{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
232 visninger | Oprettet:

Hest 'bider' i bidet {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en rigtig skøn islænder vallak, der lige nu går med et myler Kombinationsbid (tredelt). Problemet er så bare at han er begyndt at gå lidt for dybt med det bid.
Det skal lige siges at han også gør dette selvom der næsten ingen tøjlekontakt er. Hvis jeg prøver at ride ham mere frem til fortil, så har det enten ingen effekt eller han tror han skal tølte.
Min træner anbefalede så at jeg skulle prøve et todelt bid, men det går han og 'bider' i, hvilket man både kan høre men også mærke. Det føltes egentlig lidt som om han holder fast i det og så slipper??
Det problem oplevede jeg også med det bid han gik med, da jeg købte ham. (tredelt bombers bid)
Har efterhånden prøvet nogle forskellige bid fra forskellige hesteejere, hvor min står, men intet fungerer.
Det eneste bid som han ikke bliver urolig i munden med, er hans nuværende bid.
Nogle råd?
Tak på forhånd

Kommentarer på:  Hest 'bider' i bidet
  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #1   26. jan Jeg ville måle hestens mund, og sikre mig at bidet er den rette længde.
    Og så evt. se om det gør en forskel, hvis bidet bliver rykket lidt op, eller ned.

Det kunne godt lyde som om, at det enten er for langt, eller ligger et forkert sted i hans mund.

Hvis det ikke virker, så prøv med andre trenser, og få en dyrlæge ud, der kan få kigget på hans tænder smiley

• #2   27. jan Har forsøgt med 3 forskellige trenser. Alle de bid jeg har forsøgt mig med er 11,5. Inklusiv det bid han går godt med. Har fået hjælp af andre i forhold til hvor bidet skal ligge i hans mund, så tvivler på det er der problemet ligger. Men ellers må jeg lige hører min træner igen. Tak!

• #3   27. jan Jeg havde samme problem med min hest på et tidspunkt. Det hjalp da jeg i en periode skiftede biddet over til et Neue Schule Verbinden og skiftede næsebåndet fra en klassisk engelsk over til en hannoveransk. Hun brugte en måned på lige at finde roen omkring biddet også har jeg ikke haft de store problemer siden - hun gør det dog stadig i stressede perioder eller hvis jeg kommer til at presse hende for meget i forhold til hvad hendes hoved kan være med til. Ved ikke om det kan være det samme med din? smiley

Kommentér på:
Hest 'bider' i bidet

Annonce