{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1-årig - aktiviteter?
  • #1   3. apr 2020 Lære den at flytte sig for pres. Gå over enkelte bomme, gå op på en palle (lavet så den er uden huller). Stopsignal. Hvad jeg lige kan komme i tanke om. Ud over vænne den til at de dimser du kan komme i tanke om, så som presenning mm.

  • #3   3. apr 2020 Lære om personligt rum? Du ved, så han ikke vader rundt over dig smiley

  • #4   3. apr 2020 Miljøtræning smiley Plastik, paraplyer, trafik evt... Der er masser af ting smiley Trailer?
    Ikke se det som en begrænsning, men mulighed, frem til tilridning/tilkørsel eller hvad man nu har i tankerne smiley


  • #5   4. apr 2020 Vi lavede agility med vores åring...

    profilbillede
  • #6   4. apr 2020 Alt hvad du kan komme i tanke om at lave fra jorden.

    Jeg gik lange ture med min, også gerne i bakket terræn, det betød at da han skulle tilrides var han ikke bange for hverken at være væk fra de andre heste eller trafik.
    Der ud over lavede vi en masse miljøtræning, proprio træning er også godt så den lærer hvor den har sine ben og det styrker balancen.
    Vi havde et rigtig godt forhold til hinanden og kendte hinanden ud og ind, hvilket var virkelig fedt!


  • #7   4. apr 2020 Du kan lave jordtræning med den og lære den tricks

  • #8   4. apr 2020 Trailer træning er også en god ting at lære dem i en ung alder. Alt for mange heste vil ikke gå i trailer, så det kan klart anbefales at træne i en ung alder.

  • #9   4. apr 2020 Tusind tak!!

    Gemstone Walkin' Horses - det kan han allerede! Men ja, super vigtigt


  • #10   4. apr 2020 Min på 1,5 laver miljøtræning, jordarbejde eller går tur, 1-2 gange om ugen. Hun elsker at komme med ud og lave noget, og at se noget nyt, så jeg prøver så vidt muligt at udnytte hendes nysgerrighed, fordi jeg tror på, det gør det nemmere at introducere hende for nye ting, når hun bliver ældre. smiley

  • #11   4. apr 2020 Den åring jeg kender skal indkøres, men tænker det kan være fint til alle heste.
    Greben bliver holdt langs siden på hende, så det imiterer skaglen (hedder det det ?)
    Vi har forskellige ting bag hende som vi Taber, så hun ikke bliver bange for ting bag sig.
    Hun skal snart tilvænnes til tømme køring.
    Kommer med en ældre tryg hest ud på tur.
    Får diverse poser, pressening og andet let på ryggen.
    Kommer på træk ture alene.
    Lærer at være i stallen alene
    Lærer at læsse sig selv på trailer.


  • #12   5. apr 2020 Jeg har et spørgsmål til jer der opfordrer til at gå tur med dem.

    Var jeres slet ikke bange for at blive taget væk fra flokken?
    Hvad havde i på dem når i gik?

    Har i oplevet hesten prøvede at løbe fra jer, for at komme tilbage til flokken?


  • #13   5. apr 2020 Min var aldrig ked af at komme væk fra de andre, han havde mig og var ellers enormt nysgerrig og ville hellere ud end hjem smiley

  • #14   5. apr 2020 hov og jeg gik med ham i alm grime eller rebgeime og alm trækketov

  • #15   5. apr 2020 Vi går med grime. Rolig og nysgerig ud. Har travlt når vi går hjem

  • #16   5. apr 2020 Vi går i grime eller rebgrime. I starten var hun ikke så glad for at forlade flokken, men vi startede med bare at tage hende ind i stalden og strigle, give godbidder og hygge, og senere ud på banen og lave jordarbejde/miljøtræning. Nu kommer hun farende for at komme med ud, og efterlader gerne flokken. smiley

  • #17   5. apr 2020 Nadia, Maria og Tina:

    Jeg bruger også rebgrime og langt trækketov nogen gange longe.
    Jeg kan godt tage min lidt væk fra flokken.
    Men bliver han bange eller flokken kalder efter ham. Så kan han ikke stoppes i en rebgrime og jeg vil af samme grund slet ikke gå tur med ham pt.
    Han bliver 3 her om lidt.

    Der skal selvfølgelig bare en masse træning til. Men jeg er bare så imponeret over at så mange af jer ingen problemer har med at trække med jeres. smiley


  • #18   5. apr 2020 ISRH: Jeg startede jo også med Fancy da han var lille føl han var med i ridehallen med mor, hvor vi lavede alt muligt og hvis jeg red tur gik han med de andre på folden.

    Men Jeg har altid brugt meget tid sammen med ham og ofte var det som om han hellere ville være sammen med mig end de andre heste.
    Så jo jeg har i hvert fald haft det nemt.


  • #19   5. apr 2020 Maria:

    Dejligt at høre! I har fået skabt jer et godt bånd og det er mangler der stadig hos os endnu smiley


  • #20   5. apr 2020 Det eneste råd jeg kan give der, er brug en masse tid sammen med ham, ikke nødvendigvis væk fra de andre heste og så kom gradvis på afstand af de andre, til at starte med i kort tid og stadig hvor de andre heste kan ses, jo mere tid du bruger med den, jo større vil tilliden blive og du ender med en hest som har mindst lige så meget lyst til at være sammen med dig som de andre heste og brug en masse ros når det går godt.
    Begynder den at blive urolig og utryg så går det for hurtigt for den og du må gå et eller flere skridt tilbage.


Kommentér på:
1-årig - aktiviteter?

Annonce