{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel af hest???
  • #1   17. sep 2011 Jeg hjælper somme tider ude ved en der har en masse frieresere.. Hvornår de bliver tilkørt er meget forskelligt, men tidligst når de er tre. Dem af dem der skal være rideheste bliver tilkørt først.
    En forden ved at tilkøre eller i hvert fald køre i lange liner først er, at de kender princippet og signalerne..

Hvis du aldrig har prøvet det før, rådes du til at få hjælp til det.. Selv synes jeg ikke, at jeg er erfaren nok til at tilkøre selv, selvom jeg jævnligt hjælper og også kører med nogle af de lidt mere rutinerede.

• #2   17. sep 2011 vi køre vores tinker til som 1½ år... Det er en fordel at have en "gammel" hest ved siden af den, altså 2 spands, så lære den hurtigere, selv om den er blevet trænet for lange liner inden alene..

At køre med en heste inden den bliver tilredet, er klart en fordel, i hvert fald for os, for det er vant til at blive brugt, de er styrbar, dog ved de ikke en skid om hva fanen vi mener med at give dem et lille spark i siden, så derfor er det godt at have en pisk med i starten til at fortælle, nu gå vi frem af...

• #3   17. sep 2011 Man starter altid med at køre dem for lange liner, alt andet er skide farligt...

• #5   17. sep 2011 jeg har ikke noget i mod man starter træningen når de er 2år.... du kan sagtens tilkører en hest som er eller skal være ridehest

• #6   17. sep 2011 Der kommer altid mange forskellige holdninger til hvornår man bør/må starte med tilkørsel.
    Jeg kan ikke rigtigt få øje på fordelene ved at starte så tidligt (1½-2 år) som nogen foreslår.
    Jeg ville vente til hesten er 3 år.

Det kan være en fordel at hesten er tilkørt før man starter tilridning -den vil jo i så fald have vænnet sig til "arbejdet", og have opbygget muskler til når den skal til at bære rytter.
    Men det er altså kun en fordel hvis hesten er blevet kørt korrekt. En hest der ikke bruger sig korrekt, vil jo udvikle lige så forkert muskulatur for vogn som under rytter.

Når du ikke selv er erfaren kusk, så lad andre om tilkørslen eller få i hvert fald hjælp til det og undervisning i at køre.

Og forbered dig på at lægge en god sum penge til siden til tilkørsel, ndkøb af seletøj, vogn mm. Det er ikke en billig sport at komme igang med, men tilgengæld holder udstyret jo så osse mange år fremover, hvis man da køber noget af fornuftig kvalitet

• #7   19. sep 2011 Jeg begynder med at lære vores shetlandsponyer signaler, osv. som 2 års men spænder ikke noget efter dem før de er 3.

Kommentér på:
Kørsel af hest???

Annonce