{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest kampsveder af ingen ting
  • #1   3. jun 2021 Klippe den...

  • #2   3. jun 2021 Bliver hun hidsig eller stresser?
    der kan være mange årsager til at hun sveder, alt fra for meget pels, dårlig form til noget mere kritisk som sygdom.
    Så se om du kan finde ud af om hun stresser, ikke har fældet eller er i dårlig form, er det ikke en af de tre, så ville jeg spørge dyrlægen, evt. få taget blodprøver.


  • #3   3. jun 2021 giv den elektrolytter...
    Ser det ikle som noget negativt den sveder


  • #4   3. jun 2021 Hvorfor sveder den?

    Er det for meget pels? Jeg ville på denne årstid overveje at strigle ekstra og give B vitamin / mikrovital - ellers klippe, hvis vi ikke var så tæt på sommerpels.
    Er det dårlig kondi - der er en vej frem. Træning. Fx gå ture, med dig på jorden, hvis kondi er meget dårlig, eller du bare ikke synes skridt på ridebane er super spændende. Skridt ture fra ryg, korte intervaller af trav, som du gradvist gør længere.
    Er det nervøs hest - nogen sværger til magnesium og andre mineraler - jeg er fan af at se mellem ørene. Gerne rytters øre, undervisning kan være en rigtig god vej frem her. Dels fordi rytter bliver bedre = mere tryg = mere selvsikker, dels fordi man via ridning lærer en del om at styre sine myldretanker, være nærværende...
    Osv.
    Hvordan du kommer videre, afhænger af hesten...


Kommentér på:
Min hest kampsveder af ingen ting

Annonce