{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Yeeees ! Endelig lykkedes det! :D {{forumTopicSubject}}

Wee, nu har jeg trænet Lotti fra jorden i 4-5 måneder et par gange om ugen. Hun har altid været meg "stædig og fornem" altså hun var bare ligeglad med mig.

Så idag trak jeg hende ud, og jeg skulle til at gå hen til hende sætter hun i trav på en volte rundt om mig, og jeg tænker waauw, det må jeg udnytte, så jeg holdt, øjenkontakten, og gjorde mig lidt bred, så hun gik ud på en større volte, og slikkede sig hele tiden om munden. Hun gik 3 runder, og så stoppede jeg mens det gik godt. Endelig kan jeg se tilliden fra hendes side. Det er bare så skønt, for vi har trænet hårdt i så lang tid.

Og jeg er på grænsen til at droppe dressuren, for at konsentrære mig om hesteforståelsen, for jeg ender altid med at blive aggresiv i dressuren, når det ikke vil lykkedes. Det er bare som om, at jeg har tålmodighed til det uendelige i træning fra jorden, og i dressuren har jeg en meget kort lunte, og det ender tit med at gå ud over Lotti. Det føles bare ikke rigtigt i dressuren, men alligevel ved jeg ikke om jeg vil stoppe helt.

Synes i jeg skulle droppe dressuren?


Kommentarer på:  Yeeees ! Endelig lykkedes det! :D
  • #1   30. sep 2007 b´nej det syntes jeg ikk

  • #2   30. sep 2007 nej!

  • #3   30. sep 2007 Jeg syntes du skal ride lidt dresur men mske ikke tænke sådan på stævner, og så bare ride sådan den bruger sine muskler rigtigt:)

  • #4   30. sep 2007 Neej.
    Du kan jo bare fx. tag et kvarters dressur & så øve fra jorden !


  • #5   30. sep 2007 Hvor dejligt! smiley
    - Nææ, det syntes jeg egentlig ikke. Du kan sagtens ride dressur, bare stop mens legen er god. Så udvid din træning fra jorden ldit, så du måske træner det 4-5 gange om ugen og så rider dressur de andre dage du er ude ved hesten smiley


  • #6   30. sep 2007 Det er jo hva du mest hælder til .. Hvis du bliver sur osv. når du rider dressur skal du enten lære at slappe meget af eller bare helt droppe det.. vi kan jo ikk rigtig sige til dig hva du skal gøre, det er jo dig selv der bestemmer og hva du hælder mest til burde du også gøre..

  • #7   30. sep 2007 Ja det synes jeg du skal - rid det som dit temperament er til - om det så er skovture - western - eller bare hygge og nusseri... Det gør jeg - og jeg kan kun give dig ret i at det er en fornøjelse at se hestens opmærksomhed. Kig i mit album -... så ser du hvad vi laver.. :o)

  • #8   30. sep 2007 ' tja, jeg ville nok føle hvad jeg synes var mest rigtig for mig og min hest. Prøv at skridte nogle ture, og træn fra jorden , så din hest stadig bliver rørt, men i ikke får de der dumme oplevelser. Måske stop med at ride dressur til i forstår hinanden , og har det godt med at træne. Så kan du stille og roligt starte op på dressuren i gen. Måske skridt for, dressur i 5 min. Hvis du bliver det mindste hoppe du af og træner det i er bedst til fra jorden. Så du vender det til noget positivt. Og derfor slutter rart, så¨hverken dig eller hesten får den der Øv følelse. For den er sku ikke rar.

    Ved ikke om du kan bruge mit råd til noget smiley Men jaah ;p


  • #9   30. sep 2007 Jeg syntes det er en beslutning som du selv skal træffe..

    Jeg rider også mest rundt i grime og træner lidt anderledes, fordi at jeg bare lige pludselig ikke syntes det var sjovt, at ride alm. dressur længere. Cassie var svær at styre, det var hårdt at ride fordi man skulle bruge så mange kræfter, også gad jeg bare ikke ride hende 'til-bidet' med tøjlerne længere. Det var jo ikke fordi at jeg kunne eller kan lære hende at være styrbar som i alm. dressur, men jeg havde bare mere lyst til at ride bidløs med målet om engang at kunne ride uden udstyr.. Det er sådan <i>jeg</i> syntes det er sjovt at være sammen med min hest på - og det syntes jeg er det vigtigste..



Kommentér på:
Yeeees ! Endelig lykkedes det! :D

Annonce