{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Genoptræning - styring af interval {{forumTopicSubject}}

Jeg er endelig nået det punkt hvor jeg må begynde at trave.

Men men... Jeg skal i starten trave 2 minutters intervaller på stor volte. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal administrere dette.

Derfor vil jeg høre om der er nogle herinde, som har en god idé eller selv har været i situationen og fandt en god idé? smiley

PS at sætte en alarm på telefonen går ikke, da min hest pt er meget frisk og spooker samt der ofte er andre heste omkring os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning - styring af interval
  • #1   1. okt 2020 Køb et stort men billigt vægur.
    Hæng det et synligt sted.

    De hundrede kroner hos Tiger eller lignende er givet godt ud.


  • #2   1. okt 2020 Det er også det alternativ jeg har pt, men det fungere bare ikke helt på udendørsbanen ??

    Vi har heldigvis et kæmpe ur i ridehallen smiley


  • #3   1. okt 2020 Kan du ikke få lov til at hænge uret derude mens du rider, og så tage det med ind bagefter?

    Alternativet er jo et billigt armbåndsur.


  • #4   1. okt 2020 Jeg har et armbåndsur med stopursfunktion. Jeg starter det når jeg rider og holder øje med tiden der. Så ved jeg at jeg fx skal skridte i 30 min, trave i 2 min, skridte 2 min osv. Men nu er min hest også så kold i røven, at jeg kan lave næsten hvad som helst på ryggen af ham uden at han bliver bange for det.

  • #5   1. okt 2020 Merete: jeg har også overvejet om jeg skulle ud og købe et nyt ur smiley
    Min er normalt også forholdsvis cool, men at tvinge en travhest til ikke at trave i over 2 måneder er bare lidt for meget for hende. Da jeg i går satte i trav fik jeg det også med lidt hop mv ??


  • #6   1. okt 2020 Jeg har et Casio F-91W, som jeg vidst nok gav et par hundrede for. Den har ur, stopur og alarm. Den bliver brugt hver dag og er rimelig nem at aflæse (jeg strammer den ofte et hul hvis den skal være rigtig nem at aflæse).
    Det er da en billig løsning.

    Jeg har god erfaring med at købe herfra: https://www.watchshop.com/ de har en del forskelligt, ok søgefunktion og fine priser. Det tager dog en uges tid med levering.


  • #7   1. okt 2020 Jeg har en yderst god tidsfornemmelse. Jeg har langt hen ad vejen ramt tæt på de to minutter uden brug af noget. Jeg har så også genoptrænet to gange og står over for en tredje, forhåbentlig sidste gang.

    Men det kan du jo ikke bruge til noget!

    Jeg har gennem hele forløbet brugt Equilab til at se hvad jeg har lavet og kan der i se hvad jeg har redet. Hvor længe har jeg travet samlet og hvor ens er hver travsekvens (har jeg ramt de to minutter godt nok)

    I anden genoptræning brugte jeg mere at tælle omgange end at tælle minutter til at starte med, da jeg i starten slet ikke travede to minutter ad gangen. Da jeg begyndte at skifte volte i trav gik jeg meget op i at det så var ens på begge volter. Jeg mener at det passede med halvanden volte til hver side og en enkelt skråt igennem. Men det er ca et halvt år siden jeg sidst var i gang, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det var


  • #8   2. okt 2020 Du kender hendes trav og ved Ca hvor stærkt hun traver. Du kan jo selv løbe i hendes tempo og se hvor mange runder du kommer rundt på 2 minutter smiley Til trods for at Tindur var frisk, fik jeg altid stillet tlf alarm til at bipe når jeg genoptrænet og skulle finde ud af hvor mange runder det var smiley er det en 20x40 tipper jeg fire runder smiley

    Mvh TT


  • #9   2. okt 2020 TT: Den anden dag var hun så frisk så vi endte i galop efter et semi bukspring og min plejer ellers ikke at vælge galop frivilligt ?? så i starten tør jeg simpelthen ikke sætte alarm til.

    Men at tage tid på hvor mange omgange jeg kan nå, som du forslår, eller simpelthen have øje på et ur hele tiden må vist være løsningen medmindre jeg skal ud og bruge penge på et helt nyt ur smiley


  • #10   2. okt 2020 Jeg tænker også at det "nemmeste" er at finde ud af hvor mange runder 2 minutter er, som også er foreslået.
    Det er selvfølgelig ikke helt præcist, men det er vel også okay.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 208
    #11   2. okt 2020 Få en til at tage tid på hvor mange sekunder en omgang på stor volte tager - og så er det jo bare at tælle runder og lægge sekunder sammen.
    Hvis din hest bevæger sig 200 m/min i trav, vil en omgang på 20x60 bane tage knap et minut, så tænker det bliver en overkommelig opgave - om ikke andet, så til du når til at sætte intervallet op... smiley


  • #12   2. okt 2020 Tæl til 120 - et tal pr. sekund - og voila!

  • #13   6. okt 2020 Faldt lige over dette ur - det er nok et godt alternativ, hvis du ikke gider at tælle smiley

    https://hjortnaes.dk/templates/product.asp?ProductGuid=3463&gclid=EAIaIQobChMI8LHd8Nqf7AIVSbDtCh18lAlVEAQYASABEgI5hPD_BwE


Kommentér på:
Genoptræning - styring af interval

Annonce