{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knælåsninger
  • #1   15. jul 2021 Milan havde det som unghest. Han gik i løsdrift til han var to år og den første vinder i boks var værst. Han låste på skift i begge bagben med Maks en måned imellem. Året efter skete det stadig, men meget mindre. Jeg havde sat hans træning op hen over sommeren og det virkede.

    Fra han var fire mærkede jeg intet til det


  • #2   15. jul 2021 Min hoppe har lidt af knæskalslåsninger i alle de snart 10 år, jeg har haft hende. Har snakket med flere dyrlæger om det, men pga. graden (hun har det i meget lille grad), så skal der ikke gøres noget ved det. Min hoppe har gået i løsdrift stort set alle de ti år, og jeg hsr redet meget i terræn på hende. Desværre er det ikke lykkedes at træne væk. Men hun er heldigvis ikke rigtigt påvirket af det.
    Da hendes føl var få dage gammel fik jeg en video af, at hans ene bagben også låste. Det gjorde det i en periode en gang i mellem, men jeg har ikke set det i mange måneder nu. Han går også i løsdrift og har leget meget med de andre heste, så om det er trænet væk eller om han er vokset fra det, det ved jeg ikke.


  • #3   15. jul 2021 Hvordan har i trænet jer bedst ud af det

  • #4   15. jul 2021 Min 4-års låser også, han startede da han var 2 år - han låser flere gange dagligt, men kan nemt "låse op" igen ved bare at lægge vægten bagud. Han har altid boet i løsdrift (har selv avlet ham).

    Da han var i tilridning gjorde han det stort set ikke, så jeg håber han gror fra det i takt med han får flere muskler. Pt går han med kilesko bagtil og det hjælper meget. Min dyrlæge vil helst ikke operere sålænge han ikke "sidder fast" og han kan sove både stående og liggende uden problemer.


  • #5   16. jul 2021 Jeg red engang en hest som af og til fik knælåsning når jeg løftede bagbenet for at rense hove, i den situation hjalp det bedst at bakke hesten. Ved selvfølgelig ikke hvor slemt det er ved din hest, men måske det vil hjælpe

  • #6   17. jul 2021 Hun låser ofte især ved vrid eller når hun drejer. Det er ubehageligt at se på.

  • #7   18. jul 2021 Jeg har haft en hest med knælåsning, den fik svejst en lille forhøjning på bagskoene som ung og fungerede super fint med det - efter den blev ældre og stærkere kunne den gå med alm bagsko smiley

  • #9   24. jul 2021 min prins havde store problemer med det men er trænet fuldstændig væk nu

  • #10   30. jul 2021 min veninde købte en shetlænder med knælåsninger. løsdrift var svaret på problemet. så snart hun kommer på boks så låser hun i knæene. Men går hun i løsdrift så er der ingen problemer. smiley

  • #11   30. jul 2021 Problemet er at omtalte hest går i løsdrift

Kommentér på:
Knælåsninger

Annonce