{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Anbefal dressurgjord {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg lavede for et par måneder siden med ca. samme indhold, hvor jeg fik en masse gode råd på længden af min gjord og jeg valgte at beholde den gjord jeg havde.

Men nu er der så kommet revner i denne og jeg skal have en ny, da den niver og giver damen sår.

Så hvilken gjord kan I anbefale der kan fåes i minimum 55 cm og som ikke koster over 700 kr.?

Selv har jeg tænkt på BOT dressurgjord med elastik:
horze.dk/dressurgjorde/back-on-track-dressurgjord-elastisk/310983.html#color=BL&gclid=Cj0KCQiArvX_BRCyARIsAKsnTxPajgigdW0NtGcKyFbw4KI6JcfPwwtzbJf_XodiepXgeSjY3SkAkEsaAi7xEALw_wcB

Kommentarer på:  Anbefal dressurgjord
  • #1   12. jan Jeg har brugt en helt alm. neopren gjord til alle mulige slags heste i over 25 år - har aldrig oplevet sår, slid eller at der ikke var plads. Af og til har jeg brugt en lædergjord, men kan absolut bedst lide den neoprene og de fås både med og uden elastik.

• #2   12. jan Den jeg har nu er neopren og jeg har egentlig også været glad for den. Men at den knækker og gnaver efter at have været i brug i 3 år er jeg ikke tilfreds med.

Derudover vil jeg gerne have en der giver en smule albuefrihed, da jeg har en hest med meget store forbensbevægelser i og med hun er en travhest.

• #3   12. jan Prøv og hør Maria Madsen og du må prøve hendes smiley den er vildt lækker

• #4   12. jan Susanne: Det vil jeg lige prøve smiley

Det er meget rart at prøve tingene inden man skal bruge en mindre formue på det.

• #5   12. jan Hængemulen, har aldrig været ude for at min neopren gjord knækker. Har lidt svært ved at forestille mig det, har du evt. et billede? Der er også god albuefrihed i mine, hvilket er et krav da mange arabere har ringe albuefrihed.

• #6   12. jan Lisette: Jeg har desværre ikke et billede og jeg opdagede det også kun fordi min hest begyndte at miste hår i gjordlejet. Men kanten af min gjord er simpelthen begyndt at knække flere steder. Og de steder den er knækket er den ret skarp.

Men jeg har besluttet mig for det skal være en i læder uden nylonforstærkning efter jeg tog en snak med hestens behandler. Neoprengjorde har åbenbart en tendens til at lægge ekstra tryk på brystbenet på grund af at de er forstærket med nylon, som krydser der. Og min hest har nemlig problemer med låsning i brystbenet.

• #7   12. jan "låsning af brystbenet" er en populær betegnelse for "inverted rotation" (forkert rotation) af ryghvirvlerne, som opstår mellem T9 og T14 ca. Der findes rent biomekanisk ikke noget der hedder låst brystben, drejet brystben o.lign. da brystbenet er ophængt via muskler og ligamenter og ikke kan låse som sådan. Men ryggens rotation påvirker hvordan musklerne i brystslyngen sidder og arbejder, derfor er det i ryggen og specielt i ovennævnte område man skal rette skævheden/låsningen. Gjorden tydeliggør blot at der er et problem, men den er ikke skyld i det og den retter det heller ikke smiley

• #9   14. jan Team Bøgh: Jeg har lige snakket med Sofie fra Equiscout og jeg skal prøve den gjord på hende en af dagene ?? den ser vildt lækker ud.

• #10   14. jan Den er så lækker at røre ved smiley Jeg skal selv hav den nu her, når jeg får løn (fattig studerende smiley )

Kommentér på:
Anbefal dressurgjord

x