{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
291 visninger | Oprettet:

Hms/jordtræning. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.

Det er ved at være længe siden jeg har postet noget herinde.
Jeg søger noget inspiration til jordarbejdet og træning af min islænderhoppe Flóa.

Flóa er 15 år gammel og har on/off igennem hele hendes ridekarriere skiftede imellem at være en fantastisk lækker tur og stævnehest, til det vildeste rodeo-dyr.
Hun er undersøgt i hele kroppen uden anmærkninger.

Nu efter 2 år som en rigtig stjernehest, begynder hun igen at smide sin rytter af. Så hun får en pause, til lysten kommer tilbage.

Men jeg savner noget træning fra jorden, noget inspiration vi kan arbejde på smiley
Lidt tricks, og step by step, hvordan vi lære dem smiley

Kommentarer på:  Hms/jordtræning.
  • #1   22. maj Jeg kan varmt anbefale dig at kigge nettet, blandt andet YouTube, igennem for Straightness Training og Academic Art of Riding smiley

Der er rigtig meget at komme efter til jordtræning smiley

• #2   22. maj Man kan lære rigtig mange ting på nettet, men jeg kan altså virkelig anbefale undervisning - også selvom det er til longe og andet jordarbejde. Et er hvad man ser på en video, noget andet er når man står med sin egen hest, som har sin egen måde at reagere på.
    Selv arbejder jeg pt rigtig meget fra jorden med min, da der er nogle issues under ridning, som jeg med fordel kan løse en del af fra jorden. Jeg elsker stadig at have min underviser med der. Mit longearbejde er mindst lige så vigtigt som ridning, og der er så mange ting man kan arbejde med der, som kan forbedre ridningen. Jeg synes virkelig det er en skam dem der bare bruger longe til en rytterfri dag, hvor de bare kan stå for enden af tovet og gå rundt i en cirkel. Der er SÅ meget mere i det, hvis man gør noget ud af det smiley
    Selv får jeg underviser af en BBH instruktør, og elsker den måde de nørder på. Det passer lige til mig smiley

• Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 32
    #3   22. maj Jeg kan kun anbefale straightness training - har selv betalt for adgang og synes det er så inspirerende og fedt smiley

• #4   26. maj Jannie
    Hestens kropssprog og jordarbejdet generelt har jeg helt styr på, jeg har arbejdet med virkelig mange projektheste igennem årene, så jeg har meget let ved at læse og forstå hestene.
    Men en underviser i klikkertræning kunne være en hyggelig ting og forsøge mig med smiley

Kommentér på:
Hms/jordtræning.

x