{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Tiden til det hele.. Suk.. Træning hvordan løses det bedst. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fået nyt arbejde smiley wuhu smiley
Men.. Jeg har også fået ca to timer i daglig transportid, og mit arbejde er grovt sagt 8-15 man-fre. Og det har jeg ikke haft med sådan en lang transport tid oveni da jeg har haft skiftende arbejdstider i mange år medmindre der har været kort transport tid smiley også har jeg hestene, hunden, børnene og huset..
Nu træner jeg tre gange om ugen, og sætter dagene efter min vagt plan og træningsdage. Så jeg træner som regel Tirs, Tors og Søndag om morgenen.(helst en fridag imellem) Men at træne om morgenen kan ikke lade sig gøre mere..
Børnene træner begge to om mandagen, så der spiser vi sent. Først kl 20. Og datteren træner også onsdag og fredag. De er hos deres far hver anden torsdag - mandag morgen.
Jeg plejer at vaske soverum og gang om mandagen, bad om tirsdagen, stue om onsdagen, køkken om torsdagen og hurtig over badet igen om fredagen. (dette om aftenen)
Kunne I hjælpe mig med at finde en plan hvor jeg kan nå det hele og samtidigt og ikke miste ret meget tid med børnene..??
På forhånd tak ??

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tiden til det hele.. Suk.. Træning hvordan løses det bedst.
  • #1   10. dec 2019 Gør mindre rent!
    smiley


  • #2   10. dec 2019 Tjah, enten skal du henlægge rengøringen til de dage, hvor børnene er hos deres far, eller også - og det er jeg bestemt tilhænger af - skal du tage dem med i rengøringen.
    Jeg ved ikke hvor gamle de er, men en datter som træner 3 gange om ugen må da have en vis alder, og børn har rigtig godt af at have pligter i hjemmet/husholdningen smiley
    Det kan da godt være, at de ikke (i starten) kan leve op til din ønskede standard, men I er sammen om tingene, og du kan vel altid rette lidt op på tingene de dage, hvor du er alene smiley


  • #3   10. dec 2019 Mimre - De sørger selv for sine værelser, støvsuger en dag i ugen hver samt hver fjerde fredag (skiftes til det den fredag de er hjemme) og den der ikke støvsuger lægger tøj sammen og hænger tøj op..

    Mvh TT


  • #4   10. dec 2019 Lad mig se.
    Da jeg var på deres alder ordnede jeg ungdyrene om eftermiddagen. Jeg er født i 83.
    Kalve og kvier fra en mælkekvæg besætning på 40 køer.
    Dvs ca 10 kalve skulle have mælk.
    Kalve og ca 20-25 kvier skulle have vand, kraftfoder, ensilage/roer /smat udfordret med greb (spildprodukt fra juice produktion og spildprodukt fra sukkerroer blev begge kaldt smat, fordi det var hvidt, vandholdigt, og enormt smattet og glat, hvis man tabte det og trådte i det), hø, strøes, skrabes møg ned bag kvierækken, som var bindestald.
    Smide hø og halm ned til næste dag, feje stalden, vaske spande.
    Det tog 1-2 timer.
    Lørdag og søndag stod vi også for morgenfodring.
    Derudover diverse opgaver, samle sten, harve, pløje, køre halm hjem, pudse murværk, kalke osv.

    Nu lyder jeg virkelig gammel.
    Men tørre støv af? Hvordan fucking skal de betjene en vaskemaskine, når de flytter hjemmefra? Sæt deres opgaver op!
    (nåja, det skulle jeg også lære. Men, det var sgu også kikset at spørge fremmede i et vaskeri...)
    Spøg til side - aftal med deres far at de skal lave lidt mere. Fx aftensmad.
    Du lægger en opskrift klar - eller de kan selv planlægge noget andet.
    Giv dem Fattigrøv kogebøgerne til jul.

    Og I dybeste alvor.
    Sæt dine huslige ambitioner ned. Selvom du gør det, så er der stadig rent hos dig.
    Been there, seen it all. Der er rent og fint. Ned med ambitionerne, søde.
    smiley


  • #5   10. dec 2019 Du har vist glemt jeg er skilt.. smiley så deres far har intet at sige her.. Men ja.. Tænker måske at løsningen bliver at de laver aftensmad den aften jeg også træner..
    Lige nu (indtil jeg får vagt planen) tænker jeg at jeg flytter mandags vasken til søndag.. Så træner vi alle mandag efter vi kommer hjem, den der er først hjemme fra træning laver mad..
    Tirsdag normal,
    Onsdag normal,
    Torsdag så træner jeg, en af børnene laver mad/vi spiser sent når de er her.. (måske flytte vask af køkken til om onsdagen sammen med stuen..)
    Fredag normal
    Lørdag træner jeg om formiddagen..
    Søndag normal.

    Det bliver så støvet og beskidt med den hund smiley

    Mvh TT


  • #6   11. dec 2019 Måske en øvelse kunne også være at ”slappe” lidt af, der er ingen, der dør af lidt møj, hist og her. smiley

    For mig lyder det som om at der kunne kommer ”rengøringskontrol” hvert øjeblik, og der må ikke være et støvgran nogle steder.

    Selvfølgelig sviner det at der er en hund, og man skal være lidt mere flittigt med støvsugeren, måske børnenes støvsugning skal udvides til også at omfatte andre områder?

    Hold fast i dine faste træningsdage, og undlad at have andre opgave den aften.
    Hvad omhandler en trænings dag? Er der noget der kan ændres der? Altså hvordan den er planlagt?

    Det kommer til at give problemer, hvis man hele tiden går med dårlig samvittighed, over både det ene og det andet. smiley

    Hvis man gør rent, har man dårlig samvittighed over for hestene og hvis man ride har man dårlig samvittighed over at man ikke gør rent – det er skruen uden ende.

    Og i øvrigt tillykke med det nye job, det skulle vel også give dig en lidt bedre økonomi. smiley


  • #7   11. dec 2019 Min tid er også knap. Jeg har simpelhen fået rengøringshjælp en gang om ugen. Det koster men giver mig tid med børnene og for mig er de det vigtigste. Har ikke meget hjælp fra min mand da han er selvstændig. Så jeg nyder godt af min rengøringshjælp. Så spare jeg på tøj til mig selv osv. bruger mine ting så længe som mulig hestene er ligeglade med mit tøj??

  • #8   11. dec 2019 Karin - Ja jeg er "skadet" fra barn af.. Hjemme lignet Bo bedre til trods for at min mor var dagplejemor.. smiley jeg har ikke dårlig samvittighed over hestene hvis jeg ikke rider.. Men jeg bliver selv i sådan et dårligt humør.. smiley

    Mvh TT


  • #9   11. dec 2019 Hold op hvor gør du meget rent, TT smiley
    Her i lejligheden gør min kæreste og jeg rent torsdag/fredag. Men vi har selvfølgelig også kun 73 kvadratmeter at gøre rent på smiley
    Men sæt da dine unger igang med at gøre rent - og så skru ned for forventningerne. smiley

    PS - angående aftensmad er kl 20 ikke sent. Jeg kommer fra en familie hvor det i høsttiden ikke er unormalt at spise aftensmad kl 22-23 smiley Det er altså også sket efter jeg er flyttet hjemmefra at min kæreste og jeg først har spist ved 21-22 tiden. Jeg står f.eks. først og laver mad nu her. smiley


  • #10   11. dec 2019 Jamen børnene skal jo i seng til ordentlig tid jo smiley

    Mvh TT


  • #11   12. dec 2019
    Skru ned for den skemalagte rengøring og forventningerne til et perfekt hjem. Jeg er ikke vokset op med skemalagt rengøring - men i et hjem hvor mine forældre har prioriteret andet end at det hele skal skinne blankt.

    Der bliver ikke gjort rent på badeværeslet hver uge, eller andet bestemt. Der bliver støvsuget efter behov og i nogle weekender så står den på rengøring i et par timer lidt grundigere.
    Andre gange svinges støvsugeren lige en gang i køkken, stue, gang, badeværeslet om formiddagen.
    Skal der være fødselsdag, fest eller andet får huset en overhaling dagen før.

    Det ligner ikke der er sprunget en bombe i huset men der er ikke cleanet for støv på hylderne og man kan se der bor mennesker som har andet og tage sig til, end og gøre rent og holde det klinisk. Der bor en Golden Retriver så hundehår forekommer eftersom støvsugeren ikke svinges hver dag.


  • #12   12. dec 2019 Dejligt for dig Maria smiley ja jeg kan da en gang imellem hoppe et værelse over en uge, i går da jeg vasket stuen så var der to uger siden sidst da jeg ikke gad forrige uge.. Men jeg har det da bare ikke godt med det.. Jeg er da heldigvis blevet mere afslappet med alderen. Men jeg har det sådan at jeg ikke gider at bruge flere timer på rengøring.. Så derfor har jeg taget et rum hver dag.. Min weekend står på afslapning og hygge, og gider ikke at bruge en weekend på at gøre rent.. smiley

    Mvh TT


  • #13   12. dec 2019 Jeg vil sige, at jeg kommer fra et hjem, hvor min far gjorde rent hele tiden altid. Min far er sådan en, der lige finder støvsugeren frem, når han har en pause og ikke har andet, at gå i gang med. Han kan komme gående, selvfølgelig oprejst, hen over gulvet, se en lillebitte stort set usynlig krumme nede på gulvet (fra sine 190+ cm) for så at bukke sig ned, samle den op og gå ud i skraldespanden med den. Der var ALTID rent i deres hjem. De seneste år, især efter deres trafikulykke, har han skruet lidt ned for alt den rengøring, men han har det stadig med støvsugeren, og kan stadig støvsuge 2-3 gange om dagen.

    Og nu kommer min pointe: Jeg går i den fuldstændig modsatte grøft FORDI jeg kommer fra sådan et hjem.
    Ej, helt rigtigt er det selvfølgelig ikke. Vi bor ikke i en svinesti, men Kasper og jeg sætter os oftere i sofaen og hygger, frem for at gøre rent, fordi vi begge kommer fra sådanne hjem. Vi sætter stor pris på at få slapper af og hygget, og hvis vi er presset på tid, så prioriterer vi afslapning og hygge (eller lang tur med hundene eller en tur ud til Mini).
    Så du kan jo overveje, hvilke værdier du giver videre til dine børn af at gøre så meget rent. smiley


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #15   12. dec 2019 En mulig løsning, som du næppe vil bruge: Ridning er en dejlig hobby. Når du nu skal til at prioritere tid mellem heste og børn, som jeg læser det mellem dine linier, bør du overveje at skippe hestene. Noget kommer det også an på din stresstærskel.

  • #16   13. dec 2019 Jens.
    Jeg kender Karita lidt privat.
    Børnene er ikke i nærheden af at blive skippet.
    Hun er bare en über omhyggelig type - og hun kan tillade sig at slække på fx rengøringsstandarder og andre pligter og stadig have det nydeligt rent.

    Jeg mener i dybeste alvor, at vi mennesker både skal tage ansvar på os - men også kunne lægge det helt eller delvist fra os igen.
    Jeg er fortaler for, at vi øver os i at holde os til det nødvendige, og lægge resten fra os.


  • #17   13. dec 2019 Jens - Hvis du læste hvad jeg skrev omkring træningen, så havde jeg i tankerne at træne når børnene trænet samt den ene torsdag aften hvor de er hjemme (den anden er de hos sin far) og lørdag formiddag. (hvor også de er hos deres far den ene lørdag) desuden så er mine børn ikke særlig interesseret i at "hænge ud med mig" da vennerne osv trækker mere, men selvom de meget af tiden ikke gider mig, er det stadig ekstremt vigtigt for mig at "være sammen" med de. Og min stress terskel bliver MEGET mindre hvis jeg ikke kommer ud at træne. Træningen er hvad der giver mig overskud og glæde. smiley

    Dr Who - psst.. Jeg har ikke fået vasket køkkenet i går smiley smiley

    Mvh TT


  • #19   13. dec 2019 Jeg bifalder!
    Læg opgaver væk. Verden står stadig!

    smiley


  • #20   13. dec 2019 Been there, done that, still there....
    Jeg har, flere gange prøvet at omstrukturere min hverdag, hverdagens pligter og gøremål.
    Mine børn er små og det kan være svært at finde opgaver de formår.

    Når jeg har arbejde, hver dag, man-fre har jeg valgt én ugentlig dag med hovedrengøring.
    For mig er det lettere at holde rent, end at gøre rent. Især når manden her, er på job fra 6-18 inkl. Køretid.
    Jeg har købt en robotstøvsuger - den tager det værste fra hundene - både sand og hår.

    Børnene tømmer opvasker x2 i ugen, sammen.
    Den store tømmer skraldespand 2x
    Værelser rengøre hver fredag.
    Støv, og div lidt dybdegående opgaver fredag.
    Tøj vask og påpladsligning søndag.
    Vi bruger ethelt rugbrød, og to hele pk pålæg, så jeg smører madpakker inden sengetid, og nogle gange til to dage.
    Maden er nem, let at lave. Børnenes livretter.

    Men hver dag, ærger jeg mig over ting jeg ikke når, eller gør, eller glemmer. Jeg håber du finder en løsning - selvom at det er svært.


  • #21   13. dec 2019 Tak smiley jeg har i dag efter arbejde (børnene er ikke hjemme) gået med hunden, ordnet hos hestene, handlet, støvsuget huset, vasket badeværelse, lagt tøj sammen og hængt op og vasket gulv på køkken og gang samt har lige lavet min aftensmad. Nu mangler jeg bare køkkenet (som skulle have været gjort i går) det tror jeg ikke jeg gør i aften.. Nu skal jeg spise, se The Julekalender og Barnaby før hestene skal fodres smiley

    Mvh TT


  • jens c
    jens c Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Svar: 131
    #22   14. dec 2019 Hej Therese F: Forståeligt at du har det svært. Det går ikke for dig i længden. Du har mand, børn, heste og katte, og hvad du ellers har. Du har derved påtaget dig for mange opslidende pligter. Du bør prioritere. Stil dine mange gøremål op på række. Dine kæreste gøremål først. Og fjern gøremål fra bagenden. Du vil undre dig over hvilken lettelse det giver dig!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #23   16. dec 2019 jeg kan godt følge tankegangen om meget rengøring, og skemalægning af rengøring.
    Og jeg kan især godt forstå behovet for rengøring når man har hund - been there, done that.

    Men et stort skrummel, at en semi langhårs hund, så fandt jeg hurtigt ud af at støvsugning 1-2 gange dagligt, kostede mindre tid end støvsugning 1 gang ugentligt.
    Ligeledes lærte jeg også hurtigt at lukkede døre, og indskrænkning af plads til hunden f.eks. ingen hund i børneværelser, soveværelse og badeværelse, minimerede svineriet markant. (Samt klipklapper for ikke at slæbe hår med over alt)

    så min klare anbefaling er, sving støvsugeren meget oftere, også hovedrengøring sjældnere, eller når det virkeligt trænger - også hele huset på en gang, istedet for i etaper.


  • #24   16. dec 2019 AMT - Jeg vil bare ikke bruge en hel lørdag eller søndag på at gøre rent.. Det er kvalitets tid og afslapning med børnene.. Derfor gør jeg lidt hver dag.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   16. dec 2019 du skriver i start indlægget at børnene er ved faderen hver anden weekend, så var det da ikke usandsynligt at gøre det der.

Kommentér på:
Tiden til det hele.. Suk.. Træning hvordan løses det bedst.

Annonce