{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

5 års hest {{forumTopicSubject}}

Hej Hej smiley
Hvordan går det med jeres 5 års heste? Hvad går i og træner på?

Min egen har stået 6 ugers tid her over julen og i januar.. Nu har vi så lidt ekstra pres på, da jeg meget gerne snart vil have ham klar til La smiley han mangler dog styrke i galoppen og kontraen er stadig lidt svær (lidt svært at træne på lille bane)..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 års hest
  • #1   24. feb 2012 Hejsa...

    Det går rigtig godt min 5 års.. (fylder år til marts)
    Er utrolig stolt af ham..

    Kig gerne nyste fotoalbum..

    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=355640


  • #2   24. feb 2012 Dejligt smiley fin hest du har!

  • #3   24. feb 2012 Det er helt mærkeligt at ens hest er ved at være voksen smiley

  • #5   24. feb 2012 Ja det er meget mærkeligt jeg har haft min basse siden han var 1 år og nu er han 5 år...

  • #7   24. feb 2012 Ja det kan jeg godt forstå! smiley Synd han har været syg smiley
    Min egen fylder 5 her d. 29. maj smiley


  • #8   24. feb 2012 Min har også fået en meget voksen krop her henover vinteren smiley Han lignede et føl da jeg fik ham og har været meget spinkel, men nu er der kommet lidt mere fylde rundt omkring smiley

  • #10   24. feb 2012 Min fylder da godt nok først 5 til Juli, men vi træner grund dressuren. Altså balance, bæring, fremad drift og så arbejder vi også meget på hans gangarter, da vi gerne vil have nogle større. smiley

  • #11   24. feb 2012 Det var synd, men ja, i skal da nok nå det hele.. Man må jo bare tage det i hestens tempo smiley Tak smiley Din ser også rigtigt fin ud, han er super smuk!

  • #12   24. feb 2012 Jeg har det sidste ½ års tid trænet LA øvelser, med fokus på bæring og at det er okay at hun fortæller mig at hun er træt i stedet for at putte sig baglod smiley
    Vi mangler bare at hun vil køre i trailer så vi faktisk kan vise verdenen hvilken fantastisk dygtig hest hun er smiley


  • #14   24. feb 2012 Min dejlige 5 års De Negro-WI er har været ude og gå hans første laér , og har gjort det til bravour .. Så er en meget stolt mor smiley

  • #15   24. feb 2012 Cecilie E
    Min har kunnet køre i vores gamle trailer, men efter vi fik nu har hun pure nægtet smiley
    Har endda haft en super dygtig en ud for at træne det med hende, men desværre ingen synderlig succes, hun har været bedøvet og fik hende på en lille tur, men der var hun også virkelig træt. Så nu prøver vi at bedøve mindre og mindre, for lære det, det skal hun nok - uanset hvor lang tid det nu engang skal tage. smiley


  • #18   24. feb 2012 JustADreamer < 3
    Ja min siger nu også fra nogle gange, når jeg lige presser ham for meget.. smiley Men sådan er det jo.. Jeg har desværre også haft lidt problemer med trailer, pludselig en dag gad han ikke at gå op smiley

    Julie W - Tillykke med det! Han er jo også bare super lækker!



  • #19   24. feb 2012 Tusind tak .. er altså sjovt at ens babyer pludselig er blevet "voksne"

  • #20   24. feb 2012 Ja det er det nemlig smiley Det er rart at de opfører sig lidt mere voksent, og man også kan kræve lidt mere af dem smiley

  • #21   24. feb 2012 HA! Min 5års blev skadet i december 2010, altså da han stadig var 3, og skaden har gjort, at han har skulle stå stille i et år (dog med genoptræning.) Så dressurmæssigt er han ikke længere end han var fore 1½ år siden x)
    Men, det er jo ikke fordi han bare har stået. Nej, han er nok en af de bedste 5års turheste af hans type, der findes smiley Så han er bare god til natur, nye omgivelser, og at møde nye ting i stiv arm. Det er mere end man kan sige om de fleste DV'er på hans alder ;D
    ... jeg tager så på praktikophold her om 3 dage, hvor jeg skal arbejde og undervises intensivt i 3 måneder smiley Så vi er klar til at ta' revanche for den lange skadesperiode ;D


  • #22   24. feb 2012 Magister Equie .
    Hold op hvor uheldigt!
    Men det går nu også lidt hurtigere når de er 5, end når de er 3 smiley Men det er da i hvert fald skønt at han er en god turhest.. Min kan også sagtens komme på tur, men kan nu tænde op smiley


  • #23   24. feb 2012 min som fylder 5 til august red stævne i januar hvor vi fik 2 plads i lc. han blev tilredet i sep 11 og andengang vi var ude så synes jeg var rigtig flot.
    Da jeg tog på ski ferie uge 7 fik han ferie og da jeg s¨skal afsted igen i uge 11 har han stadig fri. Vi træner lidt hms (parelli)
    Lidt tricks og bom træning eller skridter en tur. starter først dressur op til april. men krydser fingere for vi når nogle stævner i år smiley


  • #24   24. feb 2012 Min 5 års har stået i en måneds tid, da hun højst sandsynligt har været faldet på folden, for hun havde fået et skævt korsben som lige skulle sættes på plads. Nu er jeg så stille og roligt gået i gang igen, og er oppe på en 10 minutter trav og et enkelt runde i galop til begge sider.

    Men ellers så er hun stadig bare på LC niveau. Hun blev tilredet i sommers, og har haft flere større pauser, så vi er ikke så langt. Men hun er stabil fortil, og vi er begyndt på schenkelvigninger og versader osv, både i skridt og trav, og inden den lille skade her, var jeg begyndt at lege lidt med anspring fra skridt xD

    Hun bliver forresten 5 år, her sidst i marts, og jeg har haft hende fra hun kom ud, eftersom jeg selv har avlet hende smiley


  • #25   25. feb 2012 Min 5-års og jeg træner på livet løs med La-øvelser, hun kigger meget til stævner, så hun skal nok gå en enkelt eller to Lc-klasser mere før hun er helt klar til La, men håber hun bliver det til sommer :o) Det er helt underligt at skulle til at træne hårdere lige pludselig, når man har været vant til at de bare var nogle små babyer som 4-års =)

  • #26   25. feb 2012 Lemilio har stået 7 uger over vinteren, men nu er vi i fuld sving igen og skal starte sæsonens første CNC90 i Grossenwiehe d. 25. marts, så vi skal snart i gang med terræntræningen igen.




  • #27   25. feb 2012 Hvor lyder det bare fedt for jer at I kan ride jeres heste på så relativt højt niveau. Føler mig også bare uheldig at kan skulle få sådan en alvorlig skade, og så un 5 måneder efter jeg fik ham smiley
    Men så er han bare ikke alderssvarende uddannet - det betyder jo ikke, at han ikke kan blive en god ridehest og komme på niveau om et par år. Det vigtigste er sku, at han kommer ovenpå efter den skade!


  • #30   25. feb 2012 Dejligt at høre hvordan det går med de andre 2007'ere smiley
    Pernica: det er godt nok flot gjort smiley


  • #32   25. feb 2012 Haha hvor fedt smiley det er helt sikkert en hest med en stor fremtid smiley

  • #33   26. feb 2012 Heeej smiley Jeg har en 5 års vallak han fylder så først 5 i maj smiley

    en typisk uge ser sådan ud.

    Mandag: Dressur træning
    Tirsdag: dressur træning eller horsemanship
    Onsdag: Spring
    Torsdag: Dressur undervisning
    Fredag: Dressur træning
    lørdag: Dressur træning over bomme evt.
    Søndag: Fri løs i hallen!

    Nu har jeg do valgt at lægge springningen lidt på hylden for en kort periode og så kun fokusere på dressuren<3 Tjek gerne Cesar på profilen smiley


Kommentér på:
5 års hest

Annonce