{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Springning på drægtig hoppe ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley



Jeg ville bare hører hvad i gør; når jeres hoppe er drægtig springer i så stadig på den? Hvis ja, hvor ofte, og hvor højt, og hvor langt hen i drægtigheden?

Jer der ikke gør, hvorfor ikke?



Jeg har snart hørt så mange forskellige meninger, så lidt flere kan jo ikke skade smiley



Fyr løs, jeg takker på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springning på drægtig hoppe ?
  • #1   8. jun 2010 Jeg synes godt man kan springe på sin drægtige hoppe langt hen i drægtigheden. Det kommer selvfølgelig an på, hvor god form hoppen er i.

    En drægtig hoppe, har kun gavn af at blive redet og gerne helt op til fødslen, men selvfølgelig moderat.

    Det er ihvertfald hvad min dyrlæge siger :0)


  • #2   8. jun 2010 rid hesten normaalt så længe som muligt, den siger selv fra når det bliver for meget

  • #4   8. jun 2010 I naturen skal hoppen jo stadigvæk flygte fra rovdyr og forcerer dermed stadigvæk naturlige forhindringer. Hvis hoppen var i topform før ifolingen og rytteren er slank og i god form, ser jeg intet problem ved at man rider den/springer den et godt stykke henne i drægtigheden, nogle heste behøver stort set ingen barsel, andre behøver flere måneder før og efter folingen. Som i al anden træning: hensyn til hesten, hensyn til hesten, hensyn til hesten smiley

Kommentér på:
Springning på drægtig hoppe ?

Annonce