{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Lokale historier fra Støvring
Vi giver dig de bedste, lokale historier fra Støvring på VORES Støvring

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For gammel eller ikke
  • #1   14. maj 2021 Det er ikke dåbsattestens alder, men benene.

    De gamle har bedst af regelmæssig motion.
    Det, som de allerede er i form til, tåler de.
    Øges krav skal man øge krav langsommere på ældre heste - skader heler meget langsommere op.


  • #2   14. maj 2021 Jeg red engang en rideskolehest, Asa, der førhen havde sprunget over støtten-højde. Hun var, så vidt jeg husker, 28 og hun elskede stadig at springe. Jeg nåede kun et par gange, men hun havde stadig springtimer med elever. Nu er det mange år siden og før jeg vidste meget om hestes velbefindende, men jeg husker det som hun virkede glad for det. Så det kommer helt an på hesten og om den kan holde til det/vil det.

  • #3   14. maj 2021 på min gamle rideskole havde vi flere elevheste/ponyer på over 20
    og nogle på over 30
    jo ældre de var jo mindre måtte de springe. tror ikke at dem på 30+ sprang.


    se på hesten.
    det er nok det nemmeste svar.


  • #4   15. maj 2021 Jamen som de andre siger, hestene skal nok sige fra (forudsætningen er at man kan læse hesten jo) også er det den man skal gå efter smiley Vi rider på tur sammen med en ældre Herre en gang imellem. Han kan sagtens holde til 19 km i friskt tempo så længe der er skridt pauser, men han kan ikke holde til 8 km i træk i trav og galop ligesom min unge nu er ved at ligge på smiley så hun mærker hvad hendes gamle Herre kan holde til og det samme kan du smiley

    Mvh TT


  • #5   16. maj 2021 Jeg ville aldrig springe på en hest med den alder. Min afdøde pony var tidligere springhest som sprang 110 på bane, men stoppede i en alder af 22-23 fordi han ikke kunne klare det mere.
    Men selvfølgelig hvis benene er i orden og den synes det er sjovt, så bliv endelig ved smiley


  • #6   16. maj 2021 Hvis det bare er for at hyggespringe et par spring en gang imellem, så skader det vel ikke noget.

    Men hvis det er for at du vil til at springe baner og stævner og alt muligt, så kunne du måske finde dig en yngre hest at springe på.

    De to gamle øgler jeg har skal sgu ikke springe længere, de er 21. Med sådan en alder er der ikke så meget tid til at hele skader, hvis sådanne skulle opstå, og genoptræning bliver ikke nemmere med alderen. Nej, jeg vil ikke springe på mine to gamle drenge, for så ved jeg godt, at hvis der sker noget, så er daka den eneste udsigt.




  • Emilie K
    Emilie K Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 4 Emner: 8 Svar: 6
    #7   27. maj 2021 det er en blandingspony og hun syntes det er vildt sjovt så derfor ville jeg spørge hun elsker det og er tidliger springhest og har aldrig haft en skade. så det er kun enkeltspring på MAKS 50 cm

  • #8   27. maj 2021 Emilie K
    Det kan du sagtens. Det gjorde jeg også med min på 24 smiley


Kommentér på:
For gammel eller ikke

Annonce