{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillid og jordtræning
  • #1   9. okt 2021 Tillid kommer ikke af øvelser, men af forudsigelighed og lydhøre.

    Nu har jeg ikke set dig omgås heste, så jeg skriver du fra en general betragtning.

    Du skal sørge for der er sammenhæng i mellem dine ubevidste signaler som energi og entention. Hestene er mester i at aflæse disse signaler, og vi mennesker er ufattelig dårlige til at bruge disse signaler.

    Du skal observere dig selv, hvad fortæller dit nervesystem, din energi, din entention, og at disse signaler i den samme situation ATID er de samme.

    At din grundtilstand er MEGET rolig, så du kan ændre disse signaler efter behov.

    En “øvelse” er at lære din hest at stå stille uden at være bundet (kun hvis du er alene i stalden, eller nøjes med at binde i ET tov. ( 2 tove tager alt frihed fra hesten)

    Her skal hesten være nærværende, følge med i hvad du laver. Den skal ikke bare stå og glo fraværende ud i luften.

    Dette kræver at du er nærværende og mentalt stillet ind på din hest, og er opmærksom på hvilke signaler hesten siger.

    At man kan få den ro både i sig selv og hesten, så hesten kan stå roligt uden at være bundet, og samtidig nærværende, giver en del på den gensidige forståelse.

    Dernæst lyt til hesten, lad den få medbestemmelse, hvis du altid trumfer din vilje igennem, for du en nikkedukke i stedet for en ven.


  • #2   11. okt 2021 Tillid bliver bygget over år smiley Hesten har brug for at erfare at kan stole på dig. Det tog mig flere år at bygge den "trust" med min gamle pony. Vi gik gennem ild og vand sammen.
    Jordøvelser er hyggelige, og din part vil helt sikkert synes om dem hvis du gør det rigtigt. Alting har jo en begyndelse smiley Selv deltog jeg på et agility-hold med min pony smiley


Kommentér på:
Tillid og jordtræning

Annonce