{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale nyheder fra Viborg
Hvis du ønsker at læse lokale nyheder fra Viborg, kan du læse mere på vores-viborg.dk - læs som alt der rør sig i byen.
Kommentarer på:  Springe på tung hest?
  • #1   10. feb 2021 Hmm.. har du løssprunget den?

  • Emilie K
    Emilie K Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 4 Emner: 8 Svar: 6
    #2   11. feb 2021 Megan:)
    Jeg har sprunget på den ca 20 cm men den har ikke lige den bedste balance henover springene??


  • #3   11. feb 2021 Det er vel ikke anderledes for en tung race end for en let race? Det kræver at hesten er klar til opgaven - altså har kondition og balance til at springe. Det gælder for alle heste smiley



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   11. feb 2021 Er det samme hest du beskriver i dit andet emne, omkring manglende balance? smiley

  • Emilie K
    Emilie K Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 4 Emner: 8 Svar: 6
    #5   13. feb 2021 AMT:
    nej det er ikke samme hest.


  • #6   13. feb 2021 jeg er ved at lære min frieser på snart 5 at springe, det er noget andet end et varmblods dyr, han er godt nok lidt tungere at få rundt smiley Det kræver balance og styrke, jeg har løssprunget meget og det giver hesten mulighed for selv at komme over springet uden at man selv bringer den ud af balance. Jeg har også brugt løsspring til at vurdere hvor hestens svage sider er og bruger det til at se hvor jeg skal sætte ind. F.eks. tempo min kan nærmest gå i stå over springet og stoppe lige bagefter så der er arbejdet med at tænke fremad uden den skal piskes igennem hvor jeg før har oplevet dette problem med de tunge heste jeg har sprunget igennem tiden (så mange er det heller ikke).

  • #7   15. feb 2021 Jeg ville træne meget meget små forhindringer sat op som gymnastikspring i ikke for lange serier ad gangen. Det er også godt for ryggen. Men derudover, så ride en masse ture på forskelligt underlag og ride noget god dressur, så hesten får trænet sin krop og bliver mere bevidst om, hvordan kroppen bruges og hvor hesten sætter benene osv.

Kommentér på:
Springe på tung hest?

Annonce