{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Ny sadel - kort sadelleje {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

jeg skal have ny sadel til en af mine heste, og ønsker lidt input fra folk, som måske har været ude i de samme krav til en sadel.

Hesten er netop tilset af fysioterapeut og massør, som har givet deres besyv med til valg af sadel og hjælp til sadelmager.

Sagen er at hesten har et kort sadelleje samt er højt markeret (højt lansemærke).

Er der nogle som har gode anbefalinger til sadler som er gode til den slags heste? Hvilken anlægsflade har I måtte begrænse jeres sadler til?

Jeg går efter dressursadel, og har egentlig altid været glad for en del af kieffer-modellerne.

Vh. Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sadel - kort sadelleje
  • #1   3. okt 2012 Min hest har kun 40 cm at lægge sadel på. Så jeg har lige fået Diva-sadlen fra www.klassisk-dressur.dk på prøve. Den er super lækker og kan fåes helt ned til 40 cm i anlægsfladen + i bredder fra 28-36 cm indtil videre.
    Når jeg er færdig med den bliver den sendt rundt til andre interesserede i Jylland.. Men det er en barok-model så ved ikke om det er noget for dig smiley


  • #2   3. okt 2012 Jeg har erfaret trainers mariel og globus crinle er to gode bud. Jeg havde dog trainers i 16" da den ikke måtte være mere ind 44 cm.

  • #3   3. okt 2012 Kentaur electra new er kort og god til højt lansemærke ,jeg har selv en os sadel til min meget korte hest men den har til gengæld ikke højt lansemærke...så er der jo kieffer inzell fantastisk sadel men ikke til at opdrive brugt...også god til højt lansemærke og korte rygge

  • #5   3. okt 2012 Ved efter lidt detektiv arbejde, at spalding sadlerne er gode til de korte, markerede heste. prøv evt. at kigge herinde der er en tilsalg, så kan du i hvert fald se den. Jeg har googlet typen og læst om den, den virker rigtig god, men har desværre ikke selv erfaringer med den.
    Min hest er også kort, men jeg har lige pt. wintec til ham.


  • #6   3. okt 2012 Jeg har meget gode erfaringer med kieffer master smiley min pony var nemlig også meget kort

  • #7   3. okt 2012 Tusind tak for gode svar smiley


  • #8   3. okt 2012 jeg har samme type hest og sadler har kostet mig mange penge efterhånden.. startede med en windsor elite, så en ideal roella (som jeg elskede!), så en amerigo classic og nu skal jeg have en kentaur elektra new i stedet. håber denne kan holde nogle år - hesten er 8 så det er mange sadler på så kort tid smiley

    kentauren er god da den har mere cutback end de andre og så har den også høje puder.


  • #9   3. okt 2012 jeg har forresten haft sadelmager indeover hele tiden - så det er ikke bare fordi jeg køber noget der ikke er optimalt..

  • #10   3. okt 2012 Jannie : det er nu heller ikke det jeg tænker, når jeg læser dit indlæg. Jeg ved desværre godt, at nogle heste bare er lidt mere vanskelige at finde sadler til. Bassen som skal have ny, har faktisk gået godt med en hubertus da han var yngre, så skiftede vi til en kieffer, som også lå godt - for en tid. Dernæst en wintec som bestemt og absolut ikke har været god.. Sikke et sadel-mareridt!

    Er der andre som har gode erfaringer med inzell?


  • #11   3. okt 2012 ja de kan hurtigt ændre sig de heste, men sjovt nok har kentaur'en været et godt bud både da jeg købte idealen + amerigoen så satser på det betyder den har kunne tilpasses både til den ene og anden side. bare dumt jeg ikke valgte den dengang..

    kieffer kender jeg intet til smiley


Kommentér på:
Ny sadel - kort sadelleje

Annonce