine bevægelser får stigremmene til at bevæge sig - og det kan give nogle imponerende blå mærker på indersiden af knæene.

Jeg har aldrig set et par korte støvler, hvor enden af skaftet kan sidde fast i sadel klappen.
    Korte støvler når til lidt over ankler - og derfra er langt til start af sadel klap!

• #6   31. aug Ikke et krav, men en god idé..

Til gengæld er det et krav hvis du skal starte stævner, og her er materialet heller ikke lige meget, det skal være stive skifter.

• #7   31. aug Jeg har aldrig hørt nogen af de andre grunde, og jeg gik da på er DRF rideklub i 6 år smiley men jeg har set sadelklapper og korte støvler i kambolage.
    Apropos fodtøj osv så rider distanceryttere gerne i kondisko da de har bøjler med bur, men ingen leggings. Jeg er nu heller aldrig blevet nevet.
    Jeg rider også selv i hvilke sko jeg nu har på, men jeg har hverken stigremme eller bøjler. Før jeg skaffede mig af med min sadel købte jeg bøjler med bur så jeg kunne ride i det fodtøj jeg ville. smiley

• #8   31. aug Sanne K, du er forkert på den. Leggins som dem på billedet må bruges i dressur til med d stævner og d klasser. I spring er de tilladt på alle niveauer.

• #9   31. aug Jeg har startet LA2 - med leggens af blødt materiale (blød læder) uden jeg fik nogle kommentare på det.

Jeg har aldrig hørt at man under DRF skal ride med leggens til korte støvler, andet end til stævner.

I min rideklub (under DRF), er der flere som rider uden.

Personligt rider jeg altid med korte støvler og leggens. Men det er mest fordi jeg ikke gider de beskidte strømper som er fulde af hår, hvergang jeg har været i sadlen, og i sommerhalvåret, har myggene en forkærlighed, for stykker mellem ridestøvle og bukser, hvor der kun er strømpe. Og det er også rart de er vand tætte, når det regner. - med andre ord så har jeg leggens på, af bekvemmelighed og ikke fordi jeg skal.

• #10   31. aug tak for alle svarene smiley smiley

Kommentér på:
Leggins til korte ridestøvler? Er det påkrævet?