{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp !! - bøjeprøve
  • #1   6. jan 2010 Prøv at sætte dig på hug i 5min og rejs dig op og løb som en gal, og se om du kan gøre det helt ubesværet... Mener at jeg har hørt at man ikke skal tage en bøjeprøve så tungt hvis alt ellers ser fint ud på røngten..

  • #2   6. jan 2010 Svært at sige, for hvis der ikke er ngoet på røngten burde dne jo være fin i benene, og nogle dyrlæge griber også bøjeprøve forkert an.

    Nogle dyrlæger bøjer for hårdt/længe, eller lade ikke hestene varme op først. Såh svær beslutnignt :=)


  • #4   6. jan 2010 Jeg har erfaret at nogle dyrlæger laver bøjeprøver anderledes end andre. Har været udsat for en hest der faktisk blev skambøjet.
    Tror man skal bruge sin sunde fornuft, evt, bestille en 2. mening.


  • #5   6. jan 2010 Hej. Synes du skal overveje følgende:

    - Husker du at dyrlægen bøjede i over 60 sek. eller lige der omkring?
    - Hvor gammel er ponyen?
    - Hvor meget har den lavet? Konkurancepony eller hygge?
    - Har den aldrig kunne gå gennem dyrlægen eller er det helt nyt?

    Hvis du mener den er blvet bøjet al for længe skal du bare droppe bøjeprøven og købe den smiley

    Hvis ikke bør du virkelig overveje hvofor den ikke er gået igennem ? Det er jo en belastningsprøve af al det man ikke kan se på et røngtenbillede, så der er grund til at undre sig ? Det kommer selvf. an på hvad du skal bruge den til for hvis det bare er hygge er det næsten lige meget med bøjeprøven- Men omvendt hvis du så ønsker at ride konkurancer eller bare lidt mere seriøst ridning synes jeg du skal forsøge med en anden dyrlæge og hvis den ikke går igennem må du jo overveje om det er en risiko du vil løbe? Der er jo noget galt siden at der viser sig noget på prøven. Hvis du vælger at købe denne smukke pony synes jeg ihvertfald ikke du skal give fuld pris for den falder ca. 40-50% i værdi hvis den er uren på 'belastningsprøven' . Det falder den jo så også hvis du en dag vil af med den .
    Håber du kan bruge det til noget ellers må du gerne skrive smiley

    Mie


  • #7   6. jan 2010 Min venindes gamle pony gik ikke igennem bøjeprøven første gang pga. dyrelægen har gjort et eller andet galt ;s den gik igenne uden nogen sóm helst anmærkninger anden gang(:
    Da min gamle pony skulle sælges (han er 15) gik han igennem uden nogle anmærkninger(;

    Tror tit der er mange dyrelæger der for lavet et eller andet forkert :s
    Prøv evt. at få en anden dyrelæge ud ? Men ser nu ingen ko på isen når nu den er ren i røngten ?(:


  • #8   6. jan 2010 jamen hvad sagde dyrlægen?

    han/hun bør jo give dig sin egen mening omkring det?

    min ville have sagt... "den skal du købe alligevel, jeg vurderer ikke at den vil få problemer til dit brug" eller "den skal du ikke købe"


Kommentér på:
hjælp !! - bøjeprøve

Annonce