{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  stigbøjlængde
  • #1   8. mar Der er flere måder.

Fx.
    Lidt lidt rundt uden stigbøjler på.
    Lige et par runder.
    Lad benene bliver på plads.
    Løft tæerne. Stigbøjler skal gerne passe i højde med, at dine tæer nu kan nå op på stigbøjlens fodplade ved at du løfter tæerne.

Jeg bruger selv (på dressur eller kombi) hvis jeg skal op i en fremmed sadel, at tilpasse længden til, at jeg kan stikke spidsen af mine fingre ind over stigremmens krog. Stigbøjlens fodplade skal så netop nå min armhule.
    Så passer stigbøjler nogenlunde til min benlængde.

I western kigger jeg på vanlig rytter. Forkorter stigbøjlen. (hvorfor er alle mine venner højere?) Sidder op. Mærker efter. Retter til. Rider. Retter til.
    Eller - sætter den skide rem i hullet der gør den kortest muligt. Det passer chokerende ofte?

• #2   8. mar Tror ikke, der er en måde der passer alle. Jeg rider bedst i lidt kortere bøjler, mens min søster der er 7 cm kortere end mig bruger samme længde bøjler. Så find hvad der passer dig på netop den hest og den sadel. For mig skifter det alt efter hest selvom sadel fx er det samme smiley

• #3   8. mar For mig passer det nogen lunde med at længden at arm=længden på remmene, men derefter passer jeg dem stadig til efter at have redet lidt, hvis de ikke passer helt, jeg mærker det bedst i trav, hvor jeg kan mærke om jeg trækker knæ og hæle op eller treder hælene ned, foden skal gerne være nogenlunde vandret i sålen, så hverken hæl eller tå peger op eller ned.

• AMT
    AMT Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 44 Emner: 127 Svar: 8.906
    #4   8. mar Der er ingen måde som er rigtig Eller forkert, så længe at man tager højde for sadlen støtte, samt egen krop når man justere bøjlelængde

Kommentér på:
stigbøjlængde

x