{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Meroth læderbid? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har prøvet meroth læderbiddet og kan fortælle mig lidt om holdbarheden? Er det let for hesten at ødelægge biddet?
Jeg kan se at der er meget delte meninger om det ;D

Min islænder har desværre en tendens til at trække biddet op til tænderne og gnaver nærmest i det. Uanset hvilket bid og størrelse han har haft.
Men jeg kan ikke helt fornemme hvor “skrøbeligt” dette type bid er? ??

Kommentarer på:  Meroth læderbid?
  • #1   2. jan Jeg har haft mit i halvandet år og brugt det en del. Og må sige, i forhold til jeg virkelig ikke passer godt på mine ting, så er holdbarheden top. Der er ikke en eneste syning, revne eller lignende. Så jeg er meget tilfreds og synes absolut den er pengene værd! smiley
    Jeg har den med kæberem.

• #2   2. jan Min plan var at skule have den uden kæberem.

Men måske det bid kunne sætte lidt en dæmper på hans tyggen smiley han har ikke været super på almindelige bid, på trods af at jeg har prøvet så mange forskellige typer.

Må jeg spørge hvorfor du har valgt et læderbid? ?? smiley

• #3   2. jan Jeg købte det egentlig i sin tid, fordi jeg ville have et “naturligt” look på mine studenterbilleder, og synes det så mega fedt ud.
    Så begyndte jeg at ride min tidligere hest på det, og fandt ud af hun fungerede MEGET bedre på det, hun slappede af på en helt anden måde smiley (hun var en meget rød hoppe)
    Desværre måtte hun aflives og jeg stod tilbage med biddet. Prøvede det så fornyeligt på min nye hest, og ja jeg ved godt det ikke anbefales at bruge det på flere heste da det former sig efter munden, men her er helt samme effekt. Jeg føler en helt anden form for kontrol, og min tygger slet ikke på det. smiley
    Lige pt bruger jeg det som afveksling og for at få hende til at slappe af mest muligt når vi rider. Især på tur tager jeg den, det hurtigt og så behøver hun ikke have trense og alt muligt på smiley

• #4   2. jan Et super godt bid, men man skal selvfølgelig stadig have i overvejelse, at det er læder og der er syninger, så selvom os der rider med det har gode erfaringer og kan anbefale det, så hav i overvejelsen, at vi måske ikke har hest der tygger så meget på bidet.

Men synes da det er et forsøg værd, det er et godt bid og kan måske give din hest ro smiley Bare hold øje med det og plej det ekstra godt.

• #6   5. jan Der er stor forskel på om hestene kan gå med det, syntes jeg.
    Jeg har det med kæberem og de "ældre" heste som førhen var redet med alm bid følte de var ved at tabe det hele tiden og forsøgte at "samle" det op under ridning.
    Min unge hest der imod elsker at have det på. Den går helt roligt og nyder friheden især på tur smiley
    Jeg har også haft mit i 1.5 år og har heller ikke passet godt på det, og det fejler intet.

profilbillede
Kommentér på:
Meroth læderbid?

x