{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Min hest vil ikke longeres..! {{forumTopicSubject}}

Jah. Zürich vil bare ikke longeres. lige meget hvor meget jeg prøver på at få ham til det, VIL han bare ikke.! :S Kan godt få ham ud i cirklen, men hvis han skal trave eller noed, vender han hurtigt ind og står foran mig. Så vil han ikke ud igen. Hvis jeg så får ham ud, og han skal trave, går der ikke andet end 2 sek, så står han foran mig igen. Har prøvet at svinge enden af longen mod ham, men det er han ligeglad med. Lige meget om han bliver ramt forsigtigt, er han ligeglad. Han vil ikke.. Nogle gange kan jeg være heldig at få ham til at trave et par omgange, men lidt senere vender han bare ind, og gider ikke.. :S

- Så hva går man i sådanne situationer.?
Håber der er nogle der vil svare. smiley
Qnuzzer Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vil ikke longeres..!
  • #1   6. jul 2004 Heyy
    Hmm det var ikke go´...
    Longer du ham meget??? Hvis det er tilfeldet kunne det være at du skulle holde en pause med det...
    Hvis det stadig er det sammen ved jeg det ikke...

    Når det var bare hvad jeg vil gøre...

    Håber du får løst dit problem...

    Knuss


  • #2   6. jul 2004 sara:
    nej. Longere ham ikke ret meget.. Det er hvertfald MEGET sjældent at han bliver longeret. Er begyndt lidt på det her i sommerferien, men tror at han kun er blevet 2 til 3 gange siden juni. så det er jo heller ikke fordi at det er vildt.. smiley

    Paddy:
    Når Zürich begynder at blive skide træls, begynder jeg også på at være hård, men han er ligeglad, om jeg så står og råber. Han vil hellere stå og glo på mig, end at trave rundt eller noed... :S Han har været sød at longere før. ved ikke hvofor han er blevet sådan nu..


  • #3   6. jul 2004 min stella vil heller ikke.. eller hun ville ikke.. for nu er hun vd at forstå menigen. men hun tager hele torvet! for hun sætter fuld fart på... så... det er en svær ting at vænne dem til... min begyndte bare pludselig mere og mere at forstå menigen men er ike helt perfekt til det endnu!...

  • #4   7. jul 2004 tænk meget over hvor du står iforhold til hans zoner...er du foran eller bagved.....kommer du bare en smule foran..(der skal faktisk intet til) så vil han jo stoppe op....prøv at vise ham vjen med den ene arm....og dirk ham frem med den anden..evt med hele longen eller longepisk i denne hånd...vær bevidst om at du går efter hans bagpart og er lidt skråt bagud for ham.....og så bare prøv og prøv prøv...bevidst-bestemt men aldrig voldelig...og råb hjælper intet...*S*

  • #5   7. jul 2004 nå ja...husk også at dine kommandoer skal være ens hver gang så han har mulighed for at vide hvad du beder ham om....ved temposkift brug da stemmen til at sætte tempo op/ned...

  • #6   7. jul 2004 Jeg vil sige det samme som Karina b...

  • #7   15. maj 2015 En hoppe jeg passede gjorde det samme. Jeg havde hende i kort Line og og gik "bagved" men stadig lidt væk fra hende indtil hun lærte det. Hun fik selvfølgelig mere og mere Line indtil hun forstod hvad jeg mente. Og vi skiftede volte hvert minut, så hun født ud af at hun stadigvæk kunne gå "begge veje" da hun havde forstået min mening, så øvede vi tempoet men først der

Kommentér på:
Min hest vil ikke longeres..!

Annonce