{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid? Hjælp!
  • #1   16. dec 2009
    Øv stopsignalet. Hvis hesten allerede er død for er 2 ringsbid, burde ens alarmklokker ringe.

• #2   16. dec 2009 Enig med krikken.

Jeg har selv en fyrig vallak, som jeg også smækkede et pessoa på, fordi han var svær at holde. Men for et par år siden læste jeg en laaang artikel omkring det med bidets virkning, og fandt hurtigt frem til det resultat som krikken også skriver: Det handler om stop-signalet! Derefter smækkede jeg et muffebid på ham, og øver i dag stadig at stoppe for blidt tryk i munden og sæde.
    Det lyder tydeligt som om din hest ikke helt forstår stop signalet, så det syntes jeg du skal øve. Du kan evt. starte med at gøre det fra jorden, men ellers så bare start fra skridt. Hun at give godt efter i tøjlen så snart han/hun gør det rigtige (at bremse), så skal din hest nok lære det. Men husk, Rom blev ikke bygget på én dag ;o)

• #3   16. dec 2009 hvis du har 2 rings bid i og det ikke virker er der nok lige noget du skal tænke over og det heder halve parader og stopsignal. Du stopper jo ikke hesten med bidet, men med sæde og ben. Så det ville klart være en ide at øve det.

• #4   16. dec 2009 Tak :o)

men nogle mener, at jeg skal have et stærkere bid på?
    Altså han forstår stopsignalet (parade, fra trav - skridt mm.) men det er mere på springbanen når jeg galoppere han er for hurtig, og jeg ikke rigtig kan sætte farten bare LIDT ned ... /;;

• #5   16. dec 2009
    Jamen stopsignalet skal virke over alt, også på springbanen så det er bare i gang med at træne overgange og stop på springbanen. Han skal stoppe promte også hvis du beder ham om at stoppe foran eller efter et spring, det er dig der bestemmer.

• #6   16. dec 2009 Okay, det vil jeg øve smiley

• #7   16. dec 2009 Det at putte et stærkere bid på en hest der ikke er til at stoppe, er som at løbe fra sine problemer. Det ender bare med at hesten til sidst er "døv" i munden som jeg kalder det, og ender med ikke at kunne rides.
    Mange topryttere og professionelle beridere har det med at vælge det lette løsning, da de oftest ikke har tid til at øve og træne stop signalet. Så de smækker et stangbid på, og har derfor kontrollen.
    Jeg syntes det er super fedt hvis du giver dig igang med at træne 'stop'. Det er en rigtig god øvelse til at lære sin hest at kende, men også en god måde at samarbejde med den på. Når han/hun så har lært det, vil du virkelig være glad for at du gjorde det! Ikke mere trækkeri i munden, men derimod mere "harmoni" ;o)

• #8   16. dec 2009 det er bedst at lære den at reagere på dit stop signal på springbanen også. der er inten bedre end at kan styre sin hest på et almindelig bid overalt. Kommer du også op i de store klasser kan du blive rost for dette (hørte jeg ryttere blive til et stort stævne engang)
    Og det skal bare øves, han er jo nok bare rigtig glad på banen smiley

• #9   16. dec 2009 Tak (o: Det vil jeg gøre :))

• #10   16. dec 2009 og parader efter hvert spring

• #12   16. dec 2009 Din hest lyder lidt som min. Jeg puttede et tredelt på og startede helt forfra med "uddannelsen". Nu har jeg en dejlig hest der stopper lige så snart jeg bare tænker på at vi skal stoppe og en der drejer bare jeg kigger i den retning smiley
    Det tager tid, men det er arbejdet værd!

Kommentér på:
Bid? Hjælp!

Annonce