Hest 'bider' i bidet {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg har en rigtig skøn islænder vallak, der lige nu går med et myler Kombinationsbid (tredelt). Problemet er så bare at han er begyndt at gå lidt for dybt med det bid.
Det skal lige siges at han også gør dette selvom der næsten ingen tøjlekontakt er. Hvis jeg prøver at ride ham mere frem til fortil, så har det enten ingen effekt eller han tror han skal tølte.
Min træner anbefalede så at jeg skulle prøve et todelt bid, men det går han og 'bider' i, hvilket man både kan høre men også mærke. Det føltes egentlig lidt som om han holder fast i det og så slipper??
Det problem oplevede jeg også med det bid han gik med, da jeg købte ham. (tredelt bombers bid)
Har efterhånden prøvet nogle forskellige bid fra forskellige hesteejere, hvor min står, men intet fungerer.
Det eneste bid som han ikke bliver urolig i munden med, er hans nuværende bid.
Nogle råd?
Tak på forhånd
okt 2022
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
Og så evt. se om det gør en forskel, hvis bidet bliver rykket lidt op, eller ned.
Det kunne godt lyde som om, at det enten er for langt, eller ligger et forkert sted i hans mund.
Hvis det ikke virker, så prøv med andre trenser, og få en dyrlæge ud, der kan få kigget på hans tænder
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 18
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 86 Heste: 5 Svar: 186
Hest 'bider' i bidet