{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Ride i skoven med andre {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en 6-årig vallak, som er rigtig nem at have med at gøre, når man rider ham alene i skoven. Han stopper, så snart man beder ham om det, og der skal næsten intet til, desuden hænger han ikke på tøjlen eller stikker af.
Det gælder desværre ikke, når jeg rider sammen med andre. Der hænger han uafbrudt på tøjlen, trækker meget på den anden hest eller prøver at overhæle den anden hest. Af denne grund har jeg reddet meget alene, da jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere det. Han stikker ikke af, men det er heller ikke rart at ride ham. Jeg har overvejet at spørge nogle andre på gården, hvor han er opstaldet om hjælp, da de har mange års erfaring. Derudover får jeg undervisning i næste måned, hvor jeg kan spørge min underviser, hvad jeg skal gøre, når han opfører sig sådan. Det gør mig virkelig ked af det, da han betyder rigtig meget for mig, og jeg gerne vil have det til at fungere.

Så er der nogen herinde der har oplevet noget lignende eller har nogle råd? Mange tak på forhånd.

Kommentarer på:  Ride i skoven med andre
  • #1   27. dec 2020 Min kan godt gøre det samme - dog ikke så slemt som det tidligere har været. Jeg sørgede for, at øve, at ride med andre. Først med en anden rolig hest, senere med to osv. Jeg øgede først antal, når han havde gået afslappet et par gange. Det kan stadig forekomme, men slet ikke i samme grad og det er til, at stoppe. Hos Santana er det specielt slemt ved små ponyer eller islændere - da de tager meget hurtigere og mindre skridt smiley
    Held og lykke med det smiley

• #2   27. dec 2020 Prøv at rid med en rolig hest, temprement smitter fra hest til hest smiley

• #3   28. dec 2020 Min pony har tidligere gået jagter og ponygalop, så da jeg fik ham hjem, kunne jeg slet ikke ride i skoven med andre. Hvis han var bagerst, kæmpede han for at komme forrest, og hvis han var forrest, kæmpede han for at øge afstanden til hesten bagved. Jeg red alene i skoven i et halvt år for at gøre ham tryg ved det, og derefter begyndte jeg at skridte ture med andre heste. Turene foregik kun i skridt for lange tøjler, og min pony begyndte hurtigt at slappe af. Så begyndte vi at trave stille og roligt, stadig for halvlange tøjler og bagerst. Nu kan vi ride i skoven med andre i alle gangarter både forrest og bagerst.

Så prøv at finde en, som kunne have lyst til at skridte nogle gode ture med dig smiley

• #4   29. dec 2020
    Det gør min også - men det er hvis jeg er bagerst.
    Det fungere ikke, hvis hun skal gå bag ved andre heste, som går langsommere end hende. Så jeg har bare lært, at det fungere bedst at hun er foran. Men hun er også eminent foran, da hun er stabil i tempo og ikke stopper op 117 gange.

Kommentér på:
Ride i skoven med andre

x