{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Hjælp til dressurstævne {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg skal starte mit første dressurstævne imorgen, som er LD1 og LD2. Har dog et lille spørgsmål.
Hvordan foregår opvarmningen? Har man 10 min inden klassen starter, eller?
Når man skal ride selve programmet, hvordan skal man så ride ind? Fra højre eller venstre volte, og må man ride en runde på banen inden start? Gives der overhovedet et startsignal?
Måske vigtigt at skrive, at det er b-bane.

På forhånd tak.

KH en lost springrytter! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til dressurstævne
  • #1   8. nov 2019 De dressur stævner jeg har været til, er der blevet sagt 'værsgo og rid', efter jeg blev kaldt på banen. Så har man gerne lige nået at skridte en runde :).
    Jeg mener, at når du rider ind på banen så er det lidt ligemeget hvilken volte man rider. Så længe man rider ned ad midten fra højre volte :). Men det er flere år siden jeg har redet dressur stævne, så jeg må være dig svar skyldig smiley


  • #2   8. nov 2019 Opvarmning foregår på en anden bane end opvisningsbanen. Det kan være en ridehal, udendørsbane, eller i nogle tilfælde den ene ende af ridehallen.
    Du skal selv holde øje med når det bliver din tur. Du kan finde din starttid på live.rideforbund.dk under det stævne du skal starte seneste aftenen før du skal ride. Det kan være en god ide at holde øje med hvem som skal ride lige før dig, så ved du hvornår du skal holde dig klar. Der kan somme tider være forsinkelser. Er de foran tiden, har du altid ret til at holde din starttid, uanset at du bliver opfordret til at komme på banen før tid. Så det skal du kun gøre hvis du føler at du er klar.
    Når du rider ind på banen, får du som regel lov til at ride en runde el. to før dommeren giver startsignal. Det kan de gøre ved at ringe med en klokke, fløjte, eller sige værsgod at rid. Så skal du have startet dit program inden 45 sek.
    Det er valgfrit hvilken volte du ride ad midten fra i indridningen. Så tag den volte din hest vender bedst fra.

    Rigtig god fornøjelse med stævnet smiley


  • #3   8. nov 2019 Til opvarmning er der ofte en seperat bane. Og så har man mulighed for mens den før en rider at skridte rundt på en 20 meter volte nede for enden af banen hvis stedet har en A-bane. Dette skyldes at LD altid rides på en B-bane.

    Når rytteren før en er færdig bliver man kaldt på banen og får som oftest lov til at ride rundt indtil dommeren er klar(tiden her kan variere fra dommer til dommer).
    Når dommeren er klar bliver der sagt "Værsgo at rid" eller også bliver der fløjtet. Herefter har man 45 sekunder til at ride op af midten og starte sit program.


  • #4   8. nov 2019 Der står intet i programmet omkring indridning af lidt skal forgå fra højre volte.

  • #5   8. nov 2019 Stutteri Ørevadbro: Det kommer an på hvordan man læser teksten "højre volte" som står under "Indridning i middelskridt"

    For det kan jo egentlig også bare henvise til at man rider højre volte ud fra midterlinjen til M.


  • #6   8. nov 2019 Det er det, der betyder. Det er valgfrit om du vil ride ind på midterlinien fra højre eller venstre.

  • #7   8. nov 2019 Jeg har lige rettet i mit tidligere svar så det ikke giver forvirring ??

    Og det giver også meget bedre mening man selv vælger indridningsvolte og det er faktisk også altid det jeg har fået at vide.


  • #8   8. nov 2019 Opvarmning er ganske rigtigt på en separat bane eller i enden af fx ridehuset ved selve banen til programmet.
    Når rytteren før dig så er redet ud, rider du bare ind. Dommeren siger "værsgo og rid" og så begynder du dit program. Dette er sådan det er foregået, de gange jeg har redet LD/LC. Men lur mig om det ikke kommer an på, om det er et C, D eller E-stævne. Jeg har redet både E og D-stævne og der har det i hvert fald været som beskrevet. Det foregår rimeligt roligt smiley


Kommentér på:
Hjælp til dressurstævne

Annonce