{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Barfoot, barbak og bidløs!:) {{forumTopicSubject}}

Hej søde hg mennesker nu er jeg omsider blevet 100% bidløs! Og ponyen har fået taget skone af indtil frosten kommer så får hun dem på og af igen når frosten er væk!:) oså er jeg begyndt at ride uden sadel og kun unden sadel for at træne benmuskler og rygmuskler og belance mest mulig efter jeg var lam i begge ben og sad i kørestol!!
Er SÅ glad! Elsker at ride på den måde da det er det mest naturlige for hesten!:)

Lille glæde fra mig!!:) hvordan går det med jer og jeres heste?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barfoot, barbak og bidløs!:)
  • #1   9. aug 2012 Dejligt smiley Jeg elsker også at ride bidløst og bareback, dog er min balance noget møg så har købt mig en barebackpad smiley den er jeg super glad for (og min pony også)
    igår red jeg faktisk tur i den smiley og med min kapsun

    men vil dog sige at man stadig skal passe på med at ride uden sadel for tit, for det er ikke helt sundt for hestens ryg (tror ikke skridt skader, men trav og gallop gør da der kommer større pres på rygsøjlen)

    ps: dejligt at høre at du er kommer ud af kørestolen smiley


  • #2   9. aug 2012 Godt for dig! smiley

    Jae, jeg er tilmeldt et stævne i september på Rosa som jeg har i træning. Desværre har vi ikke haft så meget tid til at træne denne uge smiley Håber jeg når det lidt i weekenden så vi ikke går helt i stå!
    Hilling holder pause fra jordtræningen mens hendes hjerne er under ombygning smiley
    Uh, og så skal jeg måske begynde til dressur undervisning igen. På min mors hest hver anden onsdag. Men kun hvis jeg kan enes med underviseren og kan få lov at ride uden bid, det har hesten det nemlig bedst med smiley


  • #3   9. aug 2012 Sejt smiley Jeg har også endelig skaffet en bidløs trense til mine shettere. Har nemlig den holdning at et bid er en rigtig god ting i de rette hænder, men shetlandsponyer er til små piger og de kan ikke styre et bid smiley

  • #4   9. aug 2012 Ej hvor dejligt!! Rider også selv bidløs og elsker det!:-) Jeg elsker også at ride på den måde som er mest naturlig for hesten!:-).

  • #5   9. aug 2012 dejligt at høre at det går godt. det går også godt for mig og min hypper. vi har fået en underviser igen, og det er bare super.:) det er skægt at der nu er så meget jeg skal øve mig på, og arbejde med. vores ene hest går også bidløs. og jeg holder ogå af at ride sadeløs. det er meget afslappende. nu skal jeg lig e trænes op med det igen, for det er længe siden, men der var en periode hvor jeg red det meget.

    elsker min hest.<3:)


  • #6   9. aug 2012 Det du gør med hendes hove er ikke rundt smiley

  • #7   9. aug 2012 Dejligt smiley
    Men er enig i at ridning uden sadel altså iKKE er det bedste for hesten.. det kan man se på undersøgelser af trykfordeling med og uden sadel. Så på med en barebackpad som minimum smiley

    Hvorfor vil du dog tage sko af og på hele tiden? Man plejer at sige at det tager 1 år at afsko en hest korrekt så dens hove får den rette styrke (barfods), så det vil da være ærgeligt hele tiden at styrke og svække hoven.


  • #8   9. aug 2012 Så cool smiley
    Bruger selv ridning til at holde mine ben igang, har sklerose
    Jeg rider også en del bidløs, og skal faktisk til bidløs dressurstævne her om ca 3 uger smiley
    Må jeg spørge hvorfor du har siddet i kørestol?

    Vil dog lige tilføje at det du gør med hovene bestemt ikke er sundt. enten er det sko på eller sko af, ikke skifte smiley


  • #9   9. aug 2012 Lyder dejligt (; Hvis du gerne vil ride uden sadel, men stadig passe lidt på hestens ryggrad, kan jeg anbefale Barefoots Ride-on-Pad Physio smiley
    Min ridepony har nu stået med en gaffelbåndsskade i snart 2 måneder, så jeg laver ikke andet med ham end tricks og hygge. Min lille pony er dog godt på vej til at blive tilkørt smiley


  • #10   9. aug 2012 Jeg spekulere meget på bidløs, Briza er total døv både i grime og med bid. Ser hun noget spændende glemmer hun alt og går derhen!
    Har gloet på de forskellige modeller, enten er der tryk i nakken eller tryk på næseryggen:O(
    Hvad bruger i?


  • #11   9. aug 2012 Jeg rider også selv bidløst, bare sidepull og det virker super for os! smiley

  • #12   9. aug 2012 Enten bruger man sko, eller også gør man ikke - at tage sko af og på hele tiden skader langt mere, end det gavner. Hoven skal bruge tid til at blive en god, stærk barfodshov igen, efter den har haft sko på - den proces ødelægger man ved, at smide sko på igen.

    Som nogle af de andre siger, er ridning uden sadel ikke altid et plus. Uden trykfordelende lægges al vægten på kun to-tre af hestens torntappe. At ride af og til uden sadel sker der ikke noget ved (det gør jeg da meget selv), men jeg ville anbefale dig at få købt en sadel.

    Dejligt at høre, at din ridning hjælper til i genoptræningen smiley


  • #13   9. aug 2012 Det kan også være en ide bare at pille stigbøjlerne ad sadlen? smiley

  • #14   9. aug 2012 Til alle: Min smed har anbeflaet at jeg gør det sådan!:D

    Til dem har har spurgt om hvorfor jeg har siddet i kørestol si kan i se min video "jeg troede jeg skulle dø":)


  • #15   9. aug 2012 Og forresten rider jeg med er trugfordelene underlad og elastikgjord:) jeg ridder ikke så meget da jeg halvdelen af tiden træner fra jorden:)

  • #16   9. aug 2012 jeg har altså også hørt flere smede sige det med skoene smiley dog omvendt: barfodet om vinteren og sko på om sommeren

  • #17   9. aug 2012 Min slider sine om vinteren på grund af den hårde jord!:) tak for støtte!:)

  • #18   9. aug 2012 jeg har hørt om nogle overtræks sko til hesten til vinter hvis du ikke vil ha den få kolde tær smiley men ved ikke så meget om dem men det var måske en mulighed når nu du vil lade din hest være så naturlig som mulig. kik på nettet efter dem. finder jeg dem skriver jeg lige tilbage:)

  • #19   10. aug 2012 Charlotte: Dem har jeg tænkt på boots hedder de men de er dyre så det er lige om jeg kan nå at spare op:)

Kommentér på:
Barfoot, barbak og bidløs!:)

Annonce